10 فایده نوشیدن قهوه برای سلامتی که از آن خبر نداشتید

قهوه یکی از آن نوشیدنی‌هایی است که امروزه بیشتر افراد بلافاصله پس از بیدار شدن آن را می‌نوشند. برخی آن را به همراه شیر، برخی به همراه شکر و برخی غلیظ، مصرف می‌کنند. افراد بسیاری وجود دارند که نمی‌توانند تصور کنند روز خود را بدون قهوه آغاز کنند. در این لیست 10 فایده نوشیدن قهوه برای سلامتی را به شما معرفی می‌کنیم.

10. احتمال دیابت را کاهش می‌دهد.

البته اگر بخواهید قهوه را به همراه 5 قاشق شکر مصرف کنید این مورد شامل حالتان نمی‌شود. بنابراین لطفاً خود را کنترل کنید. قهوه گلوکز و انسولین را افزایش می‌دهد بنابراین اگر دیابت دارید باید محتاط باشید. اما اگر دیابت ندارید، نوشیدن قهوه می‌تواند ریسک ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد. با نوشیدن هر فنجان قهوه ریسک ابتلا به دیابت نوع دو 7% کاهش می‌یابد. اما باید با رژیم غذایی سالم و ورزش همراه باشد.

9. از بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند.

این بیماری مخوف در افرادی که بیشتر قهوه مصرف می‌کنند کمتر دیده می‌شود. یکی از تحقیقات اخیر نشان داده که قهوه میزان آملوئید بتا را تا 50% کاهش می‌دهد. این پروتئین مخرب در مغز بیماران مبتلا به دیابت دیده می‌شود. درنتیجه احتمالاً انگیزه‌تان برای نوشیدن قهوه افزایش می‌یابد.

8. از کبد محافظت می‌کند.

تحقیقات اخیر نشان داده که قهوه دوست کبد است. طبق گزارش سازمان بهداشت نوشیدن میزان متوسط قهوه در روز از سرطان کبد پیشگیری می‌کند. همچنین قهوه احتمال فیبروم و سیروز را کاهش می‌دهد. بنابراین دفعه بعد که حالتان بد شد کمی قهوه بنوشید.

7. عملکرد فیزیکی را بهبود می‌بخشد.

اگر می‌خواهید ورزش کنید و هیکل خوبی داشته باشید نباید نوشیدن قهوه را فراموش کنید. نوشیدن قهوه متابولیسم را افزایش داده و چربی عضلات را از بین می‌برد. ورزشکاران و ارتش آمریکا به‌خوبی می‌دانند که نوشیدن قهوه عملکرد فیزیکی و روانی فرد را افزایش می‌دهد. همچنین قهوه بدن را آب‌رسانی نموده و بنابراین برای ارتش بسیار مفید است.

6. احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

در سال 2011 بر روی بیش از پنجاه هزار مرد تحقیقی انجام گرفت و نشان داد افرادی که روزانه 6 فنجان قهوه می‌نوشند 60% کمتر از سایرین به سرطان پروستات دچار می‌شوند و افرادی که روزانه 3 فنجان قهوه می‌نوشند 50% کمتر به آن دچار می‌شوند.

5. احتمال سکته را کاهش می‌دهد.

مطالعه‌ای که بر روی 26556 مرد فنلاندی سیگاری انجام گرفت نشان داد افرادی که روزانه 4 الی 5 فنجان قهوه می‌نوشند، در مقایسه با افرادی که حداکثر 2 فنجان قهوه می‌نوشند، احتمال سکته غیر آمبولی 12% در آن‌ها کاهش می‌یابد. افرادی که روزانه حداقل 6 فنجان قهوه می‌نوشیدند احتمال سکته در آن‌ها 23% کاهش می‌یافت.

4. قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان است.

تمام این خواص قهوه به این دلیل هستند که قهوه منبع قوی آنتی‌اکسیدان است. در یک تحقیق، محققان مقادیر آنتی‌اکسیدان غذاهای مختلف را بررسی نمودند. قهوه پس از میوه‌های خانواده توت در جایگاه یازدهم قرار داشت. آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامت بدن فواید مختلفی داشته و برای بدن انسان مفید هستند. بنابراین آنتی‌اکسیدان را فراموش نکنید.

3. واکنش‌های غیرارادی و تمرکز را افزایش می‌دهد.

همه می‌دانیم افراد زمانی که می‌خواهند بیدار بمانند و تمرکز کنند قهوه می‌نوشند. دانشجویانی که می‌خواهند شب بیدار بمانند و درس بخوانند قهوه می‌نوشند. زیرا قهوه قسمت‌هایی از مغز که وظیفه تمرکز، برنامه‌ریزی، توجه و نظارت را بر عهده دارند، فعال می‌کند. بااین‌حال حین نوشیدن قهوه باید مراقب باشید زیرا می‌تواند الگوی خواب را تغییر داده و عواقبی به دنبال داشته باشد.

2. گردش خون را افزایش می‌دهد.

قهوه گردش خون را افزایش داده، پوست را سالم‌تر کرده و فوایدی به همراه دارد. افزایش جریان خون عروق برای قلب و عضلات نیز مفید بوده و خون‌رسانی را بهبود می‌بخشد. افزایش گردش خون اکسیژن‌رسانی را افزایش می‌دهد.

1. بااین‌حال قهوه یک دارو نیست.

اگرچه این مقاله درباره فواید قهوه است اما باید بدانید قهوه می‌تواند نتایج و فواید مختلفی داشته باشد. همیشه به یاد داشته باشید مصرف زیاد هر چیز، حتی آب، می‌تواند مضر باشد. به یاد داشته باشید که برای داشتن یک زندگی سالم باید رژیم غذایی خود را کنترل کرده و ورزش کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم