10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

یکی از بهترین راه‌ها برای گشت‌وگذار در آمریکا سفرهای جاده است. برای این کار نقاط مختلفی وجود دارد که 10 مسیر جالب برای سفرهای جاده‌ای را به شما معرفی می‌کنیم.

مسیر Skyline

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 169 کیلومتر

این مسیر با عبور از دره شناندوه زیبایی‌های بکر آمریکا را به شما نشان می‌دهد. می‌توانید به پارک شناندوه رفته و از مرکز گردشگران دیدن کنید. همچنین می‌توانید از کوه‌های Blue Ridge بالا رفته و مناظر زیبای زیر پای خود را ببینید. در بالای کوه هم مناطق دیدنی مختلفی وجود دارد. می‌توانید از حیات‌وحش لذت ببرید – گوزن سفید دشتی، راسوی آمریکایی، خرگوش، و اگر خوش‌شانس باشید ممکن است یک خرس سیاه هم ببینید. با یک کوله پوشتی و کفش مناسب در این مناطق گردش کنید.

نکته: اگر صبح زود به این منطقه بروید پوشیده از مه است. در ساعات اولیه صبح مه غلیظ شده و کوه‌ها را به یک جزیره غرق‌شده در مه تبدیل می‌کند.

بزرگ‌راه ماقبل تاریخ الماس دایناسور

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 772 کیلومتر

این بزرگ‌راه کنجکاوی شما را برمی‌انگیزد تا بخواهید در تاریخ سیر کنید و در میان دره‌ها، بیابان‌ها و مسیرهای کلرادو بچرخید. بهتر است چند روز در این مسیر گردش کرده و از رودخانه‌های آن هم دیدن کنید. از معدن دایناسور کلولند هم دیدن کنید. زیرا این مکان یکی از مهم‌ترین مکان‌های عمومی است که فسیل دایناسورها از دوره ژوراسیک را به نمایش می‌گذارد. در آنجا می‌توانید از هزاران استخوان دایناسورها دیدن کنید.

نکته: در این مسیر از پارک ملی Arches که باعث شهرت این مسیر شد هم عبور می‌کنید. در این پارک بیش از 200 صخره گنبدی شکل و صدها صخره دیگر وجود دارد.

چهار صخره جنوب غربی

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 844 کیلومتر

این مسیر شما را از چهار ایالت آریزونا، اوتا، کلرادو و نیومکزیکو عبور می‌دهد. می‌توانید از جنگل نقاشی عبور کنید که رنگ‌های قرمز و سفید آمیخته شده‌اند. پس از عبور از چندین پارک به شهر کوچک Telluride می‌رسید، که شهر نقاشان است و در دامنه کوه‌های صخره‌ای قرار دارد. می‌توانید در جاده اصلی بایستید و از دیدنی‌های آنجا لذت ببرید.

نکته: می‌توانید به کوه‌های اطراف این شهر رفته و از روستای کوهستانی دیدن کنید. از مسیر کوهستانی عبور کنید و مطمئن باشید از دیدن این مناظر سیر نمی‌شوید.

بزرگ‌راه Seward در آلاسکا

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 204 کیلومتر

این مسیر تعریف دقیق دوردست را نشان می‌دهد، اگر می‌خواهید مدتی را برای خودتان سپری کنید و از مردم، ماشین و ترافیک به دور باشید این مسیر بهترین گزینه ممکن است.

از Anchorage به شبه‌جزیره کنای و از آنجا به Seward می‌روید. حتماً در Bird Point توقف نموده و از وال‌های سفید دیدن کنید. از کوه آلیسکا که در تابستان پر از گل‌های وحشی است دیدن کنید. سرانجام به شهر کوچک Seward می‌رسید که پر از مهمانسرا و اتاق است.

نکته: زمانی که به این شهر کوچک می‌رسید می‌توانید از خلیج Resurrection دیدن کنید. اگر می‌خواهید واقعاً از آن لذت ببرید با قایق در آن بچرخید. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید نهنگ گوژپشت، نهنگ قاتل، شیر دریایی و جانورآنجالب دیگری را ببینید.

تنهاترین جاده

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 5149 کیلومتر

اگر می‌خواهید مدت‌ها در جاده بمانید این جاده برای شما مناسب است و شما را از سان فرانسیسکو، کالیفرنیا و واشنگتن دی سی عبور می‌دهد. با عبور از این جاده می‌توانید از آسمان شب اوتا و نوادا دیدن کنید. در میانه غربی هم مزارع زیبایی در پیش رویتان قرار دارد. سپس در شرق می‌توانید از کوه‌های باستانی Appalachian دیدن کنید. پس از رد شدن از واشنگتن می‌توانید به کرانه‌های شرقی مریلند بروید و سفر زیبای خود را تکمیل کنید.

نکته: این جاده از پارک ملی Great Basin هم عبور می‌کند که یک نقطه زیبا برای عکاسی است. می‌توانید در آنجا یک یا دو شب اقامت کنید تا در روزها عکاسی کرده و شب‌هنگام هم از آسمان لذت ببرید.

بزرگ‌راه کرانه آرام

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 2655 کیلومتر

این جاده از واشنگتن آغاز شده و شما را به سمت اقیانوس می‌کشاند. پارک المپیک هم بر سر راه شما بوده و در حین عبور از کنار مرز مکزیک می‌توانید از امواج اقیانوسی هم لذت ببرید. صخره‌ها و جنگل‌های سرسبز به همراه سواحل زیبای جنوبی لذت سفرتان را دوچندان می‌کند. در این مسیر از شهرهای زیبای آمریکا مانند لس‌آنجلس، پورتلند، سیاتل و سان دیه‌گو عبور می‌کنید.

نکته: این مسیر شما را از جنگل‌های Great Redwood می‌گذارند که برخی از درختان آنجا آن‌چنان قدیمی‌اند که می‌توان از میان آن‌ها عبور کرد. The Avenue of Giants نیز یکی دیگر از نقاط زیبای این مسیر است.

مسیر 66

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 3862 کیلومتر

این جاده برای آمریکایی‌ها چیزی بیشتر از یک جاده است و یادآور ماشین‌های کلاسیک و جیمز دین است. در این مسیر رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و شهرهای بسیار قدیمی و فراموش‌شده وجود دارد. در میسوری از Meramec Caverns دیدن کرده و در کنار رودخانه کلرادو توقف کنید. با انتخاب این جاده تجربه سفر در آمریکای کلاسیک را به خود هدیه می‌دهید.

نکته: مسیر 66 شما را از گرند کنیان، یکی از عجایب هفتگانه جهان عبور می‌دهد.

جاده اورگان

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 5310 کیلومتر

این جاده شما را از صخره‌های اورگان به سمت شرق به سمت ماساچوست می‌برد. در این مسیر می‌توانید از کوه ماشمور؛ دریاچه بزرگ و حتی آبشار نیاگارا دیدن کنید. با ادامه دادن مسیر از مزارع شراب مارتا، Cape Cod و رستوران‌هایی که بهترین خرچنگ‌های آمریکا را سرو می‌کنند، عبور می‌کنید.

نکته: با انتخاب این مسیر از پارم ملی Yellowstone عبور می‌کنید. در این پارک علاوه بر آتش‌فشان، چشمه آب گرم، آبشار، حیات‌وحش و زیبایی‌های بی‌نظیری وجود دارد.

بزرگ‌راه دریایی

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 181 کیلومتر

برای دیدن زیباترین مناظر دریایی و سرو کردن بهترین غذاهای دریایی می‌توانید این بزرگ‌راه کالیفرنیایی را انتخاب کنید. این مسیر از جنوب میامی آغاز شده و با عبور از جزایر مختلف شما را به اقیانوس وارد می‌کند. با انتخاب این مسیر زندگی در نزدیکی دریا و جزیره را تجربه می‌کنید اما یادتان باشد که در یک مسیر دریایی تنها چیزی که می‌بینید فقط پهنای دریا است.

با عبور از جزیره می‌توانید دلفین‌ها و ماهیگیرها را ببینید. در آنجا می‌توانید از گوزن‌های محافظت‌شده هم دیدن کنید. سپس به سمت غرب رفته و به کوبا نزدیک می‌شوید و به‌تدریج از اقیانوس فاصله می‌گیرد.

نکته: در پارک John Pennecamp Coral Reef می‌توانید به قایق‌سواری و غواصی بپردازید و از لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها و ماهی‌های گرمسیری لذت ببرید. یادتان نرود در این نقطه از زمین می‌توانید از مجسمه مسیح هم دیدن کنید، البته اگر وضعیت هوا اجازه دهد.

مسیر Maui’s Hana

10 سفر جاده‌ای برتر در آمریکا

مسافت: 83 کیلومتر

شاید تصور کنید یک مسیر 83 کیلومتری در کرانه هانا در هاوایی یک سفر جاده‌ای تلقی نشود اما وضعیت هوا باعث می‌شود به‌آرامی در این جاده رانندگی کرده و چندین بار توقف کنید. زیرا این جاده دارای پیچ‌های متعدد است که رانندگان را به توقف وادار می‌کند. این جاده در Kahului ختم می‌شود و در آنجا می‌توانید از موزه فرهنگی و یا موزه قند الکساندر و بالدوین دیدن کنید. این موزه‌ها چندان معروف نیستند و فضای محلی دارند.

در Garden of Eden یا باغ گیاه‌شناسی هاوایی توقف نموده، سپس به سمت آبشارها و دریاچه‌ها بروید. یادتان باشد در هر سو آبشار و ساحل وجود دارد. سرانجام به شهر هانا که در کرانه دریا وجود دارد می‌رسید. سپس از طلوع آفتاب لذت برده و از زندگی در هاوایی را حس کنید.

نکته: در پارک Waianapanapa سواحل سیاه، غارها و آب‌های بسیار زیبایی وجود دارد. همچنین در نقطه‌ای خون میگو آب را قرمزرنگ می‌کند و منظره جالبی به وجود می‌آورد.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم