11 حقیقت که خدمه پرواز می‌دانند اما شما نمی‌دانید!

دراین مقاله حقایقی را می‌بینید که تمام خدمه پرواز از آن مطلع‌اند، اما شما تا به حال نمی‌دانستید. ندانستن آن‌ها و انجام‌شان باعث می‌شود که شما را از هواپیما بیرون کنند!

1. درحین پرواز نمی‌توانید هیچ دری را باز کنید، در این صورت از هواپیما بیرون رانده می‌شوید!

انت لانگ با 13 سال سابقه پرواز می‌گوید: در حین پرواز عملا درهای هواپیما باز نمی‌شوند، اما اگر فردی برای باز کردن آن ها تلاش کند دستگیر می‌شود، حتی پیش آمده که خلبان فرود اضطراری کند و فرد خاطی را از هواپیما بیرون کند. البته تمام این تصمیمات به عهده خلبان و مامور پرواز است، نه خدمه هواپیما. اما برخی از خلبان‌ها می‌گویند که اگر شما با چنین افرادی مشکل پیدا کردید، در حقیقت ما با آن‌ها مشکل پیدا کرده‌ایم، پس می‌توانید با آن‌ها برخورد کنید. در حقیقت به ما اختیار 100% می دهند.

2. هواپیماها به همان تمیزی که به نظر می‌آیند نیستند!

فضای داخل هواپیما و مخصوصا میزهای تاشو مقابل هر صندلی آنقدرها هم تمیز نیستند. بارها دیده شده که مادران پوشک کودکان خود را روی این میز عوض کنند، درحالی که این میزها بین دو پرواز تمیز نمی‌شوند. علاوه براین در هواپیما اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد که مسافران شاهد آن نیستند، بنابراین نمی‌توانند تصور کنند که این محیط می‌تواند به چه اندازه آلوده باشد.

3. شما می‌توانید سیگار الکترونیکی خود را با خود به داخل هواپیما ببرید اما در صورت داشتن Samsung Galaxy Note 7 هواپیمای شما حرکت نمی‌کند!

در سال‌های اخیر، بردن وسایل خاصی به هواپیما ممنوع شده است. ماه قبل یکی از پروازها به این دلیل که سیگار الکترونیکی یکی از مسافران نزدیک بود آتش بگیرد، متوقف شد. با وجود اینکه باتری‌های لیتیومی سیگارهای الکترونیکی به علت مستعد بودن برای آتش‌سوزی ممنوع شده‌اند. اما انواع دیگر این سیگارها مشکلی ندارند.

اما داستان Galaxy Note 7 فرق می‌کند. این گوشی‌های هوشمند به طور کل در پروازهای داخلی و خارجی آمریکا ممنوع هستند.

4. خدمه پرواز فقط برای ساعت‌های پرواز حقوق دریافت می کنند!

طبق گفته خدمه پرواز، میزان حقوق دریافتی آن‌ها فقط بر اساس ساعت‌های پرواز است. بنابراین در ازای ساعت‌های تاخیر و یا ساعت‌های کار قبل از پرواز، حقوقی دریافت نخواهند کرد. بنابراین این شغل آنقدرها هم درآمدزا نیست.

یکی از مشکلات دیگر این است که خدمه پرواز بیمه نمی‌شوند، بنابراین در صورت صدمه دیدن و یا از کار بیکار شدن، هیچ حقوق و مزایایی دریافت نخواهند کرد.

5. باید از خوردن آب هواپیما خودداری کنید!

در پاسخ به این سوال که “عجیب ترین چیزهایی که خدمه پرواز در طول تجربه کاری‌شان با آن مواجه شدند چیست؟”، یکی از خدمه پاسخ داد: “در یکی از پروازها دیدیم که یکی از مسافران با آب هواپیما سوپ آماده کرده است. درحالی که آب آن‌جا اصلا تمیز نیست. ما اصلا آب، قهوه یا چای آن جا را نمی‌خوریم. در حقیقت بیشتر هواپیماها آب تمیز و استاندارد ندارند.”

6. خدمه پرواز برای باز گذاشتن محافظ‌های خروجی دلیل محکمی دارند

براساس آموزش‌های پیش از پرواز، محافظ‌های خروجی درهای اضطراری باید باز باشند تا تیم پرواز از هوا و شرایط بیرون مطلع باشند و سپس درهای خروجی را باز کنند. چون ممکن است در بیرون آتش، صخره و یا آب زیادی وجود داشته باشد، بنابراین باید از شرایط بیرون مطلع باشیم تا بتوانیم درها را باز کنیم.

7. شما نمی‌توانید بطری نوشیدنی خود را به داخل هواپیما ببرید!

هیچ مسافری نمی‌تواند بطری مشروب خود را به داخل هواپیما برده و بنوشد، زیرا اگر شما نوشیدنی خورده باشید، تاثیرات آن با افزایش ارتفاع و فشار هوا، بیشتر خواهد شد. بنابراین نمی‌توانید بیشتر از حد مشخصی مشروب بنوشید.

8. درحین پرواز ممکن است کنار یک فرد مرده بنشینید!

طبق گفته‌های یکی از خدمه، اگر در حین پرواز کسی فوت کند، معمولا آن را آشکار نمی‌کنیم، اجازه نمی‌دهیم دیگران متوجه شوند. پتویی روی فرد انداخته و می‌گذاریم در سرجایش باشد. تا هم احترام فرد متوفی حفظ شود و هم دیگران رفتار ناشایستی نشان ندهند. در واقع هیچ قانون مشخصی درباره افراد مرده وجود ندارد. اگر هواپیما خالی باشد فرد مرده را به قسمت “تابوت جسد” منتقل می‌کنند. اما اگر هواپیما نیمه پر باشد فرد را به قسمت درجه یک که خلوت‌تر است منتقل می‌کنند، در نهایت اگر هیچ صندلی خالی دیگری موجود نباشد، او را در همان صندلی اصلی‌اش می‌نشانند.

9. برخی از خدمه پرواز می‌توانند از اسلحه استفاده کنند!

هواپیمایی کره اعلام نمود که می‌خواهیم شرایط را هموار کرده و به خدمه هواپیما اجازه دهیم تا اسلحه حمل کنند، در نتیجه در هنگام حوادث و جرایم بتوانند با خاطیان برخورد کنند. اما چگونگی استفاده از آن و شرایط استفاده هنوز مشخص نشده است. زیرا در گذشته خدمه پرواز فقط در شرایطی می‌توانستند از اسلحه استفاده کنند که زندگی مسافران و خودشان در خطر بود.

زیرا در یکی از حوادث پیش آمده در پرواز کره، اقدامات ناکافی خدمه پرواز جان مسافران را به خطر انداخت. در نتیجه بسیاری از آن‌ها و مردم کره، خدمه پرواز و هواپیمایی کره را به خاطر عدم حفاظت از جان مسافران سرزنش نمودند.

10. درصورت استفاده از اسلاید اضطراری ممکن است ده‌ها هزار دلار متضرر شوید!

در سال 2014 یکی از مسافران فرودگاه چین به علت عجله داشتن درخواست کرد که از اسلاید اضطراری استفاده کند. این کار باعث شد که هواپیما با 2 ساعت تاخیر مواجه شود و 16000 دلار خسارت بگیرد.

ماه اوریل سال گذشته هم یکی از خدمه پرواز همین کار را انجام داد و حدود 6000 تا 12000 دلار خسارت ایجاد نمود.

11. در انتهای هواپیما خدمات بهتری ارائه می‌شود!

یکی از خدمه‌های پرواز که چندین سال سابقه کار دارد اظهار می‌کند: ” با وجود اینکه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در ردیف‌های جلو بنشینند تا خدمات بهتری دریافت کنند، اما تمام خدمه‌های پرواز می‌دانند که در ردیف‌های انتهایی خدمات بهتری ارائه می‌شود. دلیلش بسیار ساده است، برای ما مشکل است که بنا به درخواست مسافران به ردیف‌های انتهایی برویم، به همین دلیل سعی می‌کنیم تا جای ممکن خدمات بهتری ارائه دهیم تا دیگر مجبور نشویم به درخواست آن‌ها به ردیف‌های عقب برویم، زیرا در صورت پاسخگویی به یک نفر، افراد دیگر هم درخواست‌های مشابه دارند.”

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Parsa

    شهریور 16, 1398

    آقا چه خبره فیلم هندیه؟ خیلی از هواپیماها بطری آب به مسافرا میدن و اینکه اگه درو باز کنی به بیرون کشیده میشی اینو برای کسی که اولین بارم سوار هواپیما شده می‌دونه بعد مگه سامسونگ نوت ۷ اسلحس؟ سیگار الکتریکی هم نمیزارن بکشی هیچ دودی رو اجازه نمی‌دهد داخل هواپیما استفاده کنی
    خدمات پرواز چجوری اسلحه میبرم تو هواپیما؟
    همه ی مسافرا هم هروقت تشنه میشن تو هواپیما آب میخوره
    به نظر من همه ی این چرته

    پاسخ