20 راز برای داشتن پوستی شفاف

برای اینکه پوستی سالم و شفاف داشته باشید فهرستی را به شما معرفی می‌کنیم که حاوی 20 نکته مهم است، که با رعایت آن‌ها زودتر و آسان‌تر از آنچه فکر کنید به نتیجه موردنظر خود دست پیدا می‌کنید.

1. به‌طور مرتب پوست خود را پاک‌سازی کنید. برای این کار می‌توانید در زیر دوش از اسکراب شکر، دستکش پاک‌سازی یا لیف استفاده کنید. آن را به‌صورت دایره‌ای روی پوست بمالید تا سلول‌های مرده از بین بروند.

2. با کمک لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده هر روز پوست خود را مرطوب کنید.

20 راز برای داشتن پوستی شفاف

3. هر 15 روز یک‌بار با استفاده از ماسک صورت ژلاتین جوش‌های سرسیاه را از بین ببرید. یک قاشق غذاخوری ژلاتین بدون طعم را با دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده، مخلوط را 10 ثانیه در ماکرویو قرار داده، روی پوست قرار داده و بگذارید خشک شود؛ سپس آن را از روی پوست برداشته و از نتیجه آن لذت برید.

4. پیش از خواب صورت را با پاک‌کننده یا آب گرم بشویید تا آلودگی، چربی و باکتری حفره‌های پوست را از بین ببرید.

5. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. زیرا امواج خورشیدی عامل ایجاد چروک زودرس، لک و حتی سرطان پوست، است.

20 راز برای داشتن پوستی شفاف

6. روزانه آب فراوان بنوشید. این کار آب بدن را تأمین می‌کند. کمبود آب بدن خاصیت ارتجاعی و سلامت پوست را کاهش می‌دهد.

7. دو یا سه بار در هفته پیش از خواب ژل خالص آلوئه ورا را زیر چشم و دور دهان بمالید. این ژل از ایجاد چروک و خطوط جلوگیری می‌کند.

8. از استرس دوری کنید. اضطراب بر تمام ارگان‌های بدن از جمله پوست تأثیر منفی دارد. هرچقدر از استرس دوری کنید پوستتان بهتر می‌شود.

9. پوست خود را تمیز کنید. پیش از خواب آرایش خود را تمیز کنید. در غیر این صورت منافذتان مسدود شده و پوست شما خراب و پیر می‌شود.

10. حداقل ماهی یک بار پوست خود را سم‌زدایی کنید. کمی چغندرقند را با آب‌پرتقال، هویج، سیب، نصف خیار و کمی کرفس، مخلوط کنید. این مخلوط پوست شما را آب‌رسانی کرده و سموم را دفع می‌کند.

20 راز برای داشتن پوستی شفاف

11. ورزش کنید. تمرینات ورزشی مناسب متابولیسم را افزایش داده و فرایند بازسازی پوست را بهبود می‌بخشد.

12. هر 15 روز یک بار با استفاده از کرم پاک‌کننده یا مخلوط ماست طبیعی و شکر، پوست خود را پاک‌سازی کنید. آن را به‌صورت دایره‌ای روی پوست بمالید. همچنین می‌توانید لیمو را به دو نیم تقسیم کرده، کمی نمک روی آن ریخته و از آن به‌عنوان اسکراب استفاده کنید.

20 راز برای داشتن پوستی شفاف

13. بیشتر بخوابید. زمانی که شما می‌خوابید سلول‌هایتان جوان شده و پوستتان خاصیت ارتجاعی پیدا کرده و سفت‌تر می‌شود. پس مراقب خود باشید و بیشتر استراحت کنید.

14. با مواد طبیعی برای خود ماسک خانگی بسازید. ماسک جوی دوسر برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب است؛ ماسک آووکادو هم پوست‌های خشک را نرم و لطیف می‌کند. اگر پوستتان مختلط است از ماسک عسل و پاپایا استفاده کنید.

20 راز برای داشتن پوستی شفاف

15. روزانه بیوتین مصرف کنید. این ویتامین سلول‌ها را جوان‌تر کرده و تقویت پوست و ناخن‌ها را سریع‌تر می‌کند. هرروز یک کپسول بیوتین مصرف کنید و فراموش نکنید که باید به همراه آن مقدار زیادی آب مصرف کنید.

20 راز برای داشتن پوستی شفاف

16. اگر بینی، پیشانی و چانه‌تان چرب است از ماسک گل رس استفاده کنید. اگر پوستتان چرب است به‌طور مرتب از این ماسک استفاده کنید.

17. خیار برای پوست بسیار مؤثر است. احتمالاً به همین دلیل است که در تبلیغات می‌بینید که خیار را روی پوست قرار می‌دهند. آب خیار پوست را نرم و جوان می‌کند، درنتیجه پوستتان روشن و درخشان می‌شود.

18. برای کاهش سیاهی و پف زیر چشم چای کیسه‌ای روی پوست بگذارید. همچنین با گذاشتن چای سبز روی پوست دو بار در هفته حفره‌های پوست بسته می‌شود، همچنین چای سبز خاصیت ضدباکترایی و ضد پیری دارد.

19. در زمان اسپری زدن مراقب باشید که به صورتتان نپاشد زیرا این اسپری‌ها حاوی موادی هستند که کلاژن پوست را از بین می‌برند.

20. از مواد آرایشی باکیفیت استفاده کنید. مواد آرایشی خود را با دقت انتخاب کنید و یادتان نرود که پوست شما این مواد را جذب می‌کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم