استرالیا محبوب‌ترین کشور برای میلیونرهاست

مردم در استخر کلوپ شنای ساحل باندی در سیدنی استرالیا شنا می کنند.

استرالیا محبوب‌ترین کشوریست که میلیونرهای دنیا به آنجا مهاجرت کرده و  از سیستم حفاظتی، امنیت و بازار تجاری آن استفاده می کنند. براساس آمارهای سلامت جهانی، در سال گذشته 82000 میلیونر مهاجرت کردند، درحالی که در سال 2015 این آمار 64000 نفر بود.

طبق این آمار، 11000 میلیونر به استرالیا مهاجرت نمودند، 10000 میلیونر به ایالات متحده آمریکا و 3000 نفر به کانادا. در نتیجه بیشتر میلیونرها به استرالیا مهاجرت نمودند.

موج سواری که در ساحل باندی موج سواری می کند.

یکی از دلایل جذابیت این قاره برای میلیونرها این است که موقعیت تجاری خوبی دارد و با کشورهایی نظیر هنگ کنگ، کره، سنگاپور و ویتنام مبادله تجاری برقرار می کند.

علاوه بر این، این قاره سیستم بهداشت و سلامتی خوبی دارد و از آشفتگی های خاورمیانه و مشکلات پناهندگی اروپا به دور است.

در دهه گذشته ثروت این قاره افزایش یافته است، که درنتیجه ان موقعیت تجاری اش بهبود یافته است. این میزان در کشور استرالیا، نسبت به آمریکا و کانادا، بیشتر بوده است. درنتیجه طبقه متوسط در استرالیا، نسبت به طبقات متوسط کشورهای آمریکا و کانادا، وضعیت مالی بهتری دارند.

درسال 2012، استرالیا برای افراد خارجی میلیونر که قصد تجارت در این کشور را دارند، ویزای مخصوصی صادر نمود. بااین حال به دلیل رکود اقتصادی در جهان، این قاره هم با مشکلات اقتصادی روبرو شد.

نیوزلند، کانادا و ایالات متحده عربی هم جز دیگر کشورهایی هستند که سالانه میلیونرهای بسیاری را جذب می کنند، درحالی که فرانسه، ترکیه و برزیل سه کشوری هستند که میلیونرهای بسیاری را به دلیل مهاجرت از دست دادند.

مهاجرت میلیونرها از یک کشور یک ضعف اقتصادی بزرگ محسوب می شود، زیرا اکثریت این میلیونرها صاحب شرکت هستند، کارمندان بسیاری دارند و مالیات های سنگینی نیز پرداخت می کنند.

طبق آمار اقتصاد جهانی، بعد از خارج شدن کانادا از اتحادیه اروپا، تعداد کمی از میلیونرها، افرادی که 1 میلیون دلار ثروت خالص دارند، کانادا را ترک نمودند. طبق این آمار، میزان مهاجرت میلیونرها به بریتانیا درحال افزایش است.

سیاست مداران بریتانیایی اعتقاد دارند که مهاجرت میلیونرهای فرانسوی، هندی، چینی، خاورمیانه ای و آفریقایی را به بریتاینا در حال افزایش است و از سوی دیگر اعتقاد دارند که در طی 10 سال آینده، باید شاهد مهاجرت میلیونرهای بریتانیایی به استرالیا، نیوزلند، کانادا و آمریکا باشند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم