10 راز کثیف درباره ناسا

سازمان ناسا طی فعالیت 60 ساله خود به فعالیت های مختلفی متهم شده است، از دروغ بودن سفر انسان به ماه، تا پنهان نمودن حقایقی از زندگی در سیارات دیگر.همچنین سالانه بودجه زیادی برای ساختن ایستگاه های فضایی مختلف و سفرها، صرف می شود. دراینجا می خواهیم به برخی از این اتهامات و رازهای پنهان شده ناسا اشاره کنیم.

10. ادعای گم شدن نوارهای اصلی پروژه آپولو 11

10

ادعای جعلی بودن فرود بر ماه ادعایی است که بیان می‌کند همه یا برخی از سری ماموریتهایی که در بین سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ میلادی به عنوان پروژه آپولو شناخته می‌شوند وجود خارجی ندارند و ساختگی هستند. حتی بر طبق برخی از این ادعاها ناسا متهم شده بود که همه فیلم‌های فرود بر روی ماه و همین‌طور سنگ‌هایی که منسوب به کره ماه است ساختگی هستند. برخی از مخالفان در مورد صحت وجود ایستگاه فضایی نیز تردید داشتند. به همین دلیل در سال 2006 ناسا اعلام نمود که ویدیوهای اصلی این پروژه را از دست داده است.

این تئوری از تردیدها، رصدها و فرضیه‌هایی گرفته شده است که در طول ماموریتهای آپولو ارائه شده بودند. منشأ نظریهٔ جعلی بودن فرود بر روی ماه در کتاب “ویلیام چارلز کایسینگ” نویسنده آمریکایی مطرح شده‌است. این نویسنده در کتاب خود با عنوان “ما هرگز به ماه نرفتیم” که در سال ۱۹۷۶ منتشر کرد این تئوری را ارائه کرد. همچنین “اندرو چاکین” در کتابی با عنوان “یک بشر روی ماه” که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد بر این باور است که در زمان مأموریت آپولو ۸ در دسامبر ۱۹۶۸ نیز این انگاره‌های جعلی بودن این مأموریت عنوان شد.

با اینکه مدارک و شواهد زیادی از طرف گروه ثالث دال بر فرود ناسا بر ماه ارائه شده‌اند ولی همچنان نظرسنجی نشان می‌دهد که بین ۶ تا ۲۰٪از آمریکاییها و ۲۸٪ از مردم روسیه باور دارند که فرود بر سطح ماه ساختگی است.

9. بعد از جنگ جهانی دوم، ناسا مخفیانه دانشمندان نازی را حمایت کرد!

بعد از جنگ جهانی دوم، CIA آمریکا تلاش نمود تا دانشمندان، محققان و ارتش نازی و خانواده هایشان را حمایت کند. دلیل این کار این بود که اجازه ندهد این افراد و دست آوردهایشان به دست جماهیر شوروی بیفتد. اما آمریکا نه تنها به این افراد پناه داد، بلکه بسیاری از این دانشمندان و خانواده هایشان را در آمریکا پذیرفت و این دانشمندان را استخدام نمود و از دست آوردها و دانسته هایشان استفاده کرد. تعداد این افراد حدود 1600 نفر بودند. زمانی که مردم آمریکا از این راز باخبر شدند، واکنش هایشای مختلفی نشان دادند. زیرا این افراد بدون این که مسئولیت کارهایشان را برعهده گیرند و یا مجازات شوند، حمایت شده بودند. بااین حال معلوم نبود اگر این دانشمندان و اطلاعاتشان به دست جماهیر شوروی می رسید، چه اتفاقی می افتاد.

8. دزدیدن سنگ‌های ماه و برقراری رابطه جنسی بر روی آن!

در سال 2002، یکی از سفینه هایی که برای بررسی سنگ های ماه ها اعزام شده بود، حاوی 3 فضانورد بود. دو تن از آن ها به ایستگاه فضایی جانسون رفته و سنگ های ماه آن را دزدیدند و تصمیم گرفتند که به صورت قاچاق آن ها را به ارزش 21 میلیون دلار به فروش برسانند. اما قبل از آن، یکی از این دو فضانورد و دوست دخترش در کنار آن سنگ ها رابطه جنسی برقرار نمودند. هرسه آن ها مجرم شناخته شده و فضانورد اصلی به 8 سال زندان محکوم شد. اما سنگ ها دیگر برای تحقیق و آزمایش قابل استفاده نبودند و حتی سال ها دست نوشته فضانوردان در ایستگاه فضایی هم در حین دزدی نابود شد. اما جنبه مثبت ماجرا این بود که فضانورد خاطی تئوری ارائه داد که نظریه نسبیت و کوانتوم انیشتین را تکمیل نمود.

7. ناسا ادعای هرگونه بیمه فضانوردان آپولو را تکذیب نمود!

فضانوردان در تمام زمینه های بیولوژی، مهندسی، ریاضیات، فیزیک، مکانیک و خلبانی متخصص هستند، اما با این حال خودشان هم نیازها و خواسته هایی دارند. در پروژه نیل آرمسترانگ و همکارانش، به آن ها نوشته هایی داده شد تا امضا کنند، به این عنوان که خود و خانواده هایشان بیمه می شوند. اما سپس ناسا دچار مشکل شد و این بیمه نامه ها را تکذیب نمود، در نتیجه آرمسترانگ و همکارانش این دست نوشته ها را به نشانه اعتراض به فروش رساندند تا به عنوان کمک هزینه زندگی شان، استفاده شوند. اما بعدها ناسا اعلام نمود که برای این فضانوردان برنامه هایی در نظر گرفته بود. متاسفانه هنوز هم فضانوردان هیچ بیمه ای ندارند. زمانی که یکی از این سفینه ها منفجر شد، خانواده های فضانوردان از دست رفته چیزی جز بیمه معمولی فدرال دریافت نکردند. اما خوشبختانه امروزه برخی از سازمان های خصوصی این وقایع را بیمه می کنند.

6. فضانوردانی که از ماموریت‌ها بازمی‌گردند معمولا زندگی خوبی ندارند!

برنامه فضانوردی ناسا بسیار پیچیده و مشکل است. براساس چندین دهه تجربه ناسا، برای انتخاب فضانوردان معیارهای پیچیده ای را در نظر گرفته می شود. حدود 257 فضانورد وجود دارند و با توجه به معیارهای موجود شانس هر فضانورد فقط 0.8 درصد است. به همین دلیل این شغل به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان به شمار می رود. اما به علت سختی کار و معیارهای پیچیده آن، فضانوردانی که بازمی گردند زندگی خوبی نخواهند داشت. باز آلدرین، یکی از فضانوردان پروژه آپولو 11، بازگشت سختی داشت. او ناسا را ترک کرد، از همسرش جدا شد، دوباره ازدواج کرد، طلاق گرفت، گرفتار الکل و افسردگی شد و به عنوان یک فروشنده هم زندگی موفقی نداشت (به عنوان یک فروشنده در طول شش ماه هیچ چیزی نفروخت). خوشبختانه اکنون زندگی خوب و شادی دارد. اما فضانوردان دیگر هم سرنوشت بهتری نداشتند. لیزا نوآک یک فقره قتل مرتکب شد. جیم اروین تمام زندگی اش را به یافتن کشتی نوح اختصاص داد. حتی یکی از مهندسین هم بین سال های 1988 تا 1996 کتاب های متعددی در این باره نوشت.

5. اما برخی از آن‌ها موفق شدند!

اما برخی از فضانوردان به موفقیت‌هایی دست پیدا کردند. جان گلن بعدها به مدت ربع قرن سناتور اوهایو شد و حتی برای ریاست جمهوری سال 1984 هم اقدام نمود. استوری ماسگاراو به عنوان هنرمند دیزنی مشغول به کار شد و در کالیفرنیا ماند. اسکات پارازینسکی قله اورست را فتح نمود. مخترع تفنگ جذب کننده هم یکی از دانشمندان ناسا بود که بعدها بمب افکن مخفی را اختراع نمود.

4. فضانوردان ادرار خود را می‌خورند!

دانشمندان روشی ابداع نمودند که عرق، ادرار و آب شستشوی بدن بازیافت شده و به آبی تبدیل شود که برای فضانوردان قابل آشامیدن باشد. این سیستم سالانه 6000 لیتر آب بازیافت می‌کند. بااین حال برخی از فضانوردان روسی از آشامیدن این آب خودداری نمودند. علاوه براین در سیستم بهداشتی سفینه‌های فضایی هم روش‌های جدیدی ابداع شده تا با عدم وجود نیروی جاذبه مقابله کنند. برای این کار در سرویس بهداشتی سفینه‌ها مکش‌هایی جاسازی شده تا از پخش شدن ادرار جلوگیری شود.

3. فضانوردان آزادند که در هنگام رفتارهای ناشایست باهم برخورد کنند!

3

برای همه ما بارها اتفاق افتاده که در جایی با چندین نفر باشیم اما نتوانیم رفتارهای ناشایست دیگران را تحمل کنیم. حالا فرض کنید که ماها با فضانوردان دیگر باشید و نتوانید برخی از رفتارها را تحمل کنید. برای این مواقع ناسا راه حل هایی را پیشنهاد داده است. در صورت عدم رعایت مقررات، خدمه سفینه فرد خاطی را بسته و آرام بخشی به او تزریق می کنند. برای هر رفتار یا بی انضباطی داروی مشخصی وجود دارد. حتی اگر این داروها به مرگ فرد هم منجر شوند بازهم هیچ ممنوعیتی وجود ندارد.

2. ناسا به استفاده از روغن نهنگ در ماهواره‌ها محکوم شده است!

درآمریکا مستندی تهیه شده بود که براساس آن، ناسا در ماهواره هایش از روغن نهنگ استفاده کرده بود. این عقیده رواج پیدا نمود تا جایی که همه آن را باور کردند. اما بعد از مدتی ناسا آن را تکذیب نمود و ادعا کرد که فقط در برخی از سفرها از این روغن استفاده می شود. زیرا این روغن در دماهای خیلی پایین یخ نمی زند و در دماهای خیلی بالا هم غلظتش ثابت می ماند، بنابراین هیچ جایگزینی نمی توان برای آن یافت. بعدها استفاده از روغن نهنگ ممنوع شد و استفاده از نفت رواج پیدا کرد. اما امروزه احتمال استفاده از روغن نهنگ کم است و احتمالا از ماده جایگزین دیگری استفاده می شود. اما آیا سوخت ماهواره های اولیه از بزرگ ترین موجود زمین تهیه می شد؟ اما سوال اینجاست که بیشترین مصرف روغن نهنگ در سال های 1850 بود، یک قرن قبل از پیدایش ناسا.

1. آن‌ها چیزی درباره زنان نمی‌دانند!

اگرچه حتی امروز هم ناسا یک فضای مردانه است اما حضور زنان در آن جا رفته رفته افزایش می یابد. ناسا تبلیغات گسترده ای انجام داد تا زنان و دختران جوان را جذب کند، تا اینکه سرانجام تا سال 2016 50% جمعیت ناسا زن بودند. “چهره های پنهان” یکی از فیلم های موفق سال 2016 درباره نقش زنان آمریکایی- آفریقایی در اولین سفرهای فضایی است. اما از آنجاییکه زمینه هایی مانند مهندسی و فیزیک هنوز در دست مردان است، بنابراین هنوز هم ناسا برای زنان یک راز به شمار می رود. اما به طور کلی برای راحتی حال زنان فضانورد، ناسا خدمات بسیاری ارائه داده تا از لحاظ بهداشتی نگرانی خاصی نداشته باشند.

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. Tari

    دی 22, 1400

    ببخشید ولی ای کاش اینم اضافه می‌کردید که طبق یه سری تئوری ها ناسا اول قصد اکتشاف اقیانوس ها رو داشته ولی به دلایلی نامعلوم وقتشو روی فضا گذاشته

    پاسخ

  2. محمدشمسه

    تیر 1, 1399

    چقدر ناسا ناشی و عقب افتاده است و چقدر شما حکیم و دانا😑

    پاسخ

  3. آریو

    شهریور 19, 1397

    فقط اون تیکه ی مقاله که برا مورد 4 عکس نذاشتین!!! D-:

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به آریو

      شهریور 19, 1397

      😂

      پاسخ

    • علی در پاسخ به آریو

      فروردین 16, 1399

      اصل مطلب رو ول کردی چسبیدی به فرع عزیزم اینجا جای شرین شدن نیس جای علمه البته بی احترامی بهت نباشه

      پاسخ