10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

بسیاری از افراد ترس‌های متفاوتی دارند، آن‌ها می‌ترسند که براثر رعدوبرق جزغاله شوند، در حین سفر با هواپیما سقوط کنند، در حین شنا توسط یک کوسه بلعیده شوند و یا در راه رسیدن به خانه دچار طوفان شوند. اما اغلب این ترس‌ها بیهوده است.

در حقیقت بیشتر مواردی که ترس افراد را برمی‌انگیزد بی‌دلیل است و نمی‌تواند به مرگ منجر شود. از سوی دیگر، برخی چیزها که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد در حقیقت ترسناک و خطرناک است. در اینجا می‌خواهیم چیزهایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند به‌سرعت شما را از پا درآورند.

10. هاری ممکن است زمانی که انتظارش را ندارید به سراغتان بیاید

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

هاری یک بیماری مهلک است که باید جدی گرفته شود. به همین دلیل باید تمام حیوانات را واکسینه کنیم زیرا تشخیص این بیماری مشکل است و می‌تواند به سرعت شما را از پا درآورد. بسیاری از حیوانات وحشی نظیر سگ، گربه و موش، ممکن است به این بیماری دچار باشند و در صورت سرایت باید واکسن بزنید حتی اگر علائم را نشان ندهید. در بیماری هاری ممکن است در ابتدا علائم را نشان ندهید اما سپس دچار لرز شده و تب می‌کنید. سپس رفته‌رفته حالتان بدتر شده و از نوشیدن آب به‌شدت می‌ترسید زیرا نمی‌خواهید خفه شوید.

در این مرحله فرد دچار هذیان و توهم شده و پس از مدتی از دنیا می‌رود. بنابراین اگر توسط حیوانی که به هاری دچار است صدمه دیدید باید به‌سرعت واکسن بزنید زیرا اگر بیماری به مراحل خطرناک برسد و ناگهان بروز کند ممکن است تشخیص آن برای پزشک مشکل باشد. ترس از نوشیدن آب می‌تواند یکی از مشخصه‌های این بیماری باشد، اما ازآنجایی‌که این نشانه در مرحله آخر بروز می‌کند بنابراین معمولاً تشخیص آن در این مرحله بی‌نتیجه می‌شود و فرد اگر واکسینه نشده باشد از دنیا می‌رود.

9. رولرکوسترهای پارک‌ها ازآنچه فکر می‌کنید مرگبارتر هستند

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

امروزه پارک‌ها یکی از مراکز مهم تفریحی به شمار می‌روند که کودکان و بزرگ‌سالان می‌توانند آدرنالین را در آنجا تجربه کنند. افراد معمولاً پارک‌ها را یک مکان امن می‌دانند و تصور می‌کنند که این رولرکوسترها با مجوز دولت ساخته شده‌اند و بنابراین امن هستند. در ایالات‌متحده به دلیل یک گسست از سال 1980 هیچ نظارت دولتی بر این پارک‌ها انجام نمی‌گیرد.

برخی ایالت‌ها دراین‌باره هیچ نظارتی نشان نمی‌دهند و در برخی دیگر هم قوانینی وجود دارد. برای مثال فلوریدا یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی جهان را داشته و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند، اما حاضر نیست درباره تعداد مجروحین و آسیب دیدگان آمار درستی را ارائه دهد.

تنها باری که مردم از یک حادثه باخبر شدند در سال 2017 بود که یک مرد از دنیا رفت و چندین نفر مجروح شدند. این پارک‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که درباره حوادث به رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نشود. باوجوداینکه بیشتر وقایع گزارش نمی‌شود اما در این پارک‌ها سالانه بیش از 1000 اتفاق رخ می‌دهد.

8. احتمال کشته شدن توسط جعبه زیان از کوسه بیشتر است

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

ما معمولاً از جانداران بزرگ اقیانوسی مانند کوسه وحشت داریم. زیرا آن‌ها غول‌پیکر هستند و دندان‌های بسیار بزرگی دارند که یک یا دو گاز آن‌ها می‌تواند انسان را از پا درآورد. اما اگر به آمار و ارقام نگاه کنید خواهید دید که در سراسر جهان تنها چند مورد مرگ انسان براثر حمله کوسه مشاهده شده و به نظر می‌رسد که کوسه‌ها به شکار انسان علاقه‌ای ندارند.

درحالی‌که حمله کوسه به‌ندرت اتفاق می‌افتد، باید نگران چیز دیگری باشید. منظورمان قطعاً جعبه زیان هستند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند عروس دریایی از شاخه جعبه زیان بی‌آزار است. نیش آن‌ها آن‌قدر دردناک و آزاردهنده است که مردم در مواردی روی آن ادرار می‌کنند تا اثر آن را کاهش دهند، که البته بی‌فایده است. درهرصورت نیش آن‌ها کشنده است و اگر به‌سرعت درمان نشوید از پا درمی‌آیید، حتی برخی افراد باوجود درمان شدن هم از دنیا می‌روند. تنها در فیلیپین ستاره دریایی سالانه 20 تا 40 فرد را می‌کشد. اما متخصصین معتقدند که تعداد مرگ‌ومیر براثر نیش این جاندار بیش از این رقم است زیرا بسیاری از مرگ‌ها را به دلایل دیگر معرفی می‌کنند.

7. پله‌برقی

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

امروزه بیشتر افراد برای بالا و پایین رفتن از ساختمان‌ها از آسانسور استفاده می‌کنند. اما در فیلم‌های آن‌قدر صحنه‌های مختلف پرت شدن و خراب شدن آسانسور نشان داده شده است که بسیاری از افراد از آسانسور می‌ترسند. اما تنها باری که کابل یک آسانسور پاره شد و آسانسور سقوط کرد، در ساختمان امپایر استیت بود که یک هواپیما به آن برخورد کرده بود و زن داخل آسانسور فوت کرد. بیشتر اتفاقات ناگوار در آسانسورها برای تعمیرکاران رخ می‌دهد که در آنجا مشغول کار هستند و وظایف خطرناکی بر عهده ‌دارند.

جالب است بدانید مرگبار بودن پله‌برقی از آسانسور بیشتر است. باوجوداینکه برخی از پله‌برقی می‌ترسند برخی دیگر تصور می‌کنند پله‌برقی چندان خطرناک نیست. اما باید بدانید مکانیسم پله‌برقی به‌گونه‌ای است که اگر قسمتی از لباستان در آن فرو برود به داخل کشیده می‌شوید و به همین دلیل موارد مختلفی گزارش شده که افراد برخی از اندام‌های بدن مانند انگشتان خود را از دست داده‌اند، حتی در یکی از موارد سوئیشرت یک مرد به پله‌برقی گیر کرد و او آن‌قدر به داخل کشیده شد تا از دنیا رفت.

همچنین آسانسور در برابر مواد آتش‌زا هم به‌شدت آسیب‌پذیر است. در سال 1987 این عامل در متروی زیرزمینی لندن تراژدی بزرگی به راه انداخت. این آسانسور در طول سال‌ها مواد مختلفی را جذب کرده بود و سرانجام به دلیل واکنش‌پذیری آن‌ها منفجر شد و 31 نفر کشته شدند.

6. اسپری بدن

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

امروزه بیشتر افراد از اسپری‌های بدن استفاده می‌کنند تا عطر و بوی خوبی داشته باشند. استفاده از این اسپری‌ها در نوجوانان هم روزبه‌روز افزایش می‌یابد. در سال 1998 یک نوجوان منچستری به علت استفاده زیاد از اسپری از دنیا رفت. خانواده او همیشه به او هشدار می‌دادند که در این کار زیاده‌روی می‌کند، اما از عواقب منفی اسپری آگاه نبودند.

طبق گزارشات این نوجوان چند بار در روز کل بدنش را از اسپری می‌پوشاند، درحالی‌که در منزل بود و خانواده‌اش می‌توانند از فاصله دور بوی او را حس کنند. طبق گزارشات استفاده مداوم اسپری باعث شد که مواد آن در بدن او انباشته شده و سرانجام به سکته قلبی منجر شود. به نظر می‌رسد که استفاده مداوم بدن او را مقاوم کرده بود زیرا میزان بوتان و پروپان بدن او ده برابر مجاز بود. به نظر می‌رسد که این نوجوان نمی‌دانست با زندگی‌اش چه کار می‌کند و با این کار جان خود را گرفت.

5. هدفون

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

به نظر ما نشستن در خانه و گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون می‌تواند امن‌ترین فعالیت ممکن باشد. اما خبر نداریم که با این کار ناخواسته به قابلیت شنوایی خود آسیب می‌زنیم. در حقیقت این هدفون‌ها به‌آرامی به قوه شنوایی ما آسیب وارد کرده تا جایی که خودمان متوجه نمی‌شویم و ناگهان به خودمان می‌آییم و می‌بینیم که کاملاً شنوایی خود را ازدست‌داده‌ایم.

مشکل اینجاست که هدفون‌ها صدا را با قدرت بسیار زیاد پخش می‌کنند. بیشتر این هدفون‌ها صدا را تا 120 دسی بل پخش می‌کنند و از انجاییکه بیشتر افراد آهنگ را در بالاترین درجه صدا گوش می‌دهند، پس می‌تواند یک فاجعه باشد زیرا صدای 110 دسی‌بل ازنظر علمی به شنوایی آسیب می‌زند. حقیقت این است که ابزاری مانند اره‌برقی هم چنین صدایی تولید نمی‌کنند و حتی در صورت استفاده از آن ابزار باید از لوازم محافظت‌کننده استفاده کرد. حتی در کنسرت‌ها هم قدرت صدا به بیش از 105 دسی‌بل نمی‌رسد، بنابراین می‌توانید حدس بزنید که استفاده از این هدفون‌ها چه عوارضی در پی دارد.

4. خراش گربه

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

گربه‌ها تمام بدن خود را لیس می‌زنند. بنابراین میکروب‌ها می‌توانند در دهان و چنگال‌های او انباشته شوند. زمانی که این گربه‌ها در معرض کک‌ها هم قرار گیرند میکروب آن‌ها افزایش می‌یابد. این میکروب‌ها می‌توانند فرد را از پا درآورند، بخصوص اگر فرد از درمان‌های پزشکی استفاده نکند.

بنابراین اگر گربه شما کک دارد و شما را چنگال گرفته باید حتماً به پزشک مراجعه کنید. اگر به تب دچار شدید حتماً باید معاینه شوید. در برخی موارد، خراش گربه می‌تواند به عفونت قلبی یا تورم مغز دچار شده و فرد را از پا درآورد. بهترین کار این است که محیط زندگی را تمیز نگه داشته و خود و گربه‌تان زودبه‌زود معاینه شوید.

3. مصرف بیش‌ازحد نیکوتین

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

همه افراد سیگار را مضر می‌دانند اما ازآنجایی‌که سیگار به‌سرعت فرد را از پا درنمی‌آورد بنابراین عده زیادی آن را استعمال می‌کنند. برخی افراد با وجود مصرف سیگار تا سن هشتاد یا نودسالگی عمر می‌کنند درحالی‌که برخی دیگر چنین نیستند. برخی معتقدند که چند بسته سیگار یک فرد بالغ را از پا درمی‌آورد اما برخی با آن موافق نیستند. در بیشتر موارد افراد سیگاری به مصرف مقادیر زیاد نیکوتین عادت کرده‌اند و بدنشان مقاوم شده است.

در حقیقت استعمال سیگار نسبت به جویدن تنباکو نیکوتین کمتری جذب می‌کند. یک سیگاری تازه‌کار باید چندین سیگار استعمال کند تا بدنش نسبت به آن مقاوم شود. اما همین فرد با جویدن تنباکو ممکن است از دنیا برود. زیرا میزان نیکوتین آن بسیار زیاد است و حتی افراد سیگاری هم باید در مصرف آن رعایت کنند.

2. انفجار فیجت اسپینرهای بلوتوثی در حین شارژ شدن

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

فیجت اسپینرها به‌تازگی مد شده‌اند و کودکان و بزرگ‌سالان از آن استفاده می‌کنند. معلمین از آن متنفرند زیرا در کلاس درس حواس دانش آموزان را پرت می‌کند و والدین هم به همین دلیل از آن خوششان می‌آید. کودکان و نوجوانان هم از آن‌ها خوششان می‌آید زیرا رنگارنگ و درخشان هستند و حتی شارژ می‌شوند و قابلیت بلوتوث دارند.

اما این فیجت های رنگارنگ می‌توانند عواقبی به همراه داشته باشند. طبق گزارشات مواردی مشاهده شده که فیجت ها حین شارژ شدن منفجر شدند اما راهی وجود ندارد که این موارد را به شرکت سازنده گزارش کرد و شکایت نمود. در حقیقت محبوب شدن اسپینرها باعث شده که شرکت‌های مختلفی آن را تولید کنند، بدون اینکه به استانداردهای امنیتی توجه داشته باشند. این فیجت ها هیچ مارکی ندارند و تنها چیزی که می‌توان متوجه شد این است که مثلاً در چین ساخته شده‌اند. اگرچه فیجت غیر الکتریکی خطرناک نیست اما درباره استفاده از وسایل الکتریکی باید مراقب باشید.

1. تگرگ

10 چیزی که از آنچه فکر می کنید خطرناک تر هستند

زمانی که حرف از آب‌وهوای خطرناک به میان است بیشتر افراد به یاد رعدوبرق و طوفان می‌افتند. اگرچه رعدوبرق و طوفان خطرناک است اما بیش از نیمی از خرابی‌ها در اثر آب‌وهوا در حقیقت از تگرگ ناشی می‌شود.

تگرگ می‌تواند در یک آن به صدها نفر آسیب وارد کند، زیرا ممکن است در زمان بارش آن افراد در خیابان‌ها باشند و برای فرار فرصت کافی نداشته باشند. این تگرگ‌ها علاوه بر صدمه رساندن به انسان می‌تواند خانه‌ها، خودروها و مکان‌ها مختلف را نابود کند. حتی اگر طوفان به شما آسیب نزند می‌توانید از برخورد تگرگ آسیب ببینید. بااین‌حال اگرچه میزان صدمات و خسارات تگرگ بسیار زیاد است اما میزان مرگ و میز آن بسیار اندک است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم