لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع سفر که باید تماشا کنید

فیلم‌هایی که درباره سفر هستند بدون شک یکی از بهترین‌ فیلم‌هایی هستند که باعث می‌شوند ماجراجویی و جاذبه‌های موجود در فیلم را تجربه کنید. این فیلم‌ها می‌توانند باعث شوند که دل به جاده بزنید و زندگی خود را تغییر دهید. صدها فیلم با مضمون سفر وجود دارد که در اینجا 25 فیلم برتر در این زمینه را به شما معرفی خواهیم نمود. پس با پروشات همراه باشید.


25. تلما و لوئیز – 1991 – Thelma & Louise

این فیلم آمریکایی زیبا محصول سال ۱۹۹۱ به کارگردانی ریدلی اسکات، جینا دیویس را در نقش تلما و سوزان ساراندون را در نقش لوئیز، نشان می‌دهد. این دو دوست برای رها شدن از زندگی روتین آرکانساس دل به جاده می‌زنند و حوادث غیرمترقبه‌ای برایشان رخ می‌دهد.


24. زندگی پی – 2012 – Life of Pi

در این درام آمریکایی محصول سال 2012، جوانی به نام پی که از یک فاجعه دریایی زنده مانده است یک سفر ماجراجویانه را آغاز می‌کند. او در این فیلم با یک ببر بنگال ترسناک ارتباط برقرار می‌کند.


23. ساحل – 2000 – The Beach

این درام ماجراجویانه آمریکایی محصول سال 2000 توسط دنی بویل کارگردانی شده و لئوناردو دی کاپریو نقش یک جوان بیست‌ساله را ایفا می‌کند که به تایلند سفر کرده و در آنجا نقشه‌ای می‌یابد که به یک ساحل بهشت مانند ختم می‌شود. او با هیجان هرچه‌تمام‌تر این مکان را پیدا می‌کند.


22. ردپاها – 2013 – Tracks

یک درام استرالیایی محصول سال 2013، برگرفته شده از خاطرات معروف رابین دیویدسون، درباره یک زن جوان که به همراه چهار شتر و سگش سفری به بیابان استرالیا را آغاز کرده و به اقیانوس هند ختم می‌شود.


21. مسیر – 2010 – The Way

یک پدر پس از مرگ پسرش درحالی‌که در سفر به کامینو د سانتیاگو از دنیا رفت تصمیم گرفت خودش این سفر را ادامه دهد. او در این سفر با افراد مختلفی آشنا شده و باورهایش را تغییر می‌دهد. این درام آمریکایی محصول سال 2010 توسط امیلیو استواز کارگردانی شد.


20. در جاده – 2012 – On the Road

اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جک کرواک در سال 1957، که در سال 2012 به کارگردانی والتر سالاس تولید شد. این فیلم بر اساس خاطرات سفر کراوک در ایالات‌متحده به همراه دوستش نیل کاسادی در اواخر سال 1940 بود.


19. زندگی خصوصی والتر میتی – 2013 – The Secret Life of Walter Mitty

در این درام کمدی ماجراجویانه محصول سال 2013، والتر میتی (بن استیلر) یکی از کارمندان خیال‌پرداز مجله لایف است که برای یافتن تصویر روی جلد مجله‌اش به دنبال یافتن تصویر مناسب است.


18. زیر آفتاب توسکانی – 2003 – Under the Tuscan Sun

زیر آفتاب توسکانی یک درام کمدی رمانتیک به کارگردانی دیان لین است که در نقش یک نویسنده آمریکایی ظاهر شده که پس از یک طلاق طاقت‌فرسا برای تغییر زندگی خود در منطقه توسکانی یک ویلا می‌سازد.


17. فهرست باکت – 2007 – The Bucket List

یک درام کمدی آمریکایی به کارگردانی راب راینر محصول سال 2007 است که در آن دو مرد بیمار (جک نیکلسون و مورگان فریمن) از بیمارستان سرطانی‌ها فرار می‌کنند تا طی یک سفر جاده‌ای کارهایی که دوست دارند را پیش از مرگ انجام دهند.


16. سفر به اروپا – 2004 – EuroTrip

یک فیلم آمریکایی اروپایی محصول سال 2004 به کارگردانی جف شافر درباره گروهی از نوجوانان آمریکایی که به سراسر اروپا سفر می‌کنند. آن‌ها در این سفر از لندن، پاریس، آمستردام، براتیسلاوا، برلین و رم دیدن کرده و در این سفر با شرایط سختی مواجه می‌شود.


15. به‌سوی طبیعت وحشی – 2007 – Into the Wild

اقتباسی از رمان غیرتخیلی از جان کراوکر به همین نام در سال 2007، که به یک درام بیوگرافی آمریکایی تبدیل شد. این فیلم درباره جوانی به نام کریستوفر مک کندلز که پس از فارغ‌التحصیلی کارش را رها کرده، پس‌اندازش را به خیریه داده و به آلاسکا می‌رود تا در طبیعت زندگی کند.


14. کلنیا – 2015 – Colonia

یک تریلر تاریخی رمانتیک آمریکایی محصول سال 2015 به کارگردانی فلورین گالنبرگر، درباره داستان یک زن جوان (اما واتسون) که به دنبال دوست‌پسرش می‌گردد (دنیل برول). این فیلم در زمان استقرار ارتش شیلی در سال 1973 در یک منطقه استعماری در جنوب شیلی رخ می‌دهد.


13. خاطرات موتورسیکلت – 2004 – The Motorcycle Diaries

فیلمی محصول سال 2004 درباره خاطرات سفر ارنستو گوارا که بعدها به کمونیست انقلابی چه گوارا تبدیل شد. این فیلم درباره خاطرات سفر او با موتورسیکلت است.


12. وحشی – 2014 – Wild

یک فیلم درباره خاطرات شریل استارید در سال 2012. این فیلم بیوگرافی آمریکایی محصول سال 2014 درباره زنی (ریس ویترسپون) است که یک سفر خطرناک را آغاز می‌کند تا از نگرانی شخصی‌اش رها شود.


11. خارج از آفریقا – 1985 – Out of Africa

بر اساس رمانی از آیزاک داینسون به همین نام، این فیلم درام رمانتیک حماسی آمریکایی محصول سال 1985 توسط سیدنی پولاک کارگردانی شده است. این فیلم که درباره کنیای قرن بیستمی، درباره یک بارون دانمارکی (مریل استریپ) که با یک شکارچی (رابرت ردفورد) رابطه دارد.


10. یک هفته – 2008 – One Week

یک فیلم درام کانادایی محصول سال 2008 به کارگردانی مایکل مک گوان درباره یک سفر با موتورسیکلت درباره مردی به نام بن تایلر که به سرطان مبتلا شده است. در این سفر از تورنتو به توفینو او با دیدن از مناظر مختلف سعی می‌کند معنای زندگی خود را بیابد.


9. یک سال خوب – 2006 – A Good Year

یک درام کمدی رمانتیک آمریکایی بریتانیایی محصول سال 2006 به کارگردانی و تولید ریدلی اسکات، درباره یک سرمایه‌گذار ورشکسته بریتانیایی (راسل کرو) که مزارع شراب عمویش در فرانسه را به ارث برده و در آنجا زندگی جدیدی را تجربه می‌کند.


8. اورست – 2015 – Everest

فیلمی محصول سال 2015 درباره فاجعه کوه اورست در سال 1996 که طی یک حادثه هشت نفر کشته شدند. این فیلم جریان زنده ماندن دو گروه کوهنورد در طی یکی از خطرناک‌ترین فجایع تاریخ کوهنوردی را نشان می‌دهد.


7. تابستان بی‌پایان – 1966 – The Endless Summer

کارگردان و راوی این فیلم محصول سال 1966، بروس براون داستان دو موج‌سوار جوان (مایک هاینسون و رابرت آگوست) را نشان می‌دهد که به دنبال یافتن یک زندگی مناسب است. آن‌ها به چندین کشور مختلف نظیر استرالیا، تاهیتی، سنگال و آفریقای جنوبی سفر کردند.


6. هکتور در جستجوی شادی – 2014 – Hector and the Search for Happiness

یک فیلم درام کمدی رمانتیک بریتانیایی – آلمانی – کانادایی، بر اساس رمانی نوشته فرانسیس للورد محصول سال و کارگردانی پیتر شلسوم، درباره روان‌شناسی (سیمون پگ) که برای یافتن شادی به سراسر جهان سفر می‌کند.


5. سرما: سفر روح – 2010 – Into the Cold: A Journey of the Soul

یک فیلم مستند به نویسندگی و کارگردانی سباستین کپ لند درباره سفر دو مرد به قطب شمال در سال 2009، که تجربه سفر دوماهه او و همکارش، کیت هگار، در سرمای زیرصفر درجه را نشان می‌دهد.


4. بالا در آسمان – 2009 – Up in the Air

اقتباسی از رمانی به همین نام  در سال 2001، یک فیلم درام کمدی آمریکایی به کارگردانی جیسون ریتمون، درباره سفر ریان بینگهام (جرج کلونی) و هم‌قطارانش، که زندگی او، فلسفه‌اش در زندگی و افرادی که با آن‌ها آشنا شده است را نشان می‌دهد.


3. زمان قاهره – 2009 – Cairo Time

یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی محصول سال 2009 به کارگردانی روبا نادا درباره یک رابطه عاشقانه غیرمنتظره درباره یک سردبیر مجله به نام جولیت که برای تعطیلات به قاهره رفته و به‌سرعت عاشق آن شهر و یکی از بومیان منطقه به نام طارق می‌شود.


2. ملاقات‌هایی در انتهای جهان – 2007 – Encounters at the End of the World

یک مستند آمریکایی محصول سال 2007 به کارگردانی ورنر هرزوگ که به ایستگاه مک موردو در شمالگان رفته و با زیبایی‌های آن منطقه و زندگی در آنجا آشنا می‌شود.


1. هنر سفر – 2008 – The Art of Travel

یک درام محصول سال 2008 به کارگردانی توماس ویلان درباره یک مرد جهان (کریستوفر مسترسون) که برای سفر به آمریکای جنوبی و مرکزی همه‌چیز را پشت سر گذاشته و باعث می‌شود هویت اصلی‌اش را پیدا کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. Siyavash

    مهر 4, 1399

    عباس جان 6 و 8 تاریخ ندارن

    پاسخ

  2. Mohadeseh

    دی 16, 1397

    سلام من چند سال پیش یک فیلم دیدم که موضوعش اینطوری بود یک مردی هواپیماش سقوط میکنه یک جای دور افتاده بعد بایک دختر بومی آشنا میشه ودختره زخماشو درمان میکنه وبهش شکار کردنو یاد میده ولی دختره مریضه وفکرکنم آخرش میمیره میشه لطفا اسم این فیلمو بگید چندساله دارم دنبالش میگردم

    پاسخ