10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

نه‌تنها کودکان بلکه بزرگ‌سالان نیز تماشای کارتون را دوست دارند. دیزنی لند با معرفی شخصیت‌های کارتونی مانند میکی موس و دونالد داک دنیای کارتون را دچار تغییر کرد. حتی امروز هم بسیاری از افراد تماشای کارتون را دوست دارند و از آن لذت می‌برند. در اینجا برخی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های کارتونی در جهان را به شما معرفی می‌کنیم. برخی از این کارتون‌ها هنوز هم پخش می‌شوند.

10. دافی داک

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

دافی داک اولین بار در سال 1937 در کارتون پورکی داک به کارگردانی تکس اوری و انیماتوری باب کلامپت ظاهر شد. ددی داک یکی از اولین شخصیت‌های اسکروبال بود که در 130 نمای کارتون Golden Age دیده شد. او اغلب به همراه پورکی پیگ ظاهر شده و به باگز بانی حسادت می‌کند. این اردک سیاه در کارتون‌های Looney Tunes و Merrie Melodies هم به‌عنوان رقیب باگز بونی ظاهر شد. ملیسا داک شخصیت مؤنث مقابل او است.

9. باگز بانی

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی ساخته شده باگز بانی یا بانی خرگوشه است که اولین بار در سال 1940 در کارتون تکس آوری به نام Wild Hare ظاهر شد. این شخصیت در دوره طلایی انیمیشن امریکا توسط لئون اشلزینگر ساخته و توسط مل بلانک صداگذاری شد.

بانی خرگوشه با لهجه بروکلینی و شخصیت بدجنس اش همیشه مشغول خوردن هویج است و در فیلم‌های مختلف، سریال‌ها، کتاب‌های طنز و برنامه‌های سرگرمی، ظاهر شده است. او در سریال‌های Merrie Melodies و Looney Tunes شخصیت اصلی بود. بانی خرگوشه در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره خود را دارد.

8. تام و جری

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

کارتون تام و جری به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کارتون‌های سراسر جهان در سال 1940 توسط ویلیام هانا و جوزف باربارا خلق شد. این کارتون بر مبنای اختلاف تمام‌نشدنی یک موش و گربه خانگی ساخته شد. تام همیشه به دنبال جری است و جری هم به دلیل هوش و ذکاوتش همیشه از دست او فرار می‌کند.

این کارتون به‌عنوان بهترین انیمیشن هفت جایزه اکادمی را از آن خود نمود.

7. ملوان زبل

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

شخصیت ملوان زبل اولین بار در سال 1929 توسط الزی کریزلر برای یک نمایش ساخته شد و سپس ادامه یافت. در سال 1933 کارتون ملوان زبل توسط استودیوی مکس فلایشر پخش شد و سپس استودیوی پارامونت آن را ادامه داد.

او به دلیل داشتن پیپ، بازوهای عضله دار و تتوهایش معروف است. او همچنین برای داشتن قدرت بیشتر و بلند کردن اجسام سنگین اسفناج می‌خورد.

6. اسکوبی دو

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

اسکوبی دو قهرمان کارتونی به همین نام است که در سال 1969 توسط ویلیام هانا و جوزف باربارا ساخته شد. دوستان صمیمی اسکوبی دو، فرد، دلما، دافنی و شگی هستند. اسکوبی دو برخی از کلمات را اشتباه می‌گوید اما دوستانش حرف‌های او را می‌فهمند.

5. فرد فلینستون

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

فرد فلینستون اولین بار در سال 1960 توسط ویلیام هانا و جوزف باربارا خلق شد. او با ویلما فلینستون ازدواج کرده و دختری به نام پبلز دارند. آن‌ها با همسایه‌هایشان، بارنی و بتی، دوستان صمیمی هستند. آن‌ها در دوره‌ای زندگی می‌کنند که دایناسورها هم در کنار انسان‌ها هستند. فرد دایناسوری به نام دینو دارد. فرد موهای مشکه و دماغ بزرگ داشته و لباسی از پوست حیوانات به خود پیچیده است.

4. بونزو سگه

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

بونزو سگه در سال 1922 توسط جرج استادی خلق شد و هم کودکان و هم بزرگ‌سالان او را دوست دارند. او دم کوتاه، چشمان درشت، گوش‌های پهن سیاه‌وسفید دارد. او در فیلم و صحنه ظاهرشده است. در سال‌های 1920 چهره این شخصیت بر روی کتاب‌ها، اسباب‌بازی‌ها، لوازم‌تحریر و وسایل دیگر، دیده می‌شد.

3. دونالد داک

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

دونالد داک یکی از شخصیت‌های کارتونی معروف است که لباس ملوانی به تن داشته و با همه دعواهای احمقانه می‌کند. اما همه این شخصیت را دوست دارند. این شخصیت در 9 ژوئن 1934 متولد شد و در کارتون “The Wise Little Hen” به صحنه رفت. او بین سال‌های 1934 تا 1959 در بیش از 152 کارتون دیده شده است. همچنین او به دیزی داک، شخصیت کارتونی دیزنی لند علاقه دارد.

2. میکی موس

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

میکی موس یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین شخصیت‌های کارتونی است که در سال 1928 متولد شد. نام او مورتیمر موس بود که همسر والت دیزنی، لیلیان دیزنی، نام میکی موس را برایش انتخاب کرد.

اولین و دومین کارتون او چندان موردتوجه واقع نشد. اما سپس در کارتون Steamboat Willie به موفقیت رسید. او تا سال 1929 حرف نمی‌زد. اولین کلمات او “هات‌داگ” بودند که توسط خود والت دیزنی گفته شد.

1. فلیکس

10 شخصیت کارتونی محبوب و قدیمی در سراسر جهان

فلیکس گربه در سال 1919 توسط اوتو مسمار و پات خلق شد. این گربه سیاه‌وسفید شعبده‌باز معروف‌ترین شخصیت کارتونی دوران سینمای صامت بود. او اولین بار در فیلم فلین فولیز ظاهر شد. او همچنین در بیش از 250 روزنامه ظاهرشده است. تا آخر دهه 50، جو اوریلیو 264 اپیزود 4 دقیقه‌ای از فلیکس برای Trans-Lux TV تولید نمود.

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. یوسف

    بهمن 4, 1398

    بنظرمن تام و جری و پلنگ صورتی بهترین ها بودند

    پاسخ

  2. آریو

    شهریور 27, 1397

    فکر کنم خودتونم بدونین ملوان زبل یه چیزی غیر از اسفناج میخورد … D-;

    پاسخ

  3. مهاجر

    اردیبهشت 14, 1397

    سلام مدیر محترم یه سوال داشتم من خیلی وقته دنبال کارتون دختر کبریت فروش میگردم ولی توی هیچ سایتی پیداش نکردم شما میتونید راهنمایم کنید. مرسی

    پاسخ

    • ادمین در پاسخ به مهاجر

      اردیبهشت 14, 1397

      سلام کاربر عزیز،
      نسخه های خیلی زیادی از این کارتون وجود داره که با جستجو تو گوگل و تو بخش ویدئوها میتونید ببینید
      نسخه کامل قدیمی و نوستالژیک این کارتون رو هم سایت بهپوش ویدئو گذاشته 😉

      پاسخ