لیست تمام بازیگرانی که تاکنون نقش جوکر را ایفا کرده‌اند

اگر به کامیک و سینما علاقه داشته باشید مطمئنا نام جوکر را شنیده‌اید. جوکر همواره بیشتر از یک شخصیت عادی در فیلم‌ها و داستان‌ها بوده و شاید بتوان گفت که امروزه به نماد شرارت تبدیل گشته است. بسیاری از بازیگران نام آشنا از بازی کردن در نقش این شخصیت ترس داشته‌اند و خیلی از آن‌ها حتی پذیرفتن این نقش را رد کرده‌اند، زیرا تجربه ثابت کرده است که هر بازیگری که در نقش جوکر ظاهر می‌شود، به نوعی دیوانگی جوکر روی شخصیت او هم تاثیر می‌گذارد؛ معروف‌ترین مثال آن نیز «هیث لجر» فقید است که به عقیده بسیاری از سینما دوستان، بهترین جوکر تاریخ سینما و تلویزیون بود، اما متاسفانه هضم این شخصیت برای او دشوار بود تا حدی که مدتی پس از اکران فیلم «بتمن: شوالیه تاریکی» خودکشی کرد (به گفته برخی با مصرف بیش از حد مواد مخدر).

تمام این بحث‌ها بهانه‌ای شد تا لیست تمام بازیگرانی که در نقش جوکر ظاهر شده‌اند یا به عنوان دوبلور جوکر در انیمیشن‌ها حضور داشته‌اند را جمع‌آوری کنیم. شاید برای شما هم جالب باشد!

در ادامه لیست این بازیگران را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

آپدیت: در فیلم اختصاصی جوکر که به همین نام ساخته شده و در تاریخ 4 اکتبر 2019 (۱۲ مهر ۱۳۹۸) اکران خواهد شد، خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix) نقش این شخصیت را بازی خواهد کرد. فینیکس تجربه بازی در فیلم‌هایی همچون او (Her) محصول 2013 و گلادیاتور (Gladiator) محصول 2000 را در کارنامه هنری خود دارد و با توجه به انتظارات مخاطبین، کار سختی برای ایفای نقش جوکر خواهد داشت.

(در صورت تمایل می‌توانید لیست فیلم‌های مورد انتظار سال 2019 را نیز مطالعه کنید.)


سزار رومرو – در سریال تلویزیونی Batman محصول 1966-1968 و فیلم Batman محصول 1966

پیش از بازی در سری فیلم‌های بتمن در سال 1966، در کنار آدام وست به عنوان بتمن، یک بازیگر و رقصنده موفق بود.

Cesar Romero

دریک مستند، وست اظهار نمود که رومرو با خودش انرژی زیادی به بازی آورد که همه را تحت تاثیر قرار داد. اما خود رومرو اعتقاد داشت که نقش جوکر بسیار آسان بود، و زمانی که کل تیم موفق باشد همه چیز خود به خود در جای درست قرار می‌گیرد.


جک نیکلسون – در Batman به کارگردانی تیم برتون محصول 1989

جک نیکلسون در سال 1989 نقش جوکر در فیلم تیم برتون را ایفا نمود. نیکلسون به MTV گفت که دلیل ایفای نقش در این فیلم، اعتماد او به قدرت برتون بود.

Jack Nicholson

“تیم برتون یک نابغه است. به همین دلیل بازی در این فیلم را قبول نمودم. بعد از یک مکالمه کوتاه با او بازی در این نقش را قبول کردم. زیرا هر دوی ما از دنیای کارتون آمده‌ایم و عقاید مشترکی داریم.”


مارک هامیل – در Batman: The Animated Series محصول 1992-1995

در سال 1992 در انیمیشن بتمن شرکت داشت و نسبت به بازیگران دیگر این لیست، مدت طولانی‌تری به ایفای نقش جوکر پرداخت.

Mark Hamill

انیمیشن بتمن برای اولین بار در مراسم امی رونمایی شد. هامیل بعد از بازی در این سریال، در انیمیشن‌های دیگری مانند سوپرمن هم ایفای نقش نمود. او سپس در فیلم‌ها و بازی‌های انیمیشنی هم شرکت نمود. این شخصیت انیمیشنی در سال 2011 بازنشسته شد و سپس هامیل در سال 2016 در فیلم “بتمن: جوک مرگ‌بار” نقش آفرینی کرد واین شخصیت را 25 ساله نمود.


کوین مایکل ریچاردسون – در انیمیشن سریالی The Batman محصول 2004-2008

در سال 2004 جوکر جدیدی را به نمایش گذاشت.

Kevin Michael Richardson

کوین مایکل ریچاردسون یک دوبلور است که علاوه بر بتمن در فیلم‌های دیگری هم صداپیشگی نموده است.


جف بنت – در انیمیشن سریالی Batman: The Brave and the Bold محصول 2008-2011

در سال 2008 در بتمن شجاع و دلیر صداپیشگی نمود.

Jeff Bennett

بتمن شجاع و دلیر از دیگر سری‌های انیمیشنی بتمن متفاوت بود. زیرا شخصیت‌های آن براساس شخصیت‌های سری دهه 60 آن طراحی شده بودند. بنابراین این سری نسبت به سری‌های دیگر بتمن ساده‌تر و ابتدایی‌تر بود.


استیو بلوم – در Lego Batman: The Videogame محصول 2008

در بازی ویدیویی بتمن در سال 2008، در نقش جوکر صداپیشگی نمود.

Steve Blum

استیو بلوم بعد از اینکه کار صداپیشگی را از سال 1992 شروع نمود، در بازی‌ها و انیمیشن‌های بسیاری فعالیت کرد.


هیث لجر – در The Dark Knight محصول 2008

اولین بازیگری است که بعد از 20 سال نقش جوکر را در “شوالیه تاریکی” ایفا نموده است.

Heath Ledger

جوکری که توسط هیت لجر ایجاد شد یکی از بهترین و به یاداندنی‌ترین جوکرهای تاریخ سینماست. لجر اولین بازیگری است که به خاطر بازی در این نقش جایزه گرفت، که البته این جایزه درست بعد از مرگش در سن 28 سالگی به وی اهدا شد.

کریستوفر نولان اعتقاد دارد که بازی درخشان لجر به دلیل علاقه او به این شخصیت بود. طبق گفته او “لجر دوست نداشت که به خاطر تلاش زیاد در کاری موفق شود بلکه دوست داشت تشنه آن کار باشد و سپس برای موفقیت در آن نقش هرکاری کند. زمانی که برای بازی در این نقش نزد من آمد دقیقا در همین شرایط قرار داشت.”


جان دیماگیو – در Batman: Under the Red Hood محصول 2010

در “بتمن: زیر شنل قرمز”، در نقش جوکر صدا پیشگی نمود.

John DiMaggio

جان دیماگیو یکی از موفق‌ترین صداپیشگان صنعت سینما است که در انیمیشن‌های زیادی صدا پیشگی نموده است. این فیلم داستان تراژیک جیسون تاد را نشان می‌دهد. جیسون به همراه بتمن علیه جرم و جرایم مبارزه می‌کند تا این که توسط جوکر دستگیر می‌شود. بتمن تصور می‌کند که تاد به وسیله بمبی که توسط جوکر کار گذاشته کشته شده است، اما تاد سال‌های بعد ظاهر شده و می‌خواهد از بتمن انتقام بگیرد، زیرا تصور می‌کند بتمن او را رها نموده تا کشته شود.


برنت اسپینر – در انیمیشن سریالی Young Justice محصول 2010

در سریال انیمیشن “عدالت جویان جوان” در سال 2011 نقش جوکر را ایفا کرد

Brent Spiner

او در سریال انیمیشن “عدالت جویان جوان” نقش جوکر را ایفا کرد، این سریال درباره نوجوانانی مانند رابین و پسر قهرمان بود. البته این سریال با وجود داشتن طرفداران زیاد، بعد از فصل دوم کنسل شد.


مایکل امرسون – در Batman: The Dark Knight Returns محصول 2012

در سال 2012 در فیلم “بتمن: بازگشت شوالیه تاریکی” نقش جوکر پیر را ایفا نمود که باعث بازگشت بتمن بعد از بازنشستگی شد.

Michael Emerson

مایکل امرسون بخاطر بازی در سریال “گمشدگان” بسیار معروف شد، اما از بازی در نقش جوکر بسیار هیجان زده بود و اعتقاد داشت که ایفای نقشی که در واقع انسان نیست باید خیلی هیجان‌انگیز باشد.


تروی بیکر – در Batman: Assault on Arkham محصول 2014

در بازی “بتمن: ریشه‌های آرکهام” در سال 2013 جایگزین مارک هامیل شد.

Troy Baker

جرد لتو – در Suicide Squad محصول 2016

در سال 2016 در “جوخهٔ خودکشی” نقش جوکر را ایفا کرد.

Jared Leto

البته نقش‌آفرینی او با نقدهای فراوانی روبرو شد و خودش هم از نتیجه کار چندان راضی نبود. او اعتقاد دارد که بخش‌های زیادی از کار حذف شده و در فیلم اصلی گنجانده نشده است.


زک گالیفیاناکیس – در The Lego Batman Movie محصول 2017

در فیلم “لگو بتمن” جوکر دل‌رحم‌تری را ایفا نمود.

Zach Galifianakis

او اعتقاد دارد که در نقش‌آفرینی جوکر از بازی جک نیکلسون در فیلم بتمن سال 1989 الهام گرفته است.


خواکین فینیکس – در Joker محصول 2019 (در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۸ اکران خواهد شد)

خواکین فینیکس آخرین شخصی است که ایفای نقش جوکر را قبول کرده است. البته او کارنامه قابل قبولی دارد و به نظر می‌رسد گریم جذابی هم برای ایفای نقش جوکر خواهد داشت؛ با این حال با توجه به انتظارات مخاطبین و طرفداران دنیای دی سی (زادگاه شخصیت‌های بتمن و جوکر) به نظر می‌رسد فینیکس باید بهترین ایفای نقش در طول بازیگری خود را داشته باشد.

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. شخصیت جوکر باید خود هیث لجر بازی میکرد نه خوان فنیگن اصلا نمی خوره به شخصیت جوکر ولی هیث لجر طراحی ماسک جوکر بیشتر بهش می امد تا خوان فینگن …..یا حداقل جرد لتو را انتخاب میکردن برای بازی این نقش مهم ….اصلا این خوان فینگن طرفداران اشنایی ندارن باهاش

    پاسخ

    • داداش اگه زنده بود مطمعن باش اون بازی میکرد بعدش هیث لجر فقط تو جوکر بازی کرده خواکین فینیکس یکی از معروفترین بازیگران جهانه

      پاسخ

      • مسعود در پاسخ به امیر

        مرداد 20, 1400

        محض اطلاعت هیث لجر هم یکی ازمعروف ترینهاست و قبل از نقش جوکرش بازیهای درخشان دیگه ای هم داشته…نمیدونم اگه هیث لجر زنده بود بازم بهونه ای برای زیر سوال بردن هنرش داشتین یا نه؟

        پاسخ

    • اصلا هم درست نیس خواکین فینیکس بهترین بازی رو اراعه داد و با هیث لجر برابر بود بهتره بدونی این نظر بیجات اصلا قابل قبول نیس

      پاسخ

      • مسعود در پاسخ به جوکر

        مرداد 20, 1400

        نظر شما بیجاست واصلا قابل قبول نیست..هیث لجر بهترین بازی رو داشته و با اختلاف از واکین بهتر بازی کرده

        پاسخ

    • هیث لجر خدای جوکرهاست داداش..واکین درحدو اندازش نیست

      پاسخ