6 روش ساده برای رفع مشکلات معده

بیایید با آن روبرو شویم، مشکلات معده واقعا آزاردهنده هستند و بر روحیه، اشتها و زندگی روزانه تان تاثیر می گذارند. یا به زبان دیگر می توانند روزتان را خراب کنند. اما اگر می خواهید مشکلاتی مانند سوهاضمه و رفلکس اسید را برطرف کنید، این 6 مورد را رعایت نمایید تا بدن سالم تری داشته باشید.

1. با خوردن روزانه یک موز نیازی به دکتر رفتن نخواهید داشت

ویتامین ب6 موجود در موز به هضم غذا کمک می کند. درحقیقت افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، کمتر با مشکلات معده مواجه می شوند. در تحقیقی که در سال 2006 انجام شد، شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول از مکمل هایی مانند ویتامین ب6، ب 12، ب9، تریپتوفان، متیونین، بتائین و ملاتونین استفاده نمودند، درحالی که گروه  دوم فقط امپرازول مصرف کردند. بعد از 40 روز، تمام نشانه های رفلکس اسید در گروه اول از بین رفت، به این معنا که 100% موفق شده بودند.

2. درهنگام خواب سر و شانه های تان را در وضعیت بالا نگه دارید

بالانگه داشتن سر و شانه ها در هنگام خواب، به دلیل قدرت جاذبه، از رفلکس اسید جلوگیری می کند. پس با گذاشتن بالش بلندی در زیر سر مانند تصویر، سعی کنید که سرتان چند سانتی متر از بدن تان بالاتر باشد. در این صورت احتمال رفلکس اسید و سوزش معده کمتر خواهد بود. این نتیجه توسط محققان ثابت شده است.

3. به پهلوی چپ بخوابید

اگر برایتان مشکل است که در زیر سر خود بالش بلندی بگذارید، پس به پهلوی چپ بخوابید. طبق تحقیقات انجام شده از آنجاییکه معده در سمت چپ بدن ما قرار دارد، امکان بازگشت اسید به مری کمتر شده و احساس بهتری خواهید داشت.

4. جو دوسر مصرف کنید

جو دوسر ماده غذایی کم چربی است که به معده کمک می کند. این ماده بسیار سبک بوده و به راحتی هضم می شود. اگر قبل از خواب این ماده را مصرف کرده باشید پس بابت هضم آن هیچ نگرانی نداشته باشید. طبق تحقیقات انجام شده این ماده غذایی مشکلات معده را کاهش می دهد، مگر اینکه به آن حساسیتی داشته باشید، زیرا این ماده فیبر بالایی دار

5. آب بیشتری بنوشید

همه ما میدانیم که باید روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشیم، اما چندنفر از ما تعداد لیوان ها را می شمریم تا اطمینان حاصل کنیم که این میزان را مصرف نموده ایم؟ اگر با مشکلات معده دست و پنجه نرم می کنید، بدانید که نوشیدن چند لیوان آب در ابتدای روز، اسید معده را از بین می برد. اما از آنجاییکه آب یک راه حل موقت است پس بهتر است از آب قلیایی استفاده کنید. براساس تحقیقات انجام شده PH آب قلیایی برابر با 8.8 است، در نتیجه خاصیت اسیدی معده را کاهش می دهد.

6. کراکر سودا مصرف کنید

کراکر سودا هم با کاهش اسید معده، سوزش معده و درد آن را کاهش می دهد. برخلاف آب که فقط اسید معده را به معده باز می گرداند، کراکر این اسید را به خود جذب نموده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می کند. دراینجا دستورالعملی برای تان قرار داده ایم که سوزش معده را از بین می برد: نصف قاشق شکر را در یک لیوان پر از آب ریخته و بهم بزنید. بعد از اینکه خوب حل شدند آن را بنوشید. دلیل کارایی سودا ضد اسید بودن آن است. اما اگر رژیم غذایی کم سدیم دارید پس با یک پزشک مشورت  کنید.

این موارد به شما کمک می کنند که سلامت بیشتری داشته باشید. اما به جای این ها می توانید زندگی سالم تری داشته باشید تا از بروز این مشکلات پیشگیری شود. یادتان نرود که این موارد را با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم