6 راه برای تداوم زندگی مشترک

6 راه برای تداوم زندگی مشترک

برای حفظ زندگی مشترک در ابتدا باید رابطه عاطفی خود را حفظ نمود. زیرا اگر زوجین نتوانند ازلحاظ ذهنی و عاطفی باهم ارتباط برقرار کنند مشکلات مختلفی بر سر راهشان قرار می‌گیرد. در اینجا می‌خواهیم 6 راه برای تداوم زندگی مشترک و برقراری رابطه عاطفی با همسر را به شما معرفی کنیم.

1. با یکدیگر مهربان خوش‌رفتار باشید.

بخشی از خوش‌رفتاری شما به کلماتی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. زیرا بین کلمات مثبت و منفی فاصله بسیار کمی وجود دارد و به ما بستگی دارد که کجا و چگونه از آن‌ها استفاده کنیم. همیشه از کلمات ابتدایی لطفاً و متشکرم استفاده کنید.

2. پیش از بزرگ شدن مشکلات درباره آن‌ها صحبت کنید.

اگر پیش از بزرگ شدن مشکلات درباره آن‌ها صحبت کنید و آن‌ها را با یکدیگر درمیان بگذارید در آن صورت می‌توانید آن‌ها را حل‌وفصل کرده و از بزرگ شدنشان جلوگیری کنید. اما درصورتی‌که مشکلات بزرگ شوند رفتارهای غیرمنطقی از خود بروز می‌دهید و نمی‌توانید آن‌ها را به‌خوبی حل کنید.

3. یکدیگر را حمایت کنید.

این مورد بسیار مهم است. اگر یکدیگر را حمایت نکنید و از نیازها و خواسته‌های یکدیگر مطلع نباشید رابطه میانتان از بین می‌رود. اما اگر یکدیگر را حمایت کرده و از رؤیاهای هم آگاه باشید حامی یکدیگر خواهید بود. زیرا همه ما می‌خواهیم که همسرمان رؤیاهایش را با ما درمیان بگذارد نه با دیگری.

4. به‌طور مرتب باهم قرار بگذارید.

یک لیست از فعالیت‌های موردعلاقه خود و همسرتان را تهیه کرده و سعی کنید به‌طور مرتب به همراه هم آن فعالیت‌ها را انجام دهید، در این صورت هم بیشتر لذت می‌برید و هم به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوید.

5. “ما” باشید، نه “من”.

زمانی که همیشه “من” را بر زبان جاری می‌کنید مطمئناً باشید که در اشتباه به سر برده و از همسرتان دور می‌شوید. به‌جای آن به فرزندان و خانواده خود فکر کنید. زیرا زندگی خانوادگی دسته‌جمعی است و همه باید در یک مسیر حرکت کنند.

6. ازلحاظ فیزیکی به هم نزدیک باشید.

هیچ زوجی وجود ندارند که ترجیح بدهند ازلحاظ فیزیکی از هم دور باشند. زندگی کوتاه است و نمی‌خواهیم در پایان حسرت بخوریم. شاید آخرین باری باشد که در کنار همسرتان ایستاده‌اید. پس از لحظه‌لحظه باهم بودن خود لذت ببرید و به یکدیگر نزدیک‌تر شوید. تنها عشق است که شما در کنار هم نگه می‌دارد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم