یک استارتاپ با پشتیبانی Spotify، مبلغ 22 میلیون دلار برای افتتاح یک بازار موسیقی جدید سرمایه‌گذاری کرده است

یک استارتاپ سوئدی که قصد دارد از استریم موسیقی درآمدزایی کند،  از سرمایه گذاران خود، یعنی Balderton Capital و شعبه Industrifonden در استکهلم 22 میلیون دلار دریافت کرد. این مبلغ جهت افتتاح شعبه‌هایی در ایالات متحده، آسیا و اقیانوسیه و اروپا سرمایه گذاری شده و مجموع سرمایه دریافتی این استارتاپ را به حدود 40 میلیون دلار رسانده است.

این استارتاپ که Soundtrack Your Brand نام دارد، در سال 2013 با همکاری موسس شرکت Beats یعنی اولا سارس و یکی از مدیران اسبق Spotify یعنی آندراس لیفگاردن شروع به کار کرد و بازار اولیه آن شامل کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی بود که از CD برای پخش موسیقی در محل کار استفاده می‌کردند.

با سرمایه‌گذاری اخیر Spotify و چند شرکت دیگر، این استارتاپ یک سرویس استریم موسیقی راه‌اندازی کرد که توسط آن می‌شود در فروشگاه‌ها و اماکن مختلف، پخش موسیقی دلخواه داشت.

طبق گفته سارس که یکی از بنیان‌گذاران این استارتاپ است، این شرکت در حال حاضر حدود 30 درصد از بازار استریم موسیقی در شمال اروپا را در اختیار دارد.

لیفگاردن، یکی دیگر از بنیان‌گذاران این استارتاپ در گفتگو با مجله Business Insider:

ما میخواهیم بازار جهانی را در اختیار بگیریم. سال گذشته رشد 400 درصدی در درآمدها داشتیم و طبق برنامه‌ریزی‌هایمان می‌توانیم بعد از 2 سال سرمایه اولیه را جبران کرده و به سوددهی برسیم.

برای سارس و لیفگاردن، بازار مصرف‌کنندگان استریم موسیقی در حال توسعه و این تجارت دارای پتانسیل درآمدهای مولتی میلیون دلاری است.

لیفگاردن میگوید:

به عقیده من برندگان این بازار کار خود را از قبل شروع کرده‌اند، مثل شرکت‌های Spotify، Apple، Google، Amazon و شاید Beats. در گذشته در مورد پروژه‌های Tidal و Deezer هم نگرانی مالی وجود داشت. در دنیای موسیقی راه‌های بسیاری برای درآمدزایی وجود دارد و ما یکی از آنها را پیدا کرده‌ایم.

این شرکت تاکنون تعداد 65 کارمند استخدام نموده که اکثریت آن‌ها را مهندسان استکهلم تشکیل می‌دهند، و برخی از آن‌ها نیز تیم‌های فروش لندن و سیاتل هستند.

البته زمزمه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کار این استارتاپ‌ها چندان بی عیب و نقص و بدیع نیست، اما لیفگاردن ادعا نمود “از آنجایی که کار ما نوعی نوآوری محسوب می‌شود پس طبیعی است که از شرکت‌های هم نوع خود الگوبرداری کنیم.”

طبق گفته لیفگاردن، بعد از اینکه این شرکت به اپل سپرده شد، برخی از شرکت‌ها از اینکه قطعه موسیقی مارک تجاری‌شان در آمریکا پخش شود خودداری نمودند.

او اضافه کرد، “هدف شرکت ما این است که در تمام ایالات متحده گسترش یابد. همانطور که اکنون مک دونالد یکی از مشتریان ماست. و سپس می‌خواهیم بازار جهانی را در دست بگیریم، حتی اگر این مسیر 10 سال طول بکشد بازهم اشکالی ندارد.”

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم