25 جاذبه گردشگری لوس‌آنجلس

لوس‌آنجلس در کالیفرنیای جنوبی مرکز هنر و فیلم‌سازی است. اما این شهر علاوه بر محله هالیوود و دریاچه‌های آل ای دیدنی‌های دیگری نیز دارد. این شهر به جمعیت 4 میلیون نفری محله‌های مختلفی دارد که هرکدام جذابیت‌های خود را دارند. در اینجا 25 جاذبه گردشگری لوس‌آنجلس را به شما معرفی می‌کنیم.

1. دیدن از استودیوی یونیورسال

استودیوی یونیورسال یک استودیوی معروف است که گردشگران جهانی را به خود جذب می‌کند. در آنجا می‌توانید از صحنه فیلم‌های در حال ساخت دیدن کنید. همچنین صحنه فیلم‌های “مینیون ها” یا “سریع و خشن” نیز در آنجا قرار دارد که با بودن در آن تصور می‌کنید که در خود فیلم حضور دارید. کودکان و بزرگ‌سالان این مکان را دوست دارند، بنابراین در صورت سفر به لوس انجلس از آن دیدن کنید. همچنین می‌توانید قهرمان فیلم‌هایی مانند “تبدیل شوندگان” یا “سیمپسون‌ها” را نیز ببینید و با آن‌ها عکس بگیرید.

2. دیدن از میکی موس در دیزنی لند

دیزنی لند دیدنی‌های بسیار زیادی دارد که برای دیدن از تمام آن‌ها باید حداقل چند روز وقت صرف کنید. در آنجا علاوه بر پارک اصلی دیزنی 2 پارک دیگر هم وجود دارد که می‌توانید در آنجا گشت‌وگذار کنید. با قالیچه جادویی می‌توانید به پرواز دربیایید و یا از دنیای زیرآب دیدن کنید.

3. گردش در پارک گریفیث (Griffith)

پارک گریفیث شامل یک منطقه 17 کیلومترمربعی با زمین‌ها و مناظر بکر است که بزرگ‌ترین پارک شهری ایالات‌متحده محسوب می‌شود. می‌توانید در زمین‌های آن گردش و پیاده‌روی کنید. همچنین در آنجا می‌توانید با کمک معروف‌ترین تلسکوپ‌های دنیا ستارگان را تماشا کنید. ازجمله فعالیت‌های دیگر پارک عبارت‌اند از گردش، شنا، گلف، اسب‌سواری و غیره.

4. پیاده‌روی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود

پیاده‌روی هالیوود سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند زیرا سالانه 24 مراسم در آنجا برگزارشده و برای جهانیان پخش می‌شود. در این مراسم‌ها بازیگران جدید ستاره خود را در این پیاده‌رو دریافت می‌کنند. پیاده‌روی و دیدن از این مکان رایگان است و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید یکی از این مراسم‌ها را ببیند. البته بازیگرانی که نامزد دریافت ستاره هالیوود می‌شوند باید توسط پشتیبان‌های خود مبلغ 30000 دلار را به سازمان میراث تاریخی هالیوود پرداخت کنند.

5. مرکز گتی

مرکز گتی یک مرکز هنری فرهنگی است که مراکز حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی در آن قرار دارد. این مرکز فرهنگی تاریخی بزرگ‌ترین مرکز هنری جهان است که آثار نقاشی متعلق به دوره‌های پیش از قرن بیستم در آنجا نگهداری می‌شود. اگر به هنر مجسمه‌سازی علاقه دارید باید بدانید که چهار غرفه بزرگ مجسمه‌سازی در آنجا قرار دارد که بر اساس ملیت هنرمند و دوره‌شان مجزا شده‌اند.

6. بازدید از تئاتر چینی تی سی آل

از سال 1927 این تئاتر چینی میزبان مهم‌ترین فرش قرمزهای جهان بوده است. در این مکان می‌توانید ستاره‌های سینما که به مناسبت اکران فیلمشان به آنجا می‌آیند را ملاقات کنید. در مقابل این سالن تئاتر می‌توانید مکانی را ببینید که ستارگان معروف قدیمی و جدید اثر دستشان را در آنجا حک می‌کنند. سینمای داخل این سالن از بزرگ‌ترین IMAX بهره برده و با کمک پروژکتور لیزری تجربه خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

7. بازدید از معروف‌ترین نماد جهان

نماد هالیوود بزرگ‌ترین و معروف‌ترین نماد جهان است که برای یک پروژه املاک طراحی و ساخته شد و این پروژه را هالیوود لند می‌نامند. ایده این سازه براین اساس بود که هالیوود یک مکان خاص است که در آنجا هر رؤیایی قابل تحقق است.

8. پیاده‌روی در اسکله سانتا مونیکا

اسکله سانتا مونیکا در سال 1909 ساخته شد. در آن زمان این مکان با فاضلاب‌های شهری مواجه می‌شد که جایی برای تخلیه آن نبود. درنتیجه این اسکله 488 متری ساخته شد و لوله فاضلاب زیران قرار گرفت. این لوله به اقیانوس منتهی می‌شد و درنتیجه فاضلاب به درون اقیانوس ریخته می‌شد. خوشبختانه در سال 1920 این معضل را متوقف نمودند. این اسکله در مقابل اقیانوس قرار داشته و امروزه برای ماهیگیری و پیاده‌روی استفاده می‌شود.

9. شنیدن موسیقی کلاسیک در تالار کنسرت والت دیزنی

ارکستر سمفونی لس‌آنجلس در تالار والت دیزنی اجرا می‌شود. این ساختمان توسط معماری به نام فرانک گری طراحی شد. گفته می‌شود که این سالن آکوستیک جهان را داشته و مردم سراسر جهان برای شنیدن موسیقی به اینجا می‌آیند. در ساخت این ساختمان از استیل و چوب استفاده شده است. وسعت این سازه 14 کیلومترمربع است و می‌تواند نماد شهر لوس‌آنجلس باشد.

10. یافتن فسیل در La Brea Tar Pits

La Brea Tar Pits دقیقاً در قلب لس‌آنجلس قرار دارد. این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های فسیل در جهان است. در این موزه انواع مختلف فسیل از زمان‌های عصر یخبندان، ماموت‌ها و گربه‌های دندان دار، وجود دارد. با گذشت زمان آسفالت‌های طبیعی از زیر خاک خارج شده و به همراه خود فسیل‌ها را نیز ظاهر می‌کنند. این آسفالت‌ها جانوران زیرین را پنهان کرده بودند. سپس فسیل‌ها از آسفالت خارج شده و در موزه قرار می‌گیرند.

11. بازدید از سالن هالیوود بول

هالیوود بول چیزی بیش‌تر از سالن موسیقی زنده است. این سالن بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر فضای باز ایالات‌متحده و مکان اجرای ارکستر هالیوود بول است. در این فضا می‌توانید با خودتان خوراکی بیاورید و مجبور نیستید که خوراکی‌های داخل را خریداری کنید. یکی از مزیت‌های خوب این سالن این است که گاهی اوقات صندلی عقبی آنجا تنها یک دلار هستند و درنتیجه با هر هزینه‌ای می‌توان در آنجا بود و از موسیقی لذت برد.

12. ورزشگاه استیپلز سنتر

اگر درباره بسکتبال اطلاعاتی داشته باشید مطمئناً نام لیکرها را شنیده‌اید. این تیم یکی از تیم‌های موفق لس‌آنجلس است که تابه‌حال 16 بار برنده جایزه قهرمانی NBA شده است. در حال حاضر این تیم با ارزش 2.6 میلیون دلار یکی از مهم‌ترین تیم‌های NBA است. اما این تیم تنها یک تیم نیست بلکه یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های آموزشی لس‌آنجلس است. ورزشگاه استیپلز همچنین جایگاه تیم‌های لس‌آنجلس کلیپرز، اسپارک و تیم کینگز هاکی است. هر زمان که به این ورزشگاه برسید در آنجا یک مسابقه برگزارشده است.

13. دیدن از حیوانات در باغ‌وحش لس‌آنجلس

با دیدن از این باغ‌وحش متوجه می‌شوید که در این قسمت از جهان چیزهای عجیب‌وغریبی وجود دارد. در این باغ‌وحش بیش از 1100 گونه پستاندار، دوزیست، پرنده و خزنده وجود دارد. همچنین در این باغ‌وحش 29 گونه در حال انقراض هم وجود دارد. سالانه حدود 1.5 میلیون گردشگر از این باغ‌وحش دیدن می‌کنند و در منطقه وسیع آن به گشت‌وگذار می‌پردازند. همچنین در باغ‌وحش نمایشگاه‌هایی هم اجرا می‌شود که آخرین آن نمایشگاه “جنگل‌های بارانی آمریکا” است. در این نمایشگاه با راه رفتن در میان درختان و دیدن از حیات‌وحش تصور می‌کنید که در دل جنگل‌های بارانی قرار دارید.

14. بازدید از تئاتر دالبی

تئاتر دالبی یکی از تئاترهای معروف آمریکا است که هنرمندانی چون سلن دیون، استیو واندر و پرینس در آنجا اجرا داشته‌اند. این تئاتر 5 طبقه دارد و یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های ایالات‌متحده را دارا است. این تئاتر در بین هالیوود و هایلند قرار داشته و در آنجا رستوران، کلوپ شبانه، فروشگاه و رستوران‌های بسیار خوبی قرار دارد.

15. موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای زیبا آن‌قدر بزرگ است که شامل سه مکان است. اولین شعبه ان در مرکز شهر قرار دارد. نمایشگاه‌های آن هنر اروپا و آمریکا در هفتادوپنج سال اخیر را نمایش می‌دهد. در این سه مکان حدود 6000 اثر وجود دارد که برخی از آن‌ها از کلکسیون‌های خصوصی آورده شده‌اند.

16. بازدید از سلبریتی ها در موزه مادام توسو

موزه مادام توسو در بلوار هالیوود یکی از مهم‌ترین‌های جاذبه‌های گردشگری لس‌آنجلس است که در آنجا می‌توانید هرچقدر می‌خواهید بمانید و مجسمه سلبریتی ها را تماشا کنید. علاوه بر مجسمه ستارگان هالیوودی مجسمه ورزشکاران نیز در آنجا وجود دارد. برند مادام توسو بیش از 200 سال قدمت دارد بنابراین آن‌ها می‌دانند که برای سرگرمی علاقه‌مندان خود باید چه‌کار کنند.

17. مرکز خرید Universal Citywalk

اگر می‌خواهید به جایی بروید تا در عصر بچرخید و استراحت کنید این مرکز خرید بهترین مکان است زیرا در آنجا بیش از 25 رستوران، 30 فروشگاه، 6 کلوپ شبانه، یک تئاتر با 19 صحنه مختلف و یک سالن کنسرت فضای باز، وجود دارد. این مکان می‌توان هر گردشگر سخت‌گیری را راضی کند. این مکان همه‌روزه باز است و اگر وقت دارید می‌توانید از هنرمندان خیابانی مقابل آن نیز دیدن کنید.

18. بازدید از پارک رونیان کنیون – Runyon Canyon Park

پارک رونیان کنیون در شرق کوه‌های سانتا مونیکا قرار دارد که می‌توانید در آنجا گردش کنید. بیش از 50 درصد محدوده این پارک به حیوانات خانگی اختصاص داده شده است، به این معنا که می‌توانید همراه با سگتان در آنجا گردش کنید. سازمان حفاظت از کوه‌های سانتا مونیکا در سال 1984 این پارک را خریداری نمودند تا مردم پارک دیگری داشته باشند و در آنجا گردش کنند. اگر به پیاده‌روی علاقه دارید می‌توانید از سه معابر مختلف آن دیدن کنید.

19. دیدن از میلیاردها سال تاریخ طبیعی منطقه

موزه تاریخ طبیعی لس‌آنجلس بزرگ‌ترین موزه غرب ایالات‌متحده است که با بیش از 35 میلیون اثر تاریخ 4.5 میلیارد سالی منطقه را نشان می‌دهد. اخیراً این موزه سالگرد 100 سالگی خود را جشن گرفته است. این موزه سه بخش دارد و یک بخش آن به دایناسورها اختصاص داده شده که بسیار هم شلوغ است.

20. رقصیدن در سالن L.A. Live

مردم لس‌آنجلس دوست دارند شب‌ها بیرون بروند و وقت‌گذرانی کنند. این سالن یکی از سالن‌های شبانه شهر است که می‌توانید از سینمای آن با چهارده صفحه، موزه گرمی و یا چهارده رستوران آن دیدن کنید. همچنین دران نزدیکی یک هتل 54 طبقه‌ای هم وجود دارد.

21. بیس‌بال

یکی دیگر از ورزش‌های موردعلاقه آمریکایی‌ها بیس‌بال است. تیم داجرها یکی از تیم‌های مهم بیس‌بال آمریکا است که بازی‌های آن در استادیوم داجر برگزار می‌شود. ازآنجایی‌که این استادیوم بزرگ‌ترین استادیوم بیس‌بال آمریکا است باید حتماً از آن دیدن کنید. این استادیوم از سال 1962 ساخته و سومین استادیوم بیس‌بال قدیمی شهر است. البته این تیم هنوز به شهرت تیم لیکرها نرسیده اما یکی از تیم‌های محبوب محسوب می‌شود.

22. آفتاب گرفتن در ساحل سانتا مونیکا

هیچ سفری بدون دیدن از ساحل انجام‌پذیر نیست. ساحل سانتا مونیکا یکی از سواحل مهم منطقه است که گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. در این ساحل وسیع می‌توان موج‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی کرد. این ساحل نزدیک کوه‌های سانتا مونیکا است و منظره زیبایی دارد. اگر به موج‌سواری علاقه دارید می‌توانید در کلاس‌های موج‌سواری آن شرکت کنید.

23. موزه گرمی

موزه گرمی تنها یک موزه نیست بلکه محبوب‌ترین هنرمندان جهان در آنجا اجرا می‌کنند. این موزه تاریخچه افرادی که جوایز گرمی را کسب کرده‌اند را نشان می‌دهد. هدف این موزه این است که تاریخچه موسیقی را به علاقه‌مندان نشان دهد. در میان آثار نمایش داده شده در این موزه دست‌نوشته اشعار، جوایز و موسیقی‌های ضبط‌شده دیده می‌شود.

24. دیدن از ساختمان Hollyhock House

این ساختمان در وسط پارک هنری Barnsdale قرار دارد. این ساختمان در اصل برای یکی از وارثان نفتی به نام الین بارنسل ساخته شد و در حال حاضر جز املاک شهر محسوب شده و گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. در طول سال‌ها این ساختمان بازسازی‌شده که آخرین بار در ژانویه 2015 انجام شد. زمانی که این ملک دوباره برای بازدید عموم گشوده شد مورد استقبال قرار گرفت.

25. گورستان هالیوود

در این شهر نه‌تنها می‌توانید از ستارگان هالیوودی دیدن کنید بلکه می‌توانید از ستارگان از دنیا رفته نیز دیدن کنید. این گورستان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین گورستان‌های لس انجلس است. تاریخچه این گورستان نیز همانند افراد دفن شده در آن چشمگیر است. زمانی بازیگر نقش مامی در “بربادرفته” می‌خواست در اینجا دفن شود که صاحب آن نپذیرفت. این گورستان در فیلم‌های متعددی دیده شده و اگر به این شهر رفتید حتماً از آن دیدن کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم