13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

هر شی‌ء می‌تواند تاریخچه خود را داشته باشد اما گاهی اوقات اشیا می‌توانند رمزآلود و ترسناک باشند. برخی اشیا با حوادث غیرمترقبه‌ای همراه می‌شوند.

در اینجا 13 شی‌ء ترسناک که به گفته مردم تسخیرشده هستند و حوادثی را با خود به همراه می‌آورند را به شما معرفی می‌کنیم.

اثر پریان دریایی از ایوان کرامسکوی

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

ایوان کرامسکوی هنرمند روسی است که طبق اساطیر اسلاوی می‌دانست پریان دریایی روح دوشیزه‌های غرق‌شده هستند. اما او به ارواح ماورالطبیعی اعتقادی نداشت. یک تاجر اهل مسکو به نام ترتیاکوف این تابلوی نقاشی را خریداری کرد و در گالری خود گذاشت. در شب اول تابلوی الکسی ساوراسوف به نام بازگشت کلاغ‌ها به پایین افتاد. بسیاری معتقدند که چون تابلوی پریان دریایی کنار این تابلو نصب شد آن تابلو افتاد. زیرا پریان با دیدن کلاغ‌ها ترسیدند.

توضیح: این هنرمند به‌خوبی توانسته فضای ماورایی ایجاد کند که در دل بیننده ترس را القا نماید.

کوه نور

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

این الماس معروف و افسانه‌ای قبلاً در دست حاکمان ترک، مغول، پارس و راجاهای هند بود. تاریخ این الماس با مرگ‌های متعددی همراه است و صاحبان خود را به هلاکت می‌رساند، بخصوص مردها را.

اکنون این الماس در تاج ملکه مادر است. برخی معتقدند به دلیل همین الماس است که سلطنت بریتانیا در دست زنان است.

توضیح: درباره این موضوع نمی‌توانیم الماس را مقصر بدانیم بلکه مقصر افراد طمع کاری هستند که می‌خواستند آن را به دست بیاورند.

پورشه

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

این پورشه اسپایدر 550 که “Little Bastard,” نامیده می‌شود به عقیده بسیاری یک قاتل زنجیره‌ای است. اولین بار جیمز دین با آن در جاده تصادف کرد و سپس هرکس که آن را خریداری نمود و یا دران سوار می‌شد با مرگ روبه‌رو می‌شد.

تا اینکه یک روز، پس‌ازاینکه این خودرو در نمایشگاه به نمایش درآمد، ناپدید شد و هنوز کسی نمی‌داند که چه بر سر این خودرو آمد. شاید به دنبال صاحب بدشانس دیگری است؟

توضیح: برای این خودرو هیچ توضیحی وجود ندارد. شاید علاقه‌مندان به خودرو حق دارند که می‌گویند هر ماشین تقدیر خود را دارد.

اوتزی، مرد یخی

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

اوتزی قدیمی‌ترین مومیایی یافت شده در اروپا است (حدود 5000 سال پیش) که به‌خوبی در کوه‌های آلپ حفظ شد، تا درنتیجه آن دانشمندان بتوانند بر رویان تحقیق کنند. بااین‌حال چندین تن از این محققین پس از کشف این مومیایی در تصادف‌های وحشتناک کشته شدند.

توضیح: برخی معتقدند که این مومیایی محققانی که آن را کشف کردند را نفرین کرد. اما ازآنجایی‌که صدها محقق بر روی این مومیایی تحقیق کردند، 7 مرگ می‌تواند کاملاً تصادفی باشد.

تابلوی “ستایش پادشاهان” از پیتر بروگل

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

بیشتر افسانه‌های عجیب‌وغریب به یک تابلوی نقاشی مربوط هستند. هر خانواده‌ای که این تابلو را در اختیار داشت، زنان آن خانواده نمی‌توانستند زایمان کنند. این تابلو 4 بار فروخته شد تا اینکه به دست خانواده‌ای رسید که فرزندان زیادی داشتند و از این نفرین نمی‌ترسیدند.

توضیح: کاتولیک‌ها درباره این نقاشی بسیار نگران بودند زیرا این اثر حاوی مفاهیم مذهبی بود. شاید به همین دلیل شایعات بدی به وجود آمد.

آینه مزرعه میرتل

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

به گفته بسیاری مزرعه میرتل (Myrtles Plantation) یکی از تسخیرشده‌ترین مکان‌های ایالات‌متحده است. این مزرعه و خانه در یک گورستان سرخپوستی ساخته شده است. گفته می‌شود در این خانه آینه‌ای وجود دارد که در داخل آن روح انسان‌ها وجود دارد. در عکس‌هایی که توریست‌ها از این آینه می‌گیرند، موارد حیرت‌انگیزی دیده می‌شود.

توضیح: خانه‌های تسخیرشده یکی از مقصدهای موردعلاقه گردشگران هستند، اما واقعاً کسی نمی‌داند که در داخل آن‌ها چه می‌گذرد؟

صخره‌های نفرین‌شده

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

اولورو (Uluru) یک کوه قرمزرنگ عجیب در استرالیا است که اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا گفته می‌شود که ارواح مردم بومی منطقه در آنجا حفظ شده است. برخلاف اخطار بومی‌ها گردشگران سنگ‌های این کوه را به‌عنوان سوغاتی می‌برند. برخی از افرادی که با خودشان سنگ برده‌اند آن را پس می‌آورند زیرا معتقدند که ارواح آن کوه برایشان بدشانسی آورده است.

توضیح: به نظر می‌رسد که این افسانه بیشتر یک توهم است. بااین‌حال تاریخچه این کوه پر از رمز و راز است.

همچنین در استرالیا پدیده طبیعی دیگری هم وجود دارد که منبع بدشانسی است. در یکی از صحراهای استرالیا درختی وجود دارد که نوعی صمغ مشابه خون انسان تولید می‌کند. این درختان توجه گردشگران را به خود جلب نموده و آن‌ها تکه‌هایی از این درختان را به یادگار برمی‌دارند. این گردشگران بی‌گناه معمولاً دچار بدشانسی شده و با یک نامه عذرخواهی تکه چوب را بازمی‌گردانند.

شماره تلفن

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

یک داستان جالب دیگر در بلغارستان رخ‌داده است: شماره تلفن 0888888888 در طی 10 سال به دست 3 نفر بود. هر تغییر مالکیت تلفن باعث مرگ مالک قبلی می‌شد.

توضیح: احتمالاً این قضیه تصادفی است. بااین‌حال سازمان مخابرات بلغارستان به این شماره مشکوک شد و امروزه کسی از آن استفاده نمی‌کند.

عروسک تسخیرشده آنابل

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

در موزه وارن ها عروسکی در یک کمد نگهداری می‌شود که روی آن نوشته شده “اخطار، درب آن را باز نکنید.” این عروسک آنابل نام دارد. طبق افسانه‌ها زمانی که این عروسک تنهاست مکان خود را تغییر داده و کارهای بدی انجام می‌دهد. گفته می‌شود که وارن ها روی این عروسک جن‌گیری کرده‌اند.

توضیح: دراین‌باره هیچ توضیحی وجود ندارد. برخی معتقدند تمام داستان‌های مرتبط با این عروسک توسط وارن ها ایجاد شده تا گردشگران بیشتری به خود جلب کنند.

داستان آنابل الهام‌بخش کارگردان‌های متعددی بوده است. اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه دارید می‌توانید این فیلم‌ها را ببینید: آنابل Annabelle (2014) و خلق آنابل Annabelle: Creation (2017). داستان چگونگی بردن این عروسک به موزه وارن ها در فیلم احضار The Conjuring (2013) نمایش داده شده است.

الماس سیاه یا چشم برهما

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

یکی دیگر از الماس‌های افسانه‌ای در چشم مجسمه هندی برهما قرار داشت. این مجسمه در یک معبد قدیمی هندی قرار داشت. پس‌ازاینکه این مجسمه توسط اروپایی‌ها دزدیده شد صاحبان آن به بدشانسی‌های مختلفی دچار شدند. این الماس در زمان‌های مختلف به مردم کشورهای مختلفی تعلق داشت و برای همه آن‌ها بدشانسی به بار آورد.

توضیح: از زمان‌های گذشته الماس‌ها چیزی بیشتر از یک سنگ زیبا بودند. آن‌ها دارای انرژی هستند اما دانشمندان دراین‌باره مطمئن نیستند.

مقبره نفرین‌شده توتانخامون

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

در سال 1922 هاوارد کارتر مقبره توتانخامون را باز کرد. در 8 سال بعد حداقل 11 نفر که در این اکتشاف دست داشتند از دنیا رفتند. این مرگ‌ها باعث شد که درباره مقبره این فرعون افسانه‌هایی ایجاد شود.

توضیح: برخی دانشمندان معتقدند که این مقبره‌های مهروموم‌شده احتمالاً دارای پاتوژن های سمی هستند. اما ممکن است همه این مرگ‌ها تصادفی باشد.

جعبه دیبوک (Dybbuk)

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

برخی معتقدند که این جعبه نفرین‌شده‌ترین شی جهان است. کوین مانیس که به عتیقه‌ها علاقه دارد این جعبه را از یک پیرزن خریداری نمود. طبق افسانه‌ها یک روح شرور در این جعبه زندانی شد. مانیس این جعبه را به صاحب موزه اشیای تسخیرشده، زک باگانز، فروخت.

توضیح: تنها چیزی که می‌توان گفت این است که این افسانه برای این موزه یک تبلیغ بسیار خوب است.

نقاشی ونوس راکبی از دیه گو ولازکوئز

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

این تابلوی نقاشی در بیننده احساس ناراحتی ایجاد می‌کند. تا آنجا که یک بار یکی از تندروها به این تابلو حمله کرد. سپس آن را تعمیر کرده و در موزه ملی لندن به معرض نمایش گذاشتند.

توضیح: تصویر داخل آینه تصویر یک زن مسن را نشان می‌دهد نه یک زن جوان. علاوه براین، این زن نباید بتواند خودش را در آینه ببیند. درباره اینکه آیا این تأثیر اتفاقی بود یا نه هنوز بحث وجود دارد.

“سنگ زنده”

13 شی ترسناک تسخیرشده که واقعاً وجود دارند

در حقیقت این یک سنگ نیست بلکه یک جاندار دریایی غیرقابل حرکت است که به کوزه دار معروف است. اگر در حال قدم زدن کنار ساحل این موجود را ببینید تا سر حد مرگ نمی‌ترسید؟ گاهی اوقات به نفرین نیازی نیست زیرا یک جاندار زنده هم می‌تواند شما را بترساند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم