11 جمله برای فروپاشی روابط

11 جمله برای فروپاشی روابط

جملاتی که بین زوج‌های ردوبدل می‌شود گاهی می‌تواند خطرناک و غیرقابل‌تحمل باشد و حتی به جدایی و پایان روابط منجر شود. در اینجا 11 جمله که می‌تواند به هر رابطه‌ای پایان دهد را به شما نشان می‌دهیم. بنابراین بهتر است مراقب حرف‌هایتان باشید تا بعدها حسرت نخورید.

  1. جملاتی برای زیرسوال بردن احساسات شریکتان

11 جمله برای فروپاشی روابط

اگر از عباراتی مانند “مزخرف است” یا “درباره کارت نگران نباش!” یا “چقدر می‌خواهی درباره این مسئله نگران باشی؟” نه‌تنها شریکتان را آرام نمی‌کند بلکه احساساتش را زیرسوال می‌برد. اگر احساسات طرف مقابل را مسخره کرده یا زیرسوال ببرید دیگر آن‌ها را با شما درمیان نمی‌گذارد. در این صورت آن فرد احساس تنهایی کرده و رابطه‌تان خراب می‌شود. به‌جای آن سعی کنید احساسات طرف مقابل را درک کنید.

  1. جملاتی درباره بی‌تفاوت بودن

11 جمله برای فروپاشی روابط

11 جمله برای فروپاشی روابط

اگر یکی یا هر دو زوجین نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند در آن صورت رابطه‌شان به فروپاشی می‌انجامد. از کلماتی که نشان‌دهنده بی‌تفاوتی است استفاده نکنید. درباره احساسات خود با طرف مقابل صحبت کنید.

  1. جملات مقایسه‌ای

11 جمله برای فروپاشی روابط

هرگز همسر خود با همسر دیگران مقایسه نکنید، مخصوصاً اگر طرف مقابل از این کار خوشش نمی‌آید. به‌جای مقایسه کردن او با دیگران از نقاط قوت او تعریف کنید.

  1. عبارات کلی

11 جمله برای فروپاشی روابط

از جملات کلی که “همیشه”، “هرگز” و “اغلب” در آن‌ها دیدن می‌شود خودداری کنید. زیرا با استفاده از این کلمات شریک خود را به خاطر مشکلات دیروز، امروز و فردا، سرزنش می‌کنید. به‌جای آن باید بر زمان حال تمرکز نموده و برای مشکل موجود راه‌حل پیدا کنید و از سرزنش کردن یکدیگر دست بردارید. درباره احساساتتان باهم حرف بزنید. در این صورت شریکتان حرف‌های شما را شنیده و شما را بیشتر درک می‌کند.

  1. عباراتی که عزت‌نفس شریکتان را از بین می‌برد

11 جمله برای فروپاشی روابط

همه افراد بدون استثنا به عزت‌نفس نیاز دارند و کلماتی که عزت‌نفسشان را زیرسوال می‌برد می‌تواند برای همه ترسناک باشد. اگر از عباراتی مانند “اسم خودت را می‌گذاری مرد؟” یا “چه کسی از تو خوشش می‌آید؟” یا “کسی جز من از تو خوشش نمی‌آید” استفاده کنید، به‌زودی همسرتان به سمت کسی می‌رود که او را دوست داشته باشد و قدرش را بداند. آیا می‌خواهید به اینجا برسید؟

  1. جملاتی که همسر خود را به جدایی تهدید می‌کنید

11 جمله برای فروپاشی روابط

“می‌خواهم طلاق بگیرم”، “می‌خواهم تنهایت بگذارم”، “به خانه پدرم می‌روم”. اگر واقعاً نمی‌خواهید از همسرتان جدا شوید از این جملات استفاده نکنید. از جملاتی که احساسات واقعی‌تان را نشان نیم دهد استفاده نکنید. شاید با گفتن این جملات بخواهید به خواسته خود برسید اما به‌زودی عواقب آن گریبان گیرتان خواهد شد.

  1. جملاتی که نشان‌دهنده پشیمانی شما از ازدواج با همسرتان است

11 جمله برای فروپاشی روابط

یکی از بدترین جملاتی که می‌توانید به همسرتان بگویید این است که “کاش هرگز نمی‌دیدمت!”. در این صورت همسرتان را به خاطر همه‌چیز متهم کرده‌اید. و خاطرات بدتان تمام خاطرات خوب را از بین می‌برد. از این جملات توهین‌آمیز استفاده نکنید. به‌جای آن بهتر است که از او بپرسید که نقش همسرتان در آن رابطه چیست؟ نقش همسرتان در شادی و ثبات رابطه‌تان چیست؟

  1. عباراتی که در شریکتان احساس گناه ایجاد می‌کند

11 جمله برای فروپاشی روابط

“همش تقصیر توست”، “همه مشکلات ما تقصیر توست”، “اگر تقصیر تو نبود ما دیر نمی‌رسیدیم”. این جملات به‌جای بهتر کردن رابطه‌تان فقط در طرف مقابل احساس گناه ایجاد می‌کند. در این صورت مشکل حل نمی‌شود بلکه تنها طرف مقابلتان را آزار خواهید داد.

  1. جملاتی که اهمیت طرف مقابل را زیر سؤال می‌برد

11 جمله برای فروپاشی روابط

“من می‌توانم بدون تو هم به زندگی‌ام ادامه دهم!”، “من فقط دلم به حالت می‌سوزد و به خاطر بچه‌ها با تو هستم!” یا “من بدون تو هم می‌توانم به کارهایم برسم”. این جملات هرگز نباید استفاده شوند. به یاد داشته باشید که عشق و ارتباط ارزش بسیار زیادی دارند و مشکلات و بحث‌ها گذرا هستند.

  1. جملاتی مانند “به تو ربطی ندارد!”

11 جمله برای فروپاشی روابط

اگر از جملاتی مانند “به تو ربطی ندارد”، “سرت به کار خودت باشد” یا “من نباید همه‌چیز را به تو بگویم”، استفاده کنید در حقیقت به ‌طرف مقابل نشان داده‌اید که برای او احترامی قائل نیستید و لازم نمی‌بینید که با او رک باشید. در آن صورت همه‌چیز را بدتر کرده‌اید.

  1. کلمات و جملاتی که عدم تمایل شما در برقراری ارتباط را نشان می‌دهد

11 جمله برای فروپاشی روابط

اگر یکی از طرفین سکوت کند در حقیقت نشانه بسیار بدی است و جدایی میان طرفین را نشان می‌دهد. درنتیجه آن‌ها نمی‌توانند یکدیگر را درک کنند و مشکلات ایجادشده حل نخواهد شد. تنها راه‌حل مشکلات حرف زدن است. یک رابطه هرچقدر آزاردهنده و ناخوشایند باشد بازهم از سکوت کردن بهتر است. همچنین باعث می‌شود که طرفین برای شنیدن صدای یکدیگر شانس خوبی به دست بیاورند.

پس مراقب یکدیگر باشید تا عشقتان ابدی شود!

11 جمله برای فروپاشی روابط
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم