13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم‌هایی که بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شدند بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند. مخصوصاً اگر این فیلم‌های واقعی فیلم‌های ترسناک باشند. در اینجا 13 فیلم ترسناک که از تخیل کارگردان سرچشمه نگرفته‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.


مار و رنگین‌کمان – 1988 – The Serpent and the Rainbow

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: یک انسان‌شناس از دانشگاه هاروارد به هایتی می‌رود تا نوعی پودر جادویی که بر روح و عملکرد انسان تأثیر می‌گذارد را بیابد.

داستان واقعی: این فیلم بر اساس داستان کتاب “مار و رنگین‌کمان” از دیویس وید ساخته شده است. دیویس شخصاً با مسئله‌ای مواجه می‌شود که به قرون گذشته مربوط است و در کتاب خویش درباره فرایند تبدیل‌شدن به یک زامبی صحبت می‌کند.


نبوت ماتمن – 2002 – The Mothman Prophecies

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: روزنامه‌نگاری به نام جان کلاین و همسرش می‌خواهند خانه بخرند. آن‌ها پس از دیدن از یکی از خانه‌ها در یک تصادف خودرو درگیر می‌شوند. بسیاری معتقدند که آن‌ها چیز عجیبی دیده‌اند.

داستان واقعی: این فیلم بر اساس کتاب جان کیل ساخته شده است. جان درباره تجربیات مردم از مشاهده ماتمن تحقیق کرده و آن‌ها را جمع‌آوری نموده است. آخرین باری که ماتمن دیده شد پیش از فروپاشی پل نقره‌ای بود که 46 نفر در آن حادثه کشته شدند.


هیولا – 2003 – Monster

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: الین ورنوز یک فاحشه است که در حین ملاقات یکی از مشتری‌هایش کتک خورده و مورد تجاوز قرار گرفته است. او به کمک هفت‌تیری که در خودرواش پنهان کرده آن مرد را به قتل می‌رساند. پس‌ازاین اتفاق مشتری‌هایی که به نظرش سزاوار مرگ هستند را به قتل می‌رساند. او قانون خودش را دارد و افرادی که به نظرش خوب هستند را نمی‌کشد.

داستان واقعی: این فیلم داستان واقعی الین است. او به 6 قتل متهم شد و در 9 اکتبر 2002 اعدام گردید.


یک جن‌زده آمریکایی – 2005 – An American Haunting

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: خانواده شاد و پولدار بل نفرین شده‌اند و یک روح مرتب بر آن‌ها ظاهر شده و می‌خواهد یکی از اعضای آن خانواده را به قتل برساند.

داستان واقعی: درباره این خانواده که با یک روح مواجه شده بودند حدود 35 کتاب نوشته شده است. یک روح به این خانواده حمله کرده و آن‌ها را برای چندین سال مورد آزارواذیت قرار می‌داد. این روح سرانجام یکی از اعضای خانواده را کشت. مرگ جان بل تنها مرگ در تاریخ آمریکا است که توسط یک روح ایجاد شده است.


وحشت در آمیتی ویل – 2005 – The Amityville Horror

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: یک زوج جوان با 3 فرزند به خانه جدیدی نقل‌مکان می‌کنند. ازآنجایی‌که ساکنین قبلی این خانواده به طرز فجیعی کشته شدند قیمت این خانه بسیار پایین است اما آن‌ها از این قضیه خبر ندارند. اتفاقات عجیبی که برای این خانواده رخ می‌دهد آن‌ها را مطمئن می‌کند که چیزی در این خانه پنهان‌شده است.

داستان واقعی: در 13 نوامبر 1974، رونالد دفو، پدر، مادر، 2 خواهر و 2 برادرش را به قتل می‌رساند. همین اتفاق داستان فیلم را رقم می‌زند اما جزئیات دیگری نیز به آن اضافه شده است. او به جرم قتل 6 نفر به مجموع 150 سال حبس محکوم شد.


یک جنایت آمریکایی – 2007 – An American Crime

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: والدین 2 دختر (سیلویا و جنی) تصمیم می‌گیرد که به دنبال یافتن پول خانه را ترک کند. او دخترانش را به گرترود بانیسوزکی می‌سپارد تا در ازای هفته‌ای 20 دلار از آن‌ها مراقبت کند. اما زمانی که پس از دو هفته حقوق او پرداخت نمی‌شود تصمیم می‌گیرد دختران را تنبیه کند.

داستان واقعی: قتل سیلویا لیکنز وحشتناک‌ترین جرم تاریخ ایندیانا است. باورکردنی نیست که انسان‌های واقعی بتوانند چنین کاری انجام دهند: فرزندان گرترود سیلویا را کتک زده و سلاخی می‌کنند. بدتر اینکه همسایه‌ها از جریان خبر نداشتند اما نه کمک کردند و نه به پلیس اطلاع دادند.


دوران کهن – 2007 – Primeval

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: تعداد قتل‌های این قاتل سریالی از مجموع قتل‌های جک قاتل و هر قاتل دیگری بیشتر است. مردم بارها تصمیم گرفتند این موجود را به قتل برسانند اما موفق نشدند.

داستان واقعی: این فیلم داستان یک کروکدیل 6 متری به نام گوستاو است. گفته می‌شود که این جاندار 65 ساله است و بیش از 300 نفر را به قتل رسانده است. بسیاری از شکارچیان محلی و خارجی، با کمک نیروهای پلیس، تلاش کردند تا با کمک AK-47 و مواد منفجره این موجود را به قتل برسانند ما موفق نشدند.


بچه جایگزین – 2008 – Changeling

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: پس از ناپدیدشدن والتر کولینز (پسر کریستین) پلیس پسری را پیدا می‌کند اما کریستین متوجه می‌شود که آن پسر فرزند او نیست. کریستین برای یافتن پسرش از روزنامه‌نگاران کمک می‌گیرد. اما دولت به او کمک نمی‌کند و درنتیجه او را دیوانه خطاب می‌کنند.

داستان واقعی: در سال‌های 1920 در لس‌آنجلس یک قاتل سریالی پسربچه‌ها را دزدیده و به قتل می‌رساند. سپس با اسید اجساد را می‌سوزاند و بقایای آن‌ها را در مزرعه دفن می‌کرد. چندین جسد پیدا شد که یکی از آن‌ها به والتر کولینز تعلق داشت. اکنون به‌خوبی عمق وحشت این داستان را درک می‌کنید.


سایه‌ها – 2013 – Shadow People (The Door)

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: در یک برنامه رادیویی یک مرد وحشت‌زده درباره سایه‌هایی صحبت می‌کند که مردم را به قتل می‌رسانند.

داستان واقعی: این فیلم بر اساس پدیده سایه که درنتیجه توهم به دست می‌آید، است. دانشمندان دراین‌باره تحقیقاتی انجام دادند: طی شوک‌های مغزی بیماران مبتلا به صرع، بیمار معتقد بود که فرد دیگری پشت سر او کارهایش را تکرار می‌کرد. زمانی که پزشکان از او می‌خواستند تا کارتی را بخواند بیمار معتقد بود که یک روح کارت را از دستش می‌گرفت.


احضار – 2013 – The Conjuring

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: خانواده پرون به یک خانه جدید رفته و متوجه می‌شوند که در آنجا تنها نیستند، فردی درها را به هم می‌کوبد، احساس سرما می‌کنند، بوی بدی به مشام می‌رسد و کودکان در آینه چیزهای عجیبی می‌بینند. سپس آن‌ها برای کمک به سراغ وارن ها، که در زمینه مسائل ماورالطبیعی تحقیق می‌کنند، می‌روند.

داستان واقعی: در سال 1970 یک زن برای دخترش یک عروسک می‌خرد. این دختر عروسک را با خودش به کالج می‌برد. سپس هم‌اتاقی دختر متوجه می‌شود که این عروسک زنده است. اد و لورین وارن پس از تحقیق بر روی این پرونده متوجه می‌شوند که درون این عروسک روحی به نام آنابل وجود دارد.


از شر شیطان نجاتمان ده – 2014 – Deliver Us From Evil

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: محققان NYPD بر روی جرائم غیرقابل‌توصیف تحقیق می‌کنند. در این میان یکی از پلیس‌ها از یک احضارگر کمک می‌گیرد.

داستان واقعی: این فیلم بر اساس داستان‌های رالف سارچی ساخته شده است. او در این حوزه فعالیت می‌کرد و درباره تجربیات خود کتاب می‌نوشت.

پیشنهاد مطالعه: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


رابرت – 2015 – Robert

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: پائول و جنی خدمتکاری به نام آگاتا دارند که روزبه‌روز حواس‌پرت‌تر و شرورتر می‌شود، بنابراین آن‌ها تصمیم می‌گیرند او را اخراج کنند. سپس آگاتا به پسر آن‌ها عروسکی به نام رابرت می‌دهد. پس‌ازاینکه آگاتا خانه را ترک می‌کند اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

داستان واقعی: این عروسک الهام‌بخش کارگردان‌های مختلف بوده است. و همچنین درباره خدمتکاران غریبه هم باورهای منفی ایجاد کرد. شاهدان مدعی بودند که صحنه‌های ترسناکی دیده‌اند، عروسک تکان می‌خورد، چشمک می‌زد و با سرعت زیاد جابه‌جا می‌شد.


کابوس – 2015 – The Nightmare

13 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

فیلم: کارگردان فیلم با هر یک از شرکت‌کنندگان مصاحبه کرده و همه‌چیز را طبق خواب آن‌ها بازسازی کرد. این مستند 8 فرد مختلف را نشان می‌دهد که در یک خواب مشابه سایه یک مرد عجیب را می‌بینند.

داستان واقعی: این فیلم درباره پدیده فلج خواب است. با مشاهده تجربه این 8 نفر می‌توانیم متوجه شویم که زمانی که یک نفر تقریباً بیدار است اما خودآگاهش هنوز بیدار نشده، چه اتفاقی رخ می‌دهد: آن‌ها شاهد همه‌چیز هستند اما نمی‌توانند بر جسم خود کنترل داشته باشند.


تلفن همراه شما چیزهایی را می‌بیند که شما شاهد آن نیستید.

تصورش سخت است که یک روح پشت سرتان باشد. این دختر می‌خواست با برنامه عکاسی صورت خود و عروسکش را عوض کند اما برنامه گوشی صورت کاملاً متفاوتی را تشخیص داد.

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. کیارش

    شهریور 24, 1398

    افرین

    پاسخ

  2. Reza muradi

    تیر 4, 1398

    موافقم

    پاسخ

  3. امیر محمد

    بهمن 6, 1397

    درمورد گزینه ی اخر که مربوط به موبایل بود میتونه یک باگ نرم افزاری یا حتی فتوشاپ باشه چون سایه صورت کاملا غیر طبیعی است و اون صورت هم کاملا بد جایگذاری شده

    پاسخ

    • معصومه در پاسخ به امیر محمد

      خرداد 29, 1398

      آره موافقم

      پاسخ

      • سبحان در پاسخ به معصومه

        مرداد 20, 1398

        متن خوبی بودخانم باقری متشکرم.

        پاسخ

        • Mehdi در پاسخ به سبحان

          شهریور 19, 1401

          فقط فیلم جمعه سیزدهم وفردی علیه جسون کابوس خیابان الم و هالووین کشتارگاه برقی درتگزاس نزاشته

          پاسخ