6 دستورالعمل برای اینکه مهندس صدای بهتری باشید

با گسترش تکنولوژی و اینترنت، همیشه یک قدم جلو هستید. امروزه تکنولوژی راه هایی پیش روی ما قرار داده که نه تنها کارهایمان آسان تر شده بلکه در زمان هم صرفه جویی می کنیم. موسیقی یکی از با ارزش ترین کشفیات بشر به شما می رود. عرصه موسیقی با گرامافون آغاز شده و امروزه با سیستم های استریوی بلوتوث جایگزین شده است. بنابراین جایگاه یک مهندس صدا ارزنده تر شده است.

از لحاظ تکنیکی مهندس صدا کسی است که با تجهیزات و ابزارهای لازم جهت ضبط ،ویرایش ، میکس ، مسترینگ و باز تولید صدا سر و کار دارد. برای اینکه در این زمینه مهندس بهتری باشید باید پشتکار بالایی داشته باشید. علاوه برآن باید این دستورالعمل ها را نیز دنبال کنید.

1. از یک برنامه مهندسی صدا استفاده کنید

یک آموزش دهنده می تواند به شما کمک کند که مهارت تان افزایش یافته و به یک متخصص تبدیل شوید. زیرا اکثریت شما از صفر شروع می کنید، بنابراین داشتن یک مربی می تواند باعث شود تمام مراحل را حرفه ای تر بیاموزید. حتی اگر مهارت زیادی در یادگیری داشته باشید، بازهم بدون داشتن مربی باید زمان بیشتری صرف کنید.

می توانید در اینترنت جستجو کرده و یکی از برنامه های مهندسی صدا را انتخاب کرده و آن را دنبال کنید. حتی می توانید در این زمینه مدرک دیپلم یا لیسانس کسب کنید.

2. همکاری کردن را یاد بگیرید

برای موفقیت در این کار باید با کارگردان، ویرایش گر، ویدیوساز و مهندس های دیگر صدا همکاری کنید. ممکن است در یک قطعه موسیقی با مهندس های دیگری همکاری کنید. بنابراین وظیفه شما این است که بتوانید همکاری موفقی داشته باشید. اگر قادر به این کار باشید می توانید تیم کاری موفقی بسازید.

3. تنظیمات خود را تولید کنید

در حین یادگیری با صداها و مفاهیم تکنیکی دیگر آشنا خواهید شد، بنابراین زمان این است که بتوانید تنظیمات خود را انجام دهید. در این تنظیم باید بتوانید بهترین صداها را از میکروفون تولید کنید. همچنین در این مسیر باید با انعکاس صدا، اکو و عناصر دیگر موسیقی سروکار داشته باشید.

4. سازگار و انعطاف پذیر باشید

یک مهندس صدا باید به جاهای مختلف سفر کند، بنابراین باید برای این کار خود را آماده کرده و انعطاف پذیر باشید. علاوه براین، این سازگاری و انعطاف پذیری به عنوان نقطه قوت کارتان تلقی می شود.

5. هرگز تمرکز خود را از دست ندهید

ماندگاری رمز موفقیت در این کار است. برای اینکه کمال خود را نشان دهید، باید تمرکز بالایی داشته باشید. باید به موسیقی درحال تولید توجه کنید. موسیقی های مختلف به استراتژی های مختلفی نیاز دارند، تا بتوان کیفیت مورد انتظار را به دست آورد.

6. خود را با تکنولوژی روز وفق دهید

هرروز تکنولوژی های جدیدی وارد بازار می شود. پس بهتر است که عادت کنید خود را به تکنولوژی های جدید وفق دهید. تخصص تان در تکنولوژی قدیم و علاقه وافرتان به یادگیری تکنولوژی جدید، به شما کمک می کند که موسیقی موفقی تولید کنید.

صنعت موسیقی هنوز جوان است که تغییرات زیادی پیش رو دارد. فقط یادتان باشد که اگر می خواهید این صنعت را به عنوان شغل خود انتخاب کنید، باید حرفه ای، مسئول و خوش رفتار باشید.

میکس کردن صدا به این راحتی ها نیست. تا وقتی که با کمک افکت های صوتی مختلف، نتوانید در میکس صدا موفق باشید، نمی توانید خود را یک مهندس صدای موفق بنامید. تخصص شما هویت شماست و شما را از بقیه متمایز می کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم