10 جاده خطرناک در سراسر جهان

این جاده‌ها بسیار خطرناک بوده و آمار مرگ‌ومیر در آن‌ها بسیار بالا است. افرادی که در اطراف اینجاده‌ها زندگی می‌کنند برای حمل‌ونقل به اینجاده‌ها وابسته هستند، بنابراین باید خود را خوش‌شانس بدانید. سالانه 1.3 نفر در ترافیک‌های جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. سازمان بهداشت جهانی خواستار اخطار بیشتر در رابطه با رانندگی است. اگرچه بسیاری از این تصادفات با رانندگی بهتر پیشگیری می‌شوند اما جاده‌هایی وجود دارد که رانندگی در آن‌ها به مهارت و شجاعت خاصی نیاز دارد. در اینجا 10 جاده خطرناک جهان را به شما معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

10. بزرگ‌راه تبت – سیچوان، چین

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

بزرگ‌راه تبت – سیچوان از میان کوه‌ها و صخره‌های صعب‌العبور می‌گذرد و به همین دلیل خطرناک است. از هر 100000 راننده 7500 تن در این جاده جان خود را از دست می‌دهند. رانندگان به دلیل وضعیت خاص جاده و آب‌وهوای نامناسب باید دقت بالایی داشته باشند. این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان است که حدود 48 پیچ خطرناک دارد.

9. مسیر استلویو، ایتالیا

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

این جاده در ارتفاع 2.75 کیلومتری در شرق کوه‌های آلپ یکی از مرتفع‌ترین جاده‌های جهان است. حتی این جاده‌ها از چیزی که در تصویر به نظر می‌رسند هم خطرناک‌تر هستند. این جاده‌ها همانند این هستند که یک کودک روی صخره‌ها خط‌خطی کرده باشد. ازآنجایی‌که این جاده‌ها تا قله فاصله چندانی ندارند پس بهتر است که اصلاً به پایین نگاه نکنید. با کمی سرعت در پیچ‌های 180 درجه‌ای این جاده‌ها به مشکل برمی‌خورید.

8. مسیر لس کاراکولس، شیلی

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

این جاده از میان کوه‌های آندرس شیلی و آرژانتین عبور می‌کند. در این جاده چندین پیچ و ناهمواری وجود دارد و در اطراف آن هم حفاظی دیده نمی‌شود. این جاده یکی از چالش‌برانگیزترین جاده‌های جهان است که تقریباً در تمام طول سال از برف پوشیده شده است. بنابراین برف و شرایط ناهموار جاده باعث می‌شود که رانندگان مهارت و احتیاط خاصی به کار ببرند. اما ازآنجایی‌که روی این جاده اقداماتی انجام شده بنابراین میزان تصادفات کاهش می‌یابد. روزانه کامیون‌ها و اتوبوس‌های گردشگران از این جاده عبور می‌کند. این جاده با وجود خطرناک بودن مناظر زیبایی در اختیارتان قرار می‌دهد.

7. جاده دره اسکیپرز، نیوزلند

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

جاده دره اسکیپرز در نیوزلند یک جاده باریک در میان صخره‌ها است و به همین دلیل بسیار ترسناک است. برای رانندگی در این جاده خطرناک باید مجوز داشت. اما در صورت دریافت مجوز برای رانندگی در آن باید مهارت و شانس خوبی داشته باشید. 140 سال پیش معدنچیان این جاده را کندند. باید بدانید این جاده آن‌قدر خطرناک است که بیمه خودروهای اجاره‌ای از آن حمایت نمی‌کنند.

6. جاده زوجی، هند

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

جاده زوجی در ارتفاعات هند، در میان سرینگار و له قرار گرفته است و لاداخ و کشمیر را به هم وصل می‌کند. این جاده در ارتفاع 3528 متری دومین جاده مرتفع پس از فوتو لا محسوب می‌شود. در زمستان‌ها این جاده بسته می‌شود. بااین‌حال این جاده شاهراه اصلی ارتباط مردم لاداخ با جهان اطراف است. این مسیر باریک یک‌طرفه یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان است.

5. جاده تونلی گولینگ، چین

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

جاده گولینگ در دل یک کوه در چین کنده شده است. در عکس مشخص نیست اما این جاده در دل کوه و از میان روستای گولینگ کنده شده است. پیش از کندن این جاده روستای گولینگ از سایر تمدن‌های اطراف جدا بود و لای صخره‌ها پنهان شده بود. اگرچه در این جاده ترافیک سنگینی دیده نمی‌شود اما بسیار خطرناک است. در این جاده نباید اشتباه کرد. اگر از خودرو به بیرون نگاه کنید می‌ترسید زیرا این جاده حفاظ ندارد.

4. بزرگ‌راه کاراکورام، بین چین و پاکستان

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

دولتی که این جاده را ساخت آن را بزرگ‌راه دوستی می‌نامند. این جاده مرتفع‌ترین جاده بین‌المللی جهان است که در ارتفاع 4693 متری از طریق کوه‌های کاراکورام و مسیر خونجراب، چین و پاکستان را به هم وصل می‌کند. این جاده شیب‌های زیادی داشته و سیل در آنجا بسیار رخ می‌دهد و بدتر اینکه در پاکستان آسفالت نیست. اما این جاده مناظر زیبایی دارد و از مسیر جاده ابریشم عبور می‌کند. در حین ساخت این جاده 900 کارگر از دنیا رفتند. گاهی اوقات این جاده را هشتمین عجایب جهان می‌خوانند.

3. بزرگ‌راه جیمز دالتون، آلاسکا

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

بزرگ‌راه دالتون یک جاده 667 کیلومتری در آلاسکا است که از بزرگ‌راه الیوت در شمال فیربنکس آغاز شده و تا نزدیک اقیانوس قطب شمال و میدان نفتی پرداهو ادامه دارد. اگرچه در نگاه اول این جاده هموار به نظر می‌رسد اما پر از ناهمواری، سراشیبی و بادهای شدید بوده و بدتر اینکه در وسط ناکجاآباد قرار دارد. چیزی که این جاده را به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌ها تبدیل می‌کند این است که یک مسیر 386 کیلومتری را بدون هیچ پمپ گاز، رستوران، هتل یا هیچ خدمات دیگری طی می‌کنید.

2. جاده جلال‌آباد – کابل، افغانستان

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

این جاده 65 کیلومتری از وسط محدوده طالبان می‌گذرد. اما خطرات تروریستی این جاده را به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌ها تبدیل نمی‌کند بلکه جاده‌های باریک که گاهی اوقات تا ارتفاع 600 متری ادامه داشته و با دره‌های تنگ و باریک مواجه می‌شوند و همچنین راننده‌های بی‌دقتی که می‌خواهند سریع‌تر عبور کنند، از عوامل قرار دادن این جاده در رتبه دوم هستند.

1. جاده یونگاس شمالی، بولیوی

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

این جاده در منطقه یونگاس بولیوی “جاده مرگ” هم خوانده می‌شود. خطرات این جاده افسانه‌های بسیاری را به وجود آورده و بانک توسعه بین‌المللی آمریکا آن را خطرناک‌ترین جاده جهان می‌داند. گفته می‌شود سالانه 200 تا 300 مسافر در این جاده کشته می‌شوند. قسمت‌هایی که خودروها ازآنجا سقوط کرده‌اند علامت‌گذاری شده است. سقوط اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در این جاده کاملاً طبیعی است به‌خصوص زمانی که بخواهند از هم سبقت بگیرند.

بزرگ‌راه 1 در فلوریدا

10 جاده خطرناک در سراسر جهان

بزرگ‌راه 1 در فلوریدا یکی دیگر از جاده‌های خطرناک جهان است که به دلیل میزان بالای مرگ‌ومیر خطرناک‌ترین جاده ایالات‌متحده نامیده می‌شود. در حقیقت تنها در 10 سال اخیر 1079 تن در این جاده کشته شده‌اند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم