10 سلفی احمقانه که دردسرساز شدند

امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روزبه‌روز بر تعداد افراد خودشیفته بیشتر می‌شود و برخی تصور می‌کنند که مهم‌ترین فرد در جهان هستند. پدیده سلفی گرفتن نیز یکی از پدیده‌های مهم جهان امروز است. اگرچه این سلفی‌ها می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی فرد را به شهرت برسانند اما می‌توانند درباره شخصیت انسان چیزهایی را نشان دهند. گاهی اوقات سلفی‌ها می‌توانند احمقانه، شرم‌آور و حتی مجرمانه باشند.

10. خراب شدن مجسمه کدوتنبل‌ها

10 سلفی احمقانه

در فوریه 2017 در موزه هیرشهورن واشنگتن نمایشگاهی از آثار هنری به وجود آمده بر روی کدوتنبل، توسط فردی که می‌خواست سلفی بگیرد، از بین رفت. این مرد هنگام سلفی کردن سر خورد و یکی از کدوتنبل‌ها را خراب کرد. این مجسمه یکی از شش مجسمه اصلی این نمایشگاه بود که هنرمند آن، یعنی یویا کوساما، مجبور شد یک اثر دیگر ساخته و جایگزین آن کند. این نمایشگاه سالگرد 65 سالگی هنر او را جشن می‌گرفت.

9. شکستن مجسمه‌های نمایشگاه

در جولای 2017، زنی که می‌خواست با تلفن همراهش سلفی بگیرد به مجسمه‌های نمایشگاهی در لوس‌آنجلس کالیفرنیا 200000 دلار خسارت وارد نمود. در این نمایشگاه آثار هنری هنرمند هنگ‌کنگی سیمون بیرش و همکارانش به نمایش گذاشته شده بود، که این زن هنگام سلفی کردن به عقب افتاد و مجسمه پشت سری‌اش را انداخت، مجسمه‌های دیگر در یک حرکت دومینو شکل بر روی زمین افتادند. بر روی هر ستون مجسمه‌ای قرار داشت و همان‌طور که هر ستون به زمین می‌افتاد مجسمه آن روی ستون دیگری پرت شد و مجسمه آخر هم روی زمین افتاد.

نمایشگاه بیرش که هایپرکین نامیده می‌شد، آثار او و همکارانش: گابریل چان، جیکوب بلیزر و گلوریا یو، را به نمایش می‌گذاشت. طبق گفته‌های یو “سه مجسمه کاملاً خراب شدند و چند عدد دیگر هم بخشی از آن‌ها آسیب دید”.

8. خراب شدن مجسمه دو هرکول

10 سلفی احمقانه

در سال 2015 در شهر کرمونای ایتالیا چند گردشگر تاج مجسمه باارزش دو هرکول که در اوایل سال‌های 1700 ساخته شده بود، را شکستند. این مجسمه دو خدای هرکول را نشان می‌دهد. در این مجسمه دو هرکول می‌بینیم که یکی به پشت و دیگری به سمت جلو قرار دارد و هر دو به یک نماد تاج مانند تکیه داده‌اند، که در این نماد یک دست قرار دارد که توپی را نگه داشته است. این مجسمه نماد شهر کرمونا است که از زمان ساخت در آنجا قرار داده شده است. این مجسمه در سال 1962 از ورودی شهر به مکان امروزی برده شد.

زمانی که گردشگران تلاش می‌کردند برای گرفتن سلفی از مجسمه بالا بروند سنگ مرمر تاج به پایین افتاد و شکست. آن گردشگران متهم شناخته شده و مبلغ خسارت را پرداخت نمودند.

7. گاز کروکدیل

10 سلفی احمقانه

در ژانویه 2017 یک گردشگر در پارک ملی تایلند مبلغی پرداخت کرد تا در حین گردش در آنجا بتواند از خود سلفی بگیرد. زمانی که او و همسرش یک کروکدیل دیدند او اصرار کرد که با این خزنده عکس بگیرد. برخلاف اخطارها و علائم پارک مبنی بر خارج نشدن از معابر مخصوص این زن به سمت برکه رفت، اما ناگهان سر خورد و به درون آن افتاد، کروکدیل هم پایش را گاز گرفت.

سپس پیش از اینکه خزنده بتواند دوباره به او حمله کند او را نجات دادند و به یک بیمارستان محلی بردند. در آنجا حال او بهتر شد.

6. پرت شدن از پل

10 سلفی احمقانه

در 4 آوریل سال 2017 یک زن کالیفرنیایی از یکی از پل‌های آنجا به پایین پرت شد. این زن و دوستانش در حال عبور از میله‌های زیر پل بودند که او تصمیم گرفت سلفی بگیرد اما تعادلش را از دست داد و به پایین پرت شد. مسیر فرعی زیر پل برای استفاده عموم ممنوع است و به همین دلیل می‌توانستند از او و دوستش شکایت کنند اما پلیس از این کار خودداری نمود.

پلیس مربوطه روی صفحه فیس‌بوکش این‌طور نوشت: “پرت شدن این زن از پل می‌تواند برای او و دوستش درس عبرتی باشد تا دیگر از روی پل رد نشوند.” او همچنین نوشت “در صورت انجام این کار ممکن است زندانی شوید و یا بدتر از آن جان خود را از دست بدهید، که سلفی گرفتن ارزش این کار را ندارد! پس همان‌جا بایستید و از پل و منظره زیر پایتان لذت ببرید.”

این زن به بیمارستان برده شد و به‌احتمال‌زیاد زنده ماند.

5. تصادف

10 سلفی احمقانه

یک دانشجوی کالج 19 ساله به نام میراندا درحالی‌که براثر مصرف الکل مست بود و رانندگی می‌کرد به یک خودروی پلیس برخورد کرد و دستگیر شد. این اتفاق زمانی رخ داد که او می‌خواست یک سلفی بدون لباس برای دوست‌پسرش بفرستد. پلیس زمانی که درحال گشت زنی در منطقه بود متوجه تصادف این دختر شد. در خودروی او یک بطری مشروب هم یافت شد.

در زمان تصادف در 27 اکتبر 2016، میراندا درحال بازگشت به خانه بود. او با پرداخت خسارت 2000 دلاری از زندان آزاد شد.

4. برق‌گرفتگی

10 سلفی احمقانه

در مارس 2014 یک جوان 21 ساله اهل جنوب اسپانیا زمانی که به بالای یک قطار رفت تا سلفی بگیرد به یک سیم برق برخورد کرد و دچار برق‌گرفتگی شد. او و دوستانش نمی‌دانستند که سیم برق خطرناک است. دوست دیگر او هم دچار برق‌گرفتگی جزئی شد اما زنده ماند.

زمانی که امدادگران بر سر صحنه رسیدند جوان 21 ساله مرده بود. دوست او هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان محلی بستری شد.

3. برخورد با قطار

10 سلفی احمقانه

در نوامبر 2014 یک دختر 12 ساله درحالی‌که بر روی ریل قطار سلفی می‌گرفت به زیر قطار رفت و جانش را از دست داد. سپس از طرف سازمان ریل قطار بلژیک به مادرش نامه‌ای ارسال شد تا خسارت تعمیر ریل قطار در اثر تصادف دخترش را پرداخت کند. درنتیجه او مبلغ 21400 دلار به این زمان بدهکار شد. او شوکه شده بود زیرا بیمه داشت و نمی‌فهمید که چرا این سازمان به‌جای ارسال نامه به دفتر بیمه آن را مستقیماً به او فرستاده است. او سپس مستقیماً به خانه رئیس این سازمان رفت.

جامعه‌شناس بلژیکی معتقد بود که، “چگونه این سازمان عمق این فاجعه را درک نمی‌کند و نمی‌فهمد که این خانواده عزیزش را از دست داده است. آن‌ها به‌جای ارسال نامه جریمه باید نامه همدردی ارسال می‌کردند.”

2. شلیک گلوله به سر

10 سلفی احمقانه

در 21 مه 2015 یک کارمند روسی 21 ساله درحالی‌که تفنگ را به سمت سرش گرفته بود تا از خود سلفی بگیرد ماشه را کشید. این تفنگ به یک گارد امنیتی تعلق داشت که پیش از رفتن به تعطیلات آن را در دفترش گذاشته بود. این دختر با دیدن این تفنگ تصمیم گرفت از خود سلفی بگیرد و درحالی‌که در یک دست تفنگ و در دست دیگر تلفن همراهش را داشت، به‌اشتباه ماشه را کشید. اگرچه او زنده ماند اما برای مدتی در بیمارستان بستری شد و شرایط بسیار بدی داشت.

در سال 2016 یک اتفاق مشابه در هند رخ داد، که یک پسر 15 ساله درحال گرفتن تفنگ در یک دستش می‌خواست سلفی بگیرد. او که تفنگ پدرش را برداشته بود درکنار خواهر بزرگ‌ترش ایستاده بود. او به‌جای فشار دادن دکمه دوربین ماشه را کشید. همسایگان با شنیدن صدای شلیک پدر او را خبر کردند، اما او علیرغم بستری شدن در بیمارستان خصوصی از دنیا رفت.

1. لو رفتن

10 سلفی احمقانه

پلیس معتقد است که دیمیتری 35 ساله و همسر 42 ساله‌اش در 20 سال گذشته در روسیه بیش از 30 نفر را به قتل رسانده‌اند. در سپتامبر 2017 کارگران جاده‌ای تلفن همراه دیمیتری را پیدا کردند. در گوشی او سلفی‌های او با دست و سایر قسمت‌های بدن اجساد زنان قرار داشت. آن‌ها به پلیس اطلاع دادند و پلیس هم به خانه آن‌ها رفت. در خانه آن‌ها اعضای بدن انسان و دستور تهیه غذا به‌وسیله گوشت انسان دیده شد. پلیس معتقد بود که دیمیتری سه روز قبل، پس از مشاجره او و زنش در حال مصرف الکل، زن موجود در عکس را سلاخی کرده است. رسانه‌های محلی عکس دیمیتری درحالی‌که گوشت انسان در دهانش بود را پخش کردند.

پلیس در حین جستجوی خانه دیمیتری گوشت یخ‌زده انسان، گوشت نمک‌زده و دست همان زنی که در عکس بود را یافتند. در انباری نزدیک خانه آن‌ها بقایای جسد آن زن نیز کشف شد. اگرچه دیمیتری می‌گفت که جسد آن زن را پیدا کرده اما پلیس معتقد بود او و همسرش آدم‌خوار هستند و تاکنون بیش از 30 نفر را به قتل رسانده‌اند. یکی از کارآفرینان منطقه اظهار کرد که همسر دیمیتری برای مصاحبه شغل آشپزی نزد او رفته بود و دائم درباره گوشت‌های مصرفی و قیمت آن‌ها از او سؤال می‌کرد و احتمالاً می‌خواست گوشت‌های ارزان انسان به او بفروشد.

درنهایت دیمیتری اعتراف کرد که آن زن را کشته و این‌که از سال 1999 به همراه همسرش 30 نفر را به قتل رسانده‌اند. آن‌ها با ماده مخدر قربانیان خود را بی‌هوش می‌کردند و سپس آن‌ها را به قتل می‌رساندند. گفته می‌شد که در آپارتمان آن‌ها بوی ماده مخدر حس می‌شد. در خانه آن‌ها فیلم‌های آموزشی آدم‌خواری و در فریزرشان بقایای جسد انسان یافت شد. این آدم‌خواران هنوز مجازات نشده‌اند.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم