10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

در سراسر جهان افسانه‌های ترسناکی وجود دارد که می‌تواند مو را بر تنمان سیخ کند. این افسانه‌ها می‌توانند از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و درنتیجه زنده بمانند. بنابراین همیشه می‌توان از آن‌ها برای ترساندن نسل بعد استفاده نمود. در اینجا 10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

10. ال سیلبون – El Silbon

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

ال سیلبون یکی از افسانه‌های ونزوئلا و کلمبیا است که نام فردی است که محکوم است با یک کیسه استخوان در کره زمین سرگردان باشد. این فرد در کودکی همراه والدین اش در ونزوئلا زندگی می‌کرد. ازآنجایی‌که این پسر تک‌فرزند بود به یک فرد تنها و لوس تبدیل شد. یک‌شب گوشت آهو می‌خواست و ازآنجایی‌که پدرش نتوانست آن را تهیه کند عصبانی شد، شکم پدرش را درید، روده‌هایش را درآورد و به مادرش داد تا بپزد. مادرش آن‌ها را پخت اما به رنگ گوشت‌ها مشکوک شد مادرش که متوجه شد آن‌قدر ناراحت شد که به پدربزرگ کودک اجازه داد هر بلایی سر بچه بیاورد.

پدربزرگ بدن بچه را زخم کرد و سپس روی آن فلفل و آب‌لیمو مالید. سپس یک کیسه استخوان پدرش را به او داد و سگ‌ها را رها کرد تا او را دنبال کنند. اما پیش از آن‌که سگ‌ها او را تکه‌پاره کنند پدربزرگ او را نفرین کرد. و افسانه این موجود ازاینجا آغاز شد.

گفته می‌شود آل سیلبون هنوز هم آواره است و بدون اینکه کسی متوجه شود وارد خانه‌هایشان می‌شود. سپس کیسه استخوان‌ها را روی زمین می‌گذارد و آن‌ها را می‌شمارد. اگر بدون اینکه کسی متوجه شود برود، یکی از اعضای خانواده می‌میرد. اما اگر متوجه او شوند آن پسر موقعیت‌های بد آن‌ها را به شانس تبدیل می‌کند.

9. نقاشی مرگ‌بار ژاپنی

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

ترسناک‌ترین افسانه‌های شهری به آسیا تعلق دارند که برخی از آن‌ها حتی از فیلم‌های ترسناک هم ترسناک‌تر هستند. دریکی از این افسانه‌ها یک دختر نوجوان ژاپنی نقاشی یک زن زیبا را می‌کشد که کاملاً به شما زل می‌زند. این دختر این عکس را به‌صورت آنلاین پست کرده و کمی پس‌ازآن خودکشی کرد.

به‌زودی افرادی که به این نقاشی نگاه کرده و در صورت او غم و ناراحتی را می‌دیدند خودکشی می‌کردند. برخی می‌گفتند اگر به این نقاشی خیره شوید می‌بینید که بر لب‌هایش پوزخند نشسته و در اطراف اش یک حلقه تشکیل می‌شود. برخی دیگر هم معتقدند که با زل زدن بیش از 5 دقیقه به این تصویر ممکن است خودکشی کنید.

8. نیکور – Nykur

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

اسب‌ها همیشه در عکس و فیلم مخلوقات بسیار زیبایی بودند. اما اگر به ایسلند رفتید و یک اسب خاکستری را دیدید که کنار یک دریا یا دریاچه ایستاده حتماً به سم‌هایشان نگاه کنید. اگر سم‌هایش برعکس بود در حقیقت یک هیولای دریایی به نام نیکور است. این هیولا انسان را به آب کشانده و آن را می‌کشد. پوست او چسبناک است، درنتیجه اگر به او نزدیک شوید نمی‌توانید خود را جدا کنید. بلکه به همراه او به خانه‌اش در زیر آب برده شده و غرق می‌شوید. گفته می‌شود که اگر با فریاد نامش را تکرار کنید به خانه‌اش در زیر آب می‌رود.

7. کودک روی صندلی

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

این افسانه اگرچه در کشورهای دیگر هم گفته می‌شود اما به نروژ تعلق دارد. سال‌ها بود که یک زوج نروژی باهم به تعطیلات نمی‌رفتند. یک سال که همه‌چیز خوب بود برای پسرشان پرستار گرفته و تصمیم گرفتند به یک تعطیلات طولانی بروند. روز عزیمتشان پرستار نیامده بود و به آن‌ها زنگ زده و گفت که خودرواش خراب است. اما گفت سریع به مکانیک زنگ زده و تا یک ربع دیگر پیاده به خانه‌شان می‌آید.

آن‌ها که باید سریع به فرودگاه می‌رسیدند کودک را در صندلی مخصوص کودک نشانده و از او خداحافظی کرده و رفتند. درب را هم باز گذاشتند تا پرستار برسد. برخی می‌گویند پرستار رسید و ازآنجایی‌که دید درب قفل است، زیرا باد آن را بسته بود، تصور کرد آن‌ها کودک را همراه خود برده‌اند. درنتیجه آنجا را ترک کرد. برخی می‌گویند پرستار در راه بازگشت تصادف کرد و کشته شد. برخی هم می‌گویند این پرستار از اقوام مسن این زوج بود و پیش از رسیدن از دنیا رفت.

درهرصورت این زوج از تعطیلات به خانه بازگشته و کودک مرده و پف‌کرده‌شان را می‌بینند که هنوز روی صندلی‌اش نشسته است.

6. دختر جاده استودلی – Studley

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

ترسناک‌ترین افسانه‌های شهری آن‌هایی هستند که نزدیک خانه رخ می‌دهند. در ویرجینیا جاده‌ای به نام استودلی وجود داشت. سال‌ها قبل یک دختربچه همراه مادر و پدر الکلی‌اش در یک خانه کوچک در این جاده زندگی می‌کرد. یک شب پدر الکلی‌اش او و مادرش را تا حد مرگ کتک زده و به خودش شلیک می‌کند. این دختر که فکش از صورت اش آویزان شده بود سریع نمرد و به سمت جاده رفت تا کمک بخواهد، درحالی‌که لباس‌خواب اش خونی بود.

حالا اگر به جاده استودلی رفته و از پیچ‌های آن عبور کنید دختربچه کوچکی را می‌بینید که در آنجا می‌چرخد و پشت اش به شماست. برخی راننده‌ها که از موضوع خبر ندارند و برای کمک کردن به‌طرف اش می‌روند، او به سمتشان برگشته و جیغ می‌کشد. گاهی هم از دهان اش خون می‌چکد.

5. کالسکه

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

در آفریقای جنوبی هم افسانه‌های متعددی وجود دارد که یکی از ترسناک‌ترین آن به سال 1887 بازمی‌گردد. چهار مرد با کالسکه به غرب بوفورت می‌روند. این منطقه به منطقه ارواح معروف است و حتی بر روی نقشه قدیمی آفریقای جنوبی نیز به همین نام نوشته شده است. در طی این سفر چرخ کالسکه خراب شده و تا ساعت 3 صبح آن را تعمیر می‌کنند. آن‌ها دوباره راه می‌افتند اما ازآنجایی‌که اسب‌هایشان خسته و یخ‌زده هستند از حرکت بازمی‌ایستند.

ناگهان آن‌ها صدای کالسکه‌ای را می‌شنوند که با سرعت به سمتشان می‌آید. زمانی که با دقت به آن نگاه می‌کنند می‌بینند که این کالسکه همراه 14 اسب به سمتشان می‌آید. دو تن از مسافران از کالسکه پیاده می‌شوند و کالسکه‌چی هم کالسکه‌اش را از سر راه به کنار هل می‌دهد.

کالسکه‌چی که عصبانی شده فریاد می‌زند: “با این عجله کجا می‌روی؟”. کالسکه‌چی پاسخ می‌دهد: “به جهنم” سپس او و کالسکه‌اش ناپدید می‌شوند. آن‌ها بعدها متوجه شدند که هرکس به کالسکه‌چی چیزی بگوید نفرین می‌شود. یک هفته بعد آن‌ها جسد کالسکه‌چی را در دره یافتند، درحالی‌که بقایای کالسکه و اسب اش در اطراف اش افتاده بودند.

4. کودک آبی

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

در این افسانه یک مادر پسر کودک اش را با یک آینه می‌کشد. به همین دلیل برخی می‌خواهند روح این کودک را احضار کنند. برای این کار شبانه به حمام رفته و روی شیشه مه‌گرفته می‌نویسند: “کودک آبی”. سپس باید برق را خاموش کرده و دستش را طوری نگه دارد که گویی آن کودک در آغوشش است. سپس روح آن کودک در آغوشش نمایان می‌شود. اگر کودک از بغل اش بیفتد، نام کودک از روی آینه محو شده و آن فرد می‌میرد.

برخی می‌گویند اگر به یک حمام تاریک بروید و 13 بار نام “کودک آبی” را تکرار کنید و دست‌هایتان را به عقب و جلو حرکت دهید کودک ظاهر شده و شما را چنگ می‌زند. در این صورت باید کودک را رها کرده و فرار کنید زیرا مادرش در آینه ظاهر شده و شما را می‌کشد.

3. زن پوینچیانا – Poinciana

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

طبق این افسانه استرالیایی یک زن جوان توسط یک ماهیگیر ژاپنی مورد تجاوز قرار می‌گیرد. زمانی که او متوجه می‌شود که حامله است ترسیده و خودش را از یک درخت پوینچیانا حلق‌آویز می‌کند. از آن زمان روح او به‌عنوان یک زن زیبا برای مردان در آن منطقه ظاهر می‌شود. اما همین‌که مردان به او نزدیک می‌شوند او به یک هیولا تبدیل شده، آن‌ها را تکه‌پاره کرده و روده‌هایشان را می‌خورد.

اگر شجاع هستید در یک شب تاریک و بدون ماه سه بار بچرخید و نام او را صدا بزنید، اگر او احضار شود با صدای بلند جیغ می‌کشد و شما را باخبر می‌کند.

2. جعبه اسباب‌بازی شیطان

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

گفته می‌شود که فیلم “برپا خیزان جهنم” در آمریکا افسانه‌های مختلفی به وجود آورده‌اند. طبق این افسانه در لوئیزیانا یک کلبه چوبی به نام جعبه اسباب‌بازی شیطان وجود دارد که از کف تا سقف آن پر از آینه است. اگر فردی وارد کلبه شده و برای مدت‌زمان طولانی در آن بماند شیطان ظاهر شده و روح او را تسخیر می‌کند. محققان مسائل ماورالطبیعی متوجه شدند که در شش سوی این کلب آینه‌های وارونه قرار دارد. اما هیچ‌کس نمی‌تواند بیش از پنج دقیقه در آنجا بماند.

مردی که بیش از چهار دقیقه در آنجا مانده بود، درحالی‌که اصلاً حرف نمی‌زد ازآنجا خارج شد و هرگز صحبت نکرد. یک زن درحالی‌که در کلبه بود به ایست قلبی دچار شد و یک پسر نوجوان آن‌قدر جیغ کشید و دست‌وپا زد که او را از کلبه خارج کردند. او دو هفته بعد خودش را کشت.

1. زن ژاپنی

10 افسانه شهری ترسناک از سراسر جهان

طبق یک افسانه ترسناک ژاپنی، چند سال پس از جنگ جهانی دوم یک پلیس زن ژاپنی توسط یک نظامی آمریکایی در هوکایدو مورد تجاوز و ضرب و شتم قرار گرفت. آن زن در آن روز از یک پل پرید، به یک قطار برخورد کرد و بدن اش از کمر به دونیم تقسیم شد. ازآنجایی‌که هوا به‌شدت سرد بود بدن اش خون‌ریزی نکرد. بنابراین خودش را به سمت ایستگاه قطار کشید تا کمک بخواهد. مردی که از دیدن او شوکه شده بود با یک پلاستیک او را پوشاند. او هم از درد مرد.

طبق این افسانه سه روز پس از شنیدن یا خواندن این افسانه روح این زن ظاهر شده و به سمتتان می‌خزد.

                               

دیدگاه‌ها (142)

بستن فرم

  1. شهریور 21, 1402

    بچه ها اخریه درسته من الان روحم داره اینو مینویسه
    بابا بچه میخوای گول بزنی ها
    واقن فک کردین مردم باور میکنن 😒😒😒😒😒😒

    پاسخ

  2. نخوندم

    شهریور 17, 1402

    بچه ها آخری راسته ! من خوندمش بعد سه روز مردم:/

    پاسخ

  3. Amir

    دی 23, 1401

    بابا ولمون کن یه روز میگن واکسن زدی میمیری زامبی میشی یه روزم میگن این بخونی میمیری خوب تویی که نوشتی چرا نمردی ها

    پاسخ

  4. Hanna

    شهریور 3, 1401

    خیلی خفن بود 😆
    ی سوال الان من قراره بعد از ۳ روز بمیرم 😐😭😭 من در حد مرگ ترسیدم 😨

    پاسخ

  5. naruto

    خرداد 12, 1401

    ناموسا نمیریم😂

    پاسخ

  6. Pablo

    فروردین 12, 1401

    یاد گروهای واتساپی افتادم که هر کی این متن و شر کنه به چند نفر بعد چند روز و… از این حرفا تو قرن ۲۱ سوراخمون نکنین با این چرندیات ولی در کل متن جالبی بود

    پاسخ

  7. ‌…

    فروردین 12, 1401

    من یکم که به چشمای نقاشیه ذل زدم متوجه شدم تو چشماش بغضه

    پاسخ

  8. ‌…

    فروردین 12, 1401

    اگه اول داستان آخریه مینوشتید که بعد سه روز احضار میشه شاید ۳روز رو بدون نگرانی میگذروندیم

    پاسخ

  9. یکتا

    بهمن 13, 1400

    خیلی خفن بود دمتون گرم!
    من ده دیقه بچشای اون دختره ی تو نقاشی زل زدم نمدونم چرا بازم خودکشی هم ب فکرم نرسید…
    چون افسانه س دیگ!!!

    پاسخ

    • Gh در پاسخ به یکتا

      مرداد 2, 1402

      ادم مگه با زل زدن به ی دختر خوشگل فکر خودکشی به ذهنش میرسه😂😂 والا من که دخترم روش کراش زدم😂😂😂

      پاسخ

    • Gh در پاسخ به یکتا

      مرداد 2, 1402

      وای خدا این دختره اخریه که بدنش نصف شده حتما الان توی گاراژ ما میخواد درو باز کنه😐😂 اخه هر چقدر که درو میبندیم دوباره در هی با صدای انگار یکی داره میکوبه بهش باز میشه البته خداروشکر بهش ی قفل زدیم تا کامل باز نشه😂 نترسید مال باده😐😂خدایی ی صدا بادی میا ادم دلش میلرزه جدی بده😣چرا دقیقا موقعی دارم. همچین مطالبی میخونم باید این اتفاق بیوفته جالب اینجاس که الان از اتاق اومدم بیرون اب بخورم(یکی از درای گاراژ از داخل اتاق باز میشه) دیگه اون صدا نمیاد😐 ولی باد هنوز میاد

      پاسخ

  10. مرتضی

    دی 30, 1400

    امیدوارم کاری نشوم
    اخری ایا واقعی است؟

    پاسخ

  11. محمد امین

    دی 4, 1400

    من کارم با آخریه نیست نهمیه واقعیه ؟ نرین بالا همون نقاشیه رو میگم😑😑😑😑🤲🏻👻👻👻👻

    پاسخ

  12. مهدی

    آذر 27, 1400

    من میترسم🤣

    پاسخ

  13. آرمی💜

    آذر 15, 1400

    😐تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود

    پاسخ

  14. میکا

    مرداد 30, 1400

    جالبه

    پاسخ

  15. بهراد

    مرداد 25, 1400

    😐😐😐😐😐😐😐 آخریه خیلی بد بودددد من ۱۲ سالمه نمیخوام بمیرم

    پاسخ

    • Ozymandias در پاسخ به بهراد

      مرداد 26, 1400

      بشین درستو بخون به جای خواندن این چیزا

      پاسخ

    • آمایا در پاسخ به بهراد

      شهریور 2, 1400

      نگران نباشید . من توی ۱۱ سالگی این افسانه ی ژاپنی رو خوندم و سه روز منتظر اون روح بودم 😂😂 ولی خب الان ۱۳ سالمه و هنوز زنده ام 😃

      پاسخ

    • محمد امین در پاسخ به بهراد

      دی 4, 1400

      موافقم 😐🤲🏻 حالا چه بلایی میخواد سرمون بیاره😑🥱👻👻👻👻

      پاسخ

    • محمدرضاسبحانی در پاسخ به بهراد

      فروردین 7, 1401

      الکیه باور نکن

      پاسخ

  16. پریا

    مرداد 24, 1400

    تروخدا بگید آخریه الکیه با واقعی
    دارم از ترس میمیرم

    پاسخ

    • کامی در پاسخ به پریا

      مرداد 30, 1400

      یه سوال فنی در مورد این آخری
      اگر 100 نفر در یک روز در چند کشور از آسیا و آفریقا و اروپا و اقیانوسیه و آمریکا این افسانه رو بخونن ، اون موقع سه روز بعدشون باهم یکیه و این روح سه روز بعد توی همه جای این 5 قاره و توی همهاین کشورها و همه این هرها میخاد حاضر بشه و به سمت همه این 100 نفر بخزه؟؟؟؟؟؟
      این مسخره بازیا چیه ، چرا باور میکنید یکم فکر کنید
      تازه ممکنه جای 100 نفر 500 نفر یا 10000 فر بخوننش اون موقع تکلیف چیه؟؟؟؟

      پاسخ

      • جیمین در پاسخ به کامی

        آذر 27, 1400

        هیچی دیگه اخر عاقبت فکر نکردن همینه 😂💔 ب نام اکسو ۱۲ ساله بودم این متنو خوندم و الان ۱۳ سالمه و زنده ام😐

        پاسخ

        • Ozymandias در پاسخ به جیمین

          آذر 27, 1400

          بی تی اس فن ؟؟ 😳😳😳 سبحان الله مگر شما ها قولده نشدید ؟

          پاسخ

      • Hmz… در پاسخ به کامی

        شهریور 3, 1401

        دستت طلا 😍🙏جدی جدی داشتم سکته میکردم 😅😰
        راستش به این دلیل که فکر کردم خیالم راحت شد 😅🌹🌹🌹

        پاسخ