26 ستاره بزرگ سینما که تا به حال جایزه اسکار دریافت نکرده‌اند

 هیچ شکی نیست که مراسم اسکار همیشه پرحاشیه بوده است. گاهی اوقات فیلم‌هایی که لایق جایزه بردن هستند هیچ جایزه‌ای نمی‌گیرند، و از سوی دیگر فیلم‌هایی که کسی فکرش را نمی‌کند برنده جایزه می‌شوند.

مطمئنا شما هم در ذهنتان لیست بلندبالایی از بازیگران، کارگردان‌ها و افراد دیگری دارید که احتملا فکر می‌کنید برنده جایزه اسکار شده‌اند، اما با کمال تعجب متوجه می‌شوید که تاکنون جایزه‌ای دریافت نکرده‌اند و برخی حتی نامزد دریافت اسکار هم نشده‌اند. در این لیست برخی از این افراد معروف را آورده‌ایم.


گلن کلوز

Glenn Close

بین سال های 1983 تا 2012 گلن کلوز 6 بار نامزد اسکارشده است. آخرین بار در سال 2012 به خاطر بازی در فیلم “آلبرت نابز” نامزد اسکار شد.


سیگورنی ویور

Sigourney Weaver

او یک بار برای فیلم “بیگانه” نامزد شد و بار دیگر برای فیلم های ” گوریل‌ها در مه” و ” دختر شاغل”. به گفته او اسکار برای فیلم های علمی اهمیتی قائل نمی شود.


آنت بنینگ

Annette Bening

او سه بار نامزد شده اما هربار شکست می خورد. آخرین بار در سال 2011 و برای فیلم ” بچه‌ها حالشان خوب است” نامزد جایزه اسکار شد. او این جایزه را به ناتالی پورتمن برای فیلم “قوی سیاه” واگذار نمود. اما در سال 2017، برای بازی در فیلم “زنان قرن بیستم” حتی نامزد هم نشد.


تام کروز

Tom Cruise

چه او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید، بهرحال بازی های درخشانی داشته که لیاقت اسکار را داشتند. بازی درخشان او در فیلم “مگنولیا” در سال 2000 او را نامزد اسکار نمود، اما او این جایزه را به میشل کین برای بازی در ” قوانین خانه سایدر” واگذار کرد.


خواکین فینیکس

Joaquin Phoenix

در سال 2006 فینیکس به خاطر بازی در نقش جانی کش در فیلم ” سربه‌ راه باش” بنده بهترین بازیگر نشد. او این جایزه را به فیلیپ هافمن بخاطر بازی در نقش ترومن کپتو در فیلم “کپتو” واگذار نمود. این دو بعد ها در سال 2012 در فیلم “استاد” هم بازی شدند. درآن سال هم جایزه را به دنیل دی لویس برای بازی در نقش لینکولن واگذار نمود.


راجر دیکنز

Roger Deakins

استاد فیلم برداری تابحال 13 بار نامزد اسکار شده اما متاسفانه تابحال برنده نشده است. برخی از فیلم های او عبارتند از: “اسکای فال”، ” جایی برای پیرمردها نیست”، “فارگو” و “رستگاری در شائوشنک”.

مسئولین محترم اسکار؟ لطفا به این مرد یک جایزه اسکار بدهید!


ویولا دیویس

Viola Davis

این بازیگر زن که برنده جایزه امی شده هنوز موفق به بردن جایزه اسکار نشده است. از سال 2009 برای بازی در این فیلم ها 3 بار نامزد اسکار شده است: “تردید”، “کمک” و در سال 2017 ” حصارها”.


ویل اسمیت

Will Smith

با دوبار نامزد شدن هنوز برنده نشده است. درسال 2002 بخاطر بازی در فیلم “علی” نامزد شد اما جایزه را به دنزل واشینگتن برای بازی در فیلم “روز تعلیم” واگذار نمود. اگر اسمیت جایزه را می برد، دومین مرد سیاهپوست میشد که تاکنون جایزه اسکار برده، اما این افتخار به دنزل واشنگتن داده شد (اولین سیاهپوست سیدنی پورتیر در سال 1964 بود). نامزدی دیگر او در سال 2007 و برای فیلم ” در جستجوی خوشبختی” بود.


پائول توماس اندرسون

Paul Thomas Anderson

اصطلاح «کوزه گر از کوزه شکسته آب میخورد» به نوعی برای این فیلمساز ساخته شده!

او با 6 بار نامزدی در اسکار و حتی با فیلم کلاسیک  معروفی چون “خون به پا خواهد شد”  هنوز موفق به دریافت اسکار نشده است.


گری اولدمن

Gary Oldman

این بازیگر هیچ جایزه ای برنده نشده و تنها یک بار برای بازی در فیلم ” بندزن خیاط سرباز جاسوس” در سال 2012 نامزد شده است.

آپدیت: گری اولدمن در مراسم اسکار سال 2018 برای بازی در فیلم Darkest Hour برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد.


امی آدامز

Amy Adams

امی آدامز در اسکار همانند دی کاپریو است. البته جایزه گرفتن او برای فیلم “بازگشته” ما را به اسکار امیدوار می کند. او تا به حال 6 بار نامزد اسکار شده، آخرین بار برای فیلم “ورود”، اما مطمئنا روزی برنده خواهد شد.


رالف فینز

Ralph Fiennes

فینز دوبار نامزد شده، در سال 1994 جایزه بازیگر مکمل برای بازی در فیلم “لیست شیندلر” را به تامی لی جونز برای فیلم ” فراری” واگذار نمود.


اد هریس

Ed Harris

این بازیگر در طول مسیر بازیگری اش 4 بار نامزد اسکار شده اما برنده نشده است. آخرین بار 13 سال پیش برای فیلم “ساعت ها” نامزد شد اما جایزه را به کریس کوپر برای فیلم ” اقتباس” واگذار نمود.


برادلی کوپر

Bradley Cooper

با 4 بار نامزد شدن از سال 2013 هنوز جایزه ای نبرده است. او 3 بار بخاطر بازیگری نامزد شد، اما دفعه چهارم برای فیلم “تک ‌تیرانداز آمریکایی” نامزد شد، زیرا در این فیلم تهیه کننده بود. این جایزه به فیلم “بردمن” واگذار شد.


مارک والبرگ

Mark Wahlberg

او تاکنون دو بار نامزد اسکار شده، یک بار باری بازیگری در فیلم ” رفتگان” در سال 2007 و بار دیگر برای تهیه کنندگی در فیلم ” مشت ‌زن” در سال 2011.


نائومی واتس

Naomi Watts

تاکنون دوبار برای بازی در فیلم های “21 گرم” در سال 2004 و “غیرممکن” در سال 2015 نامزد شده اما هنوز این جایزه را نبرده است.


میشل ویلیامز

Michelle Williams

بعد از بازی در سریال ” داوسون کریک” میشل ویلیامز ثابت کرد که بازیگر معمولی نیست. از سال 2006 تا بحال 4 بار نامزد شده، آخرین بار در سال 2017 در نقش مکمل ” منچستر از کنار دریا” نامزد شد.


کتلین کندی

Kathleen Kennedy

تهیه کننده استیون اسپسلبرگ بعد از 30 سال فعالیت و 8 بار نامزدی در اسکار برای فیلم هایی مانند “E.T”، “حس ششم”، ” اسب جنگی” و “لینکلن” هنوز برنده جایزه نشده است.


ریدلی اسکات

Ridley Scott

این کارگردان از دهه 70 مشغول فعالیت است، اما بعد از 4 نامزدی در اسکار، هنوز برنده جایزه نشده است. آخرین بار در سال 2016 برای “مریخی” نامزد شد. فیلم های او که برای کارگردانی نامزد شدند عبارتند از : “تلما و لوئیز”، “گلادیاتور” و ” سقوط شاهین سیاه”.


دیوید لینچ

David Lynch

بعد از 4 بار نامزدی برای کارگردانی هنوز برنده نشده است. فیلم هایی که او برایش نامزد شده عبارتند از: “مرد فیل نما”، ” مخمل آبی”، ” جاده مالهالند”.


لیام نیسون

Liam Neeson

لابد با خودتان فکر می کنید یعنی واقعا برای فیلم “لیست شیندلر” برنده جایزه نشده است؟ نه به این خاطر که در آن سال، تام هنکس برای فیلم “فارست گامپ” جایزه را برد.


دیوید فینچر

David Fincher

کارگردان فیلم “باشگاه مبارزه” بسیار شناخته شده و دارای شخصیت خاصی است. اما تاکنون فقط دوبار نامزد جایزه اسکار شده است، یک بار برای فیلم “افسانه بنجامین باتن” و بار دیگر برای فیلم “شبکه اجتماعی”. اما فیلم های موفق دیگری مانند ” زودیاک”، “هفت” و “دختر گمشده” را در کارنامه دارد که باعث می‌شود به اسکار گرفتن او در آینده امیدوار باشیم.


جسیکا چاستین

Jessica Chastain

این بازیگر در سال 2013 و برای فیلم ” سی دقیقه پس از نیمه ‌شب” نزدیک بود جایزه را ببرد اما جنیفر لارنس برای فیلم ” دفترچه امیدبخش” این جایزه را از آن خود کرد. او در سال 2012 هم برای فیلم “کمک” نامزد اسکار شد، اما آن را به اکتاویا اسپنسر واگذار نمود.


ادوارد نورتون

Edward Norton

این بازیگر با سه بار نامزدی در اسکار، بخاطر فیلم های “ترس کهن”، ” تاریخ مجهول آمریکا” و ” بردمن”، تاکنون برنده نشده است.


هلنا بونهام کارتر

Helena Bonham Carter

او دوبار نامزد شده اما جایزه ای دریافت نکرده است. در سال 2011 و برای فیلم “سخنرانی شاه” نزدیک بود که برنده شود. او اولین بار در سال 1998 و برای فیلم “بال های کبوتر” نامزد شد.


برد پیت

Brad Pitt

از لحاظ تکنیکی این یک تقلب است زیرا برد پیت یک جایزه اسکار برده است: او تهیه کننده فیلم “12 سال بردگی بود”، که در سال 2014 برنده جایزه بهترین تصویر شد. اما برای بازیگری جایزه‌ای نبرده است. البته برای بازی در فیلم های “12 میمون”، “افسانه بنجامین باتن” و “مانیبال” نامزد شده است. جایزه ندادن به او به عنوان بازیگر برای دست‌اندرکاران اسکار یک جُرم محسوب می‌شود!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. علی

    شهریور 27, 1401

    رابرت داونی جونیور رو ھم اضافھ کنید

    پاسخ

  2. محمد

    فروردین 16, 1400

    پس جیم کری چی؟

    پاسخ

  3. مهفود

    دی 26, 1398

    جانی دپ و مت دیمون و ساموئل ال جکسون هم هیچوقت اسکار بازیگری نگرفتن. لطفا اضافه کنید

    پاسخ

  4. Depphead

    آذر 26, 1397

    پس جانی دپ چی؟؟؟!!!!

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Depphead

      آذر 26, 1397

      سلام،
      بله درست میگی. تو آپدیت بعدی به لیست اضافه میشه
      مرسی بابت فیدبک

      پاسخ