ناسا برای یافتن سیاره نهم به کمک شما نیاز دارد

برخی از دانشمندان معتقدند که جایی دورتر از پلوتو یک سیاره دیگر هم وجود دارد. اسناد غیر رسمی نشان می دهد که این سیاره وجود دارد، اما فضانوردان نتوانستند آن را بیابند. به همین دلیل ناسا از شما می خواهد که در یافتن این سیاره و سیاره‌های جدید کمک کنید. شما می‌توانید از طریق وب سایت ناسا و با کمک اطلاعات تلسکوپی، در یافتن سیاره نهم و اجسام فضایی دیگر کمک کنید.

وب‌سایت backyardworlds اطلاعات جمع آوری شده توسط تلسکوپ WISE در سال های 2010 و 2011 را در اختیارتان قرار می‌دهد. این اطلاعات توسط این تلسکوپ و در طی دوسال جمع اوری شده‌اند.

یافتن سیارات با کمک این اطلاعات بسیار آسان است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این اطلاعات و داده را به دقت بررسی کرده، نقاطی که حرکت می کنند را زیر نظر گرفته و مشخص کنیم. این نقاط محرک می توانند سیارات کشف نشده و یا اجسام فضایی دیگر باشند.

با بررسی نقاطی که با تصویر زمینه حرکت نمی کنند، می توانید سیارات دو قطبی را تشخیص دهید.

وبسایت Backyard Worlds کار را برایتان آسان می کند. این وبسایت مثال هایی را به نمایش گذاشته و به شما نشان می دهد که باید چکار کنید. در واقع ابزارهایی را در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید سیارات را مشخص کنید و سپس تصاویری را در اختیارتان قرار می دهد تا این تصاویر را به دقت بررسی کنید. در این صورت در یک ساعت می توانید تصاویر مختلفی را بررسی کنید.

از جمله ابزارهایی که در اختیارتان قرار می گیرد این است که می توانید رنگ تصویر زمینه را عوض کرده، در نتیجه اجسام مورد نظر شما بیشتر مشخص خواهند شد. بیشتر این اجسام حرکت می کنند و از آنجاییکه در مسیرهای مختلف حرکت می کنند، نمی توان آن ها را دنبال نمود. در نهایت یادتان نرود که حساب کاربری خود را بسازید، در آن صورت در ازای کشفیات، اعتبار حساب کاربری تان افزایش می یابد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم