12 نشانه مبنی بر اینکه ازآنچه فکر می‌کنید باهوش‌تر هستید

آیا درباره هوش خود شک دارید؟ در اینجا 12 نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد اشتباه می‌کنید. اگر تنها دو مورد از این نشانه‌ها را در خود ببینید پس باهوش هستید.

1. به کلاس موسیقی می‌روید

مطالعات مختلف نشان می‌دهد که یادگیری موسیقی باعث می‌شود که هوش کودک افزایش پیدا کند. طبق یکی از این مطالعات تنها یک ماه رفتن به کلاس موسیقی می‌تواند به کودک 4 تا 6 ساله کمک کند تا راحت‌تر درس خوانده و نمراتش افزایش یابد. بنابراین آیا در کودکی ویولن می‌نواختید؟ پس احتمالاً به همین دلیل بهره هوشی بالایی خواهید داشت.

2. بزرگ‌ترین بچه خانواده هستید

یکی از مطالعات جالب نشان داده است که فرزندان بزرگ‌تر در مقایسه با خواهر و برادران کوچک‌تر آی کیو بالاتری دارند. شاید به همین دلیل است که فرزندان بزرگ‌تر نسبت به فرزندان کوچک‌تر موفق‌تر هستند.

3. هیکل متناسبی دارید

در سال 2006 یک تحقیق غیرمعمول انجام گرفت. نتیجه این تحقیق این بود که هرچقدر دور کمر یک فرد بیشتر باشد توانایی‌های یادگیری او کمتر است. از سوی دیگر، یک نوجوان 11 ساله که در درس‌هایش ضعیف است در سن 40 سالگی بیشتر به چاقی دچار می‌شود. شاگردان باهوش بهتر درس می‌خوانند، ازنظر تحصیلی بیشتر تلاش می‌کنند و بیشتر به فکر سلامتی خود هستند.

4. از شیر مادر تغذیه کردید

دانشمندان بریتانیایی و نیوزلندی بر روی حدود 3000 کودک تحقیق کرده و به این نتیجه رسیدند کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند نسبت به گروه دیگر در تست‌های آی‌کیو حدود 7 نمره بیشتر کسب کردند. اما این نتیجه فقط درباره افرادی که ژن‌های خاصی دارند صدق می‌کند (این ژن در کودکانی که از شیر مادر هم تغذیه نکرده بودند هم وجود داشت). اما رابطه دقیق این ژن و شیر مادر هنوز مشخص نیست.

5. از کودکی به خواندن علاقه داشتید

آیا در دوران کودکی کتاب می‌خواندید؟ در این صورت باهوش هستید، مخصوصاً اگر در دوران کودکی به کتاب و خواندن آن علاقه داشتید. در یکی از تحقیقات که بر روی 2000 جفت دوقلو انجام گرفت مشخص شد که کودکانی که در سنین کمتر خواندن را یاد می‌گیرند در سنین بالا در تحصیل موفق‌تر هستند. محققان براین باورند که یادگیری خواندن از سنین کودکی توانایی کلامی و غیرکلامی فرد را افزایش می‌دهد.

6. چپ‌دست هستید

اسناد و مدارک مختلف نشان می‌دهند که بسیاری از مجرمین چپ‌دست هستند. محققان دراین‌باره هنوز توضیحی ارائه نداده‌اند. از سوی دیگر، تحقیقات اخیر نشان داده که افراد چپ‌دست به تفکرات خلاقانه برای حل مشکلات و انجام وظایف تمایل بیشتری دارند. افراد چپ‌دست خلاق‌تر هستند و می‌دانند که چگونه از پس شرایط دشوار بربیایند. آیا این نشانه هوش بالاست؟

7. همیشه نگران هستید

رفته‌رفته تحقیقات بیشتری ثابت می‌کنند افرادی که درباره مسائل مختلف نگران هستند نسبت به افراد دیگر باهوش‌ترند. احتمالاً به این دلیل است که آن‌ها عواقب کارهایشان را در نظر گرفته و درنتیجه تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه‌چیز به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

8. قدبلند هستید

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه پرینستون دانش آموزان قدبلند نسبت به همکلاسی‌های خود بهتر درس می‌خوانند و در بزرگ‌سالی هم بیشتر پول درمی‌آورند.

9. فرد شوخ‌طبعی هستید

به نظر می‌رسد که شوخ‌طبعی و هوش بالا با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. در یکی از تحقیقات، حدود 400 دانش‌آموز در یک تست هوش شرکت کردند که در آن باید به جملات خنده‌دار کارتون‌ها فکر می‌کنند.

10. کنجکاو هستید

یکی از پروفسورهای روانشناسی دانشگاه لندن به این نتیجه رسید که کنجکاوی یکی از مشخصه‌های خوب افراد باهوش است. افراد کنجکاو تفکر منسجم‌تری داشته و در بلندمدت دوست دارند درباره چیزهای جدید و افراد جدید بیشتر بدانند.

11. کمال‌گرا هستید

افراد باهوش معمولاً کمال‌گرا هستند. آن‌ها هرگز از وضع موجود خود راضی نخواهد بود. اگر ورزش کنند می‌خواهند بهترین بازیکن تیم باشند. اگر از ظاهر خود ناراضی باشند تلاش می‌کنند تا لباس جدیدی خریده یا عادت‌های بدشان را ترک کنند. در حقیقت زندگی آن‌ها همیشه در جریان است.

12. شب‌زنده‌داری می‌کنید

جالب است بدانید که افرادی که دوست دارند شب‌ها بیدار بمانند نسبت به افرادی که صبح زود بیدار می‌شوند باهوش‌تر هستند. زیرا توانایی کارکردن در شب‌هنگام توانایی خاصی است. به همین دلیل دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که افراد باهوش دیرتر به رختخواب می‌روند زیرا می‌خواهند توانایی‌هایشان را بسط دهند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم