10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

اگرچه در جهان میلیون‌ها مسیر قطار وجود دارد اما برخی از آن‌ها می‌توانند واقعاً ترسناک باشند. برخی از این مسیرها که از کوه‌های مرتفع می‌گذرند می‌توانند مسافران را بترسانند. اما از سوی دیگر می‌توانند مسیرهای زیبا و خاصی به وجود آورند. افرادی که دنبال هیجان و ماجراجویی هستند از این مسیرها استقبال می‌کنند. آیا شما حاضرید یکی از این مسیرها را امتحان کنید؟

ریل قطار آرگو گد – اندونزی

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

ریل قطار Argo Gede از جاکارتا تا باندونگ در اندونزی که بر روی پل پایه‌دار سیکوروتونگ قرار گرفته ارتفاع بسیار زیادی دارد که سرتان گیج می‌رود. دره پایین پل عمق بسیار زیادی دارد و پل دارای نرده و حفاظ نیست، درنتیجه وضعیت را خطرناک‌تر می‌کند. در گذشته در این مکان تصادفاتی روی داده است. مهم‌ترین آن در سال 2002 رخ داد که یک قطار به پایین سقوط کرد اما خوشبختانه کسی آسیب ندید.

قطارهای بابمو، کامبوج

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

ریل‌های قطار در کامبوج توسط فرانسوی‌ها ساخته شده و بسیاری از آن‌ها توسط گروه‌های خمرهای سرخ خراب شدند. سپس مردم محلی با چرخ‌دستی‌های ساخته دست خودشان روی این ریل‌ها رفت‌وآمد می‌کردند و به همین دلیل آن را بامبو نام‌گذاری کردند. درگذشته این چرخ‌دستی‌ها خطرناک بودند اما امروزه به‌عنوان یک جاذبه توریستی استفاده می‌شوند.

ریل مرگ، تایلند

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

آیا تابه‌حال فیلم جنگی ” پل رودخانه کوای” را تماشا کرده‌اید؟ این ریل هم همانند ریل موجود در آن فیلم است. ریل مرگ در استان کانچانبوری در مرز تایلند و میانمار، در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد و بسیاری از کارگران آمریکایی و بریتانیایی حین ساخت آن از بین رفتند. اما منظره این ریل بسیار زیبا بوده و وارد جنگل می‌شود.

مسیر آسو می‌نامی، ژاپن

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

آیا حاضرید سوار قطاری شوید که از روی یک آتش‌فشان فعال می‌گذرد؟ چه باور کنید چه نه اما ریل Aso Minami از روی فعال‌ترین آتش‌فشان ژاپن می‌گذرد. گذشته از اینکه مقامات نمی‌توانند زمان احتمالی انفجار آتش‌فشان را پیش‌بینی کنند، گدازه‌های موجود بر سر راه احتمال رخ دادن آن را افزایش می‌دهد.

قطار دماغه شیطان، اکوادور

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

مسیر Nariz Del Diablo که به‌عنوان دماغه شیطان شناخته می‌شود از میان کوه‌های اندس گذاشته و یکی از ترسناک‌ترین مسیرها را دارد. این مسیر در ارتفاع 2.74 کیلومتری واقعاً ترسناک است. اگر به دنبال هیجان هستید می‌توانید از واگن‌های باری که در ارتفاعات این کوه قرار داده شده نیز لذت ببرید.

ریل کوراندا سنیک، استرالیا

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

ریل Kuranda Scenic واقعاً خطرناک است و از میان جنگل‌های پارک ملی بارون گورج می‌گذرد. در نقطه‌ای از مسیر قطار از کنار آبشار می‌گذرد، درنتیجه قطار کاملاً خیس می‌شود. این مسیر از تله سنگ‌های استرالیا تا جنگل‌های بارانی کوراندا عبور می‌کند.

 مسیر چنای- رامسوارام، هند

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

این مسیره زیبا به طول 2065 متر از روی پل پامدان می‌گذرد. این پل ریلی در سال 1914 بر روی پل قبلی که جنوب هند را به جزیره رامسوارام (Rameswaram) از ایالت چنای وصل می‌کرد، ساخته شد. اگر از پنجره قطار به بیرون نگاه کنید تنها دریا را خواهید دید. سفر بر روی این ریل می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز باشد.

مسیر لاس نوبس، آرژانتین

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

ساخت این ریل زیگزاگی خطرناک در میان کوه‌ها 27 سال طول کشید. ریل Tren a las Nubes ازآنجایی‌که روی کوه‌های شمال مرکزی آرژانتین در نزدیکی مرز شیلی ساخته شده، از میان ابرها می‌گذرد و مانند این است که سوار هواپیما شده‌اید. این مسیر آن‌قدر طولانی است که از میان 21 تونل و 13 پل این‌چنینی می‌گذرد.

مسیر سفید و مسیر یوکان، آلاسکا، ایالات‌متحده آمریکا

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

مسیر سفید و مسیر یوکان مسیرهای ریلی هستند که اسکاگوی در آلاسکا را با Whitehorse Yukon مرتبط می‌کنند. این مسیر که از میان صخره‌ها می‌گذرد واقعاً خطرناک است. این ریل در سال 1898 و در زمان تب طلای کلوندایک ساخته شد. امروزه این ریل به‌عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده می‌شود.

ریل جرج تون لوپ، کلرادو، ایالات‌متحده آمریکا

10 مسیر قطار زیبا اما خطرناک در جهان

ایالات‌متحده پر از مسیرهای ریلی است که در میان کوه‌ها و صخره‌ها ساخته شده‌اند اما این ریل خطرناک‌ترین مسیر ریلی جهان است که در Clear Creek County ساخته شده تا معدن کاران به‌راحتی به معدن‌های نقره منطقه دسترسی داشته باشند. خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین قسمت این ریل دروازه شیطان است که قطار باید آهسته برود تا مبادا پل واژگون شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم