12 تکنیک که به شما کمک می کنند در جستجوی گوگل موفق تر باشید

در گوگل خدمات و قسمت هایی وجود دارد که فقط تعداد کمی از آن با خبرند. پس با دانستن آن ها می توانید در استفاده از این سایت به یک خبره تبدیل شوید. در این صورت از بقیه افراد سال ها جلوتر خواهید بود. بسیار خوب حرف زدن کافیست، بیایید به سراغ این تکنیک ها برویم. آماده هستید؟

1. برای پیدا کردن کلمات و عباراتی که فراموش کرده اید از کلید ستاره * استفاده کنید.

اگر کلمه یا عبارتی را فراموش کرده اید، به جای آن یک ستاره بگذارید. گوگل هم این علامت را به عنوان کلمه ای که فراموش شده تشخیص می دهد.

2. درهنگام جستجوی وب سایت ها در کنار عنوان سایت، کلمه سایت را نیز قرار دهید.

برای مثال اگر این عبارت را جستجو کنید: تمرین های site: Paroshat.com، تمام صفحات این سایت که عنوان تمرین را داشته باشد، به نمایش در می آید.

3. با جستجوی related:Paroshat.com سایت های مشابه را به دست آورید.

اگر وبلاگ یا وبسایتی را همیشه دنبال می کنید و می خواهید بدانید که آیا وب سایت یا وبلاگ های مشابه آن هم وجود دارد، از این روش استفاده کنید.

4. برای جستجوی عبارات دقیق از نقل قول استفاده کنید.

برای جستجوی عبارات دقیق از نقل قول دقیق آن استفاده کنید. برای مثال می توانید این عبارت را جستجو کنید: “برق انداختن سینک ظرفشویی”.

5. با استفاده از “-“ برخی کلیدواژه ها را حذف کنید

گاهی اوقات می خواهید بدون کلمات خاصی به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید. برای این کار بعد از کلمه علامت منها – را قرار دهید.

6. برای یافتن لینک وبسایت ها از این روش استفاده کنید: link:Paroshat.com

اگر می خواهید لینک وب سایت و یا وبلاگ ها را پیدا کنید، کلمه لینک را اضافه نمایید. این جستجو به شما کمک می کند تا لینک های سایت مورد نظر را به دست آورید.

7. تصاویر را جستجو کنید

آیا تابحال پیش امده که بخواهید ببینید یک تصویر از کجا به دست آمده و یا تصاویر مشابه ان را به دست اورید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که به قسمت تصاویر گوگل رفته، روی قسمت دوربین کلیک کرده و تصویر مورد نظر خود را بارگذاری کنید. بااین کار، آن تصاویر و تصاویر مشابه به نمایش در می آیند.

8. اگر به درستی نمی دانید چه موضوعی را جستجو کنید از کلمه “یا” استفاده کنید

مثلا اگر نمی دانید کدام جنیفر در فیلمی بازی کرده، اینگونه تایپ کنید:

9. بازه زمانی عبارت مورد جستجو را وارد کنید

برای مثال اگر عبارت “اختراعات 1900…2000” را جستجو کنید، اختراعاتی که در آن سال ها انجام گرفته شده را خواهید دید:

10. برای جستجوی دقیق یک موضوع از کلمات “intitle, inurl” استفاده کنید

برای جستجوی کلی از inurl و جستجوی مقالات از intitle استفاده نمایید.

11. برای یادگیری معنی دقیق کلمات از کلمه “تعریف” استفاده کنید.

این تکنیک عالیست. اگر کلمه و یا عبارتی را شنیده اید که معنی اش را نمی دانید، این عبارت را جستجو کنید: “تعریف: کلمه عامیانه”.

12. از ابزار گوگل استفاده کنید

یکی دیگر از مزایای گوگل استفاده از ابزار آن است. این ابزار به شما کمک می کند تا براساس رنگ، اندازه، نوع و تاریخ، جستجو را انجام دهید.

حالا 12 تکنیک جدید یادگرفته اید که به شما کمک می کند جستوی موفق تری داشته باشید. اگر می خواهید تکنیک های بیشتری هم یاد بگیرید، گوگل به شما کمک می کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم