10 برنامه برای یادگیری رایگان زبان‌های خارجی

امروزه دانستن زبان‌های مختلف امری بسیار رایج است و نه‌تنها اعتمادبه‌نفستان را افزایش می‌دهد بلکه انجام تجارت‌های مختلف بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های جغرافیایی را امکان‌پذیر می‌کند. افراد چندزبانه راحت‌تر از افراد دیگر مشاغل موردنظر خود را به دست می‌آورند.

خوشبختانه امروزه برخلاف گذشته دیگر لازم نیست که برای یادگیری زبان‌های مختلف چندین کتاب بخوانیم یا در دوره‌های آموزشی مختلف ثبت‌نام کنیم. امروزه به دلیل وجود اینترنت و منابع مختلف اینترنتی به‌راحتی می‌توان زبان‌های مختلف را آموخت. در اینجا 10 برنامه رایگان برای آموزش و یادگیری زبان‌های مختلف را به شما معرفی می‌کنیم.

DuoLingo

دولینگو یکی از سایت‌ها و برنامه‌های جدید است که تابه‌حال چندین جایزه کسب نموده، ازجمله بهترین اپلیکیشن آیفون در سال 2013 و بهترین اپلیکیشن گوگل در سال 2014. در حال حاضر این برنامه به 19 زبان مختلف دروس را ارائه می‌دهد. با کمک این برنامه یک برنامه منظم یادگیری زبان را خواهید داشت که در آن‌هم بازی کرده و هم توانایی زبانی خود را گسترده می‌کنید. این برنامه بر روی آیفون، اندروید و ویندوز قابل‌ارائه است، بنابراین اگر گوشی بلک بری دارید باید آن را روی کامپیوتر خود استفاده کنید.

Busuu

این برنامه هم همانند دولینگو می‌باشد با این تفاوت که تنها 12 زبان آموزش داده و زبان‌های پیچیده‌ای مانند عربی، چینی و ژاپنی که ممکن است دشوار باشد را نیز شامل می‌شود. جمعیت زیادی معادل 50 میلیون نفر از این برنامه استفاده می‌کنند. مزیت آن این است که می‌توانید با حساب کاربری فیس‌بوک یا گوگل در آن ثبت‌نام کنید. این برنامه تنها برای اندروید و اپل در دسترس است.

Live Mocha

این برنامه از آغاز کار در سال 2007 ازجمله اولین برنامه‌هایی بود که آموزش رایگان زبان‌های خارجی را ارائه داد. نکته جالب درباره این برنامه این است که از طریق آن می‌توانید با بومیان هر زبان، مدرسان، متخصصان زبان و افرادی که به یادگیری زبان علاقه دارند، در بیش از 190 کشور، دسترسی داشته باشید. بنابراین این برنامه از طریق ارتباط به آموزش زبان می‌پردازد. درنتیجه شما با صحبت با افراد دیگر، چت و مکالمه‌های ویدیویی می‌توانید به یادگیری زبان بپردازید. تنها مشکلی که ممکن است با این برنامه ایجاد شود این است که کاربران قدیمی این برنامه بخواهند از برنامه جدید آن استفاده کنند.

LingQ.com

این برنامه از روزهای آموزش ابتدایی زبان‌های مختلف راه طولانی را پیموده است و اگرچه فضای آن کارتونی است اما همه گروه‌های سنی و همه مقاطع می‌توانند از آن استفاده کنند. این برنامه به‌ویژه برای مدرسین و دانش آموزان بسیار مفید است. تنها مشکل این است که برای دسترسی به تمام لغات و منابع باید اشتراک آن را خریداری کنید.

Byki

اگر به آموزش از طریق فلش کارت علاقه دارید این برنامه می‌تواند برایتان بهترین گزینه باشد. با کمک این برنامه می‌توان به 74 زبان مختلف دسترسی داشت. ازآنجایی‌که محققان این برنامه درباره راه‌های آموزش زبان تحقیق کرده‌اند مخالف سرسخت یادگیری یک زبان بر اساس گرامر آن هستند. این برنامه آموزش به بزرگ‌سالان را با آموزش لغات و عبارات آغاز می‌کند. نسخه رایگان آن برای هر زبان 15 درس در اختیارتان قرار می‌دهد. حتماً از این وب‌سایت دیدن کنید، متأسفانه وب‌سایت آن هرازگاهی دچار مشکل می‌شود.

Lang 8

در این برنامه می‌توانید با افراد بومی یک‌زبان ارتباط برقرار کنید و آن‌ها اشتباهات شما را اصلاح می‌کنند. بنابراین این برنامه می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که تا حدی در نوشتن و خواندن یک زبان تسلط دارند. برای مثال می‌توانید به زبان خودتان متنی را نوشته و به کمک این برنامه به زبان مقصد تبدیل شود. افرادی که زبان کشور شما را می‌آموزند می‌توانند آن را اصلاح کنند. بنابراین اگر بر مهارت نوشتار خود کار می‌کنید این برنامه می‌تواند برایتان مفید باشد.

Lingulia

این برنامه برای آموزش زبان از ارتباطات اجتماعی استفاده می‌کند. یکی از مشخصه‌های این برنامه این است که در این برنامه از یک بوت هوش مصنوعی به نام لینگو استفاده می‌شود که با شما همانند یک دانش‌آموز رفتار می‌کند. لینگو به شما کمک می‌کند تا مشکلات خود را برطرف نموده و از انگیزه لازم برای یادگیری دروس برخوردار باشید. بنابراین اگر برای یادگیری زبان به انگیزه نیاز دارید این برنامه می‌تواند برایتان مفید باشد. این برنامه تنها دو زبان انگلیسی و اسپانیایی را ارائه می‌دهد.

Papora

به کمک این برنامه می‌توانید به‌طور رایگان زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و آلمانی را فرابگیرید. این برنامه علاوه بر آموزش لغات گرامر را نیز به شما آموزش می‌دهد. دروس این برنامه بسیار مناسب و کافی هستند. اپلیکیشن موبایل این برنامه با بیش از 60 مکالمه، 2000 کلیدواژه و عبارت و مکالمه‌های صوتی همراه است. بنابراین می‌تواند برای زبان آموزان شاغل مناسب باشد.

Digital Dialects

با کمک این برنامه آموزش زبان می‌تواند جالب و آسان باشد. این برنامه برای آموزش عبارات، لغات، اعداد، املا، افعال و الفبا از بازی و راه‌های مختلف استفاده می‌کند. البته برای اجرای این برنامه به Macromedia Flash نیاز دارید. مشکل این برنامه این است که اپلیکیشن آن وجود ندارد و همچنین تنها دروس مبتدی را ارائه می‌دهد.

Memrise

این برنامه برای آموزش زبان از سه فاکتور استفاده می‌کند: علم، هیجان و ارتباط. محققان این برنامه به این نتیجه رسیدند که ازنظر علمی یادگیری به کمک فلش کارت راحت‌تر است. این فلش کارت‌ها “mems” نامیده شده و تمرکزتان را افزایش می‌دهند. بازی و فیلم هم یادگیری زبان را جالب‌تر می‌کند.

این برنامه زبان‌های مختلف و بیش از 300000 دوره را در اختیارتان قرار می‌دهد. نکته جالب درباره این برنامه این است که تنها زبان را آموزش نمی‌دهد بلکه به کمکان می‌توانید درباره تاریخ، فرهنگ و جغرافیای یک کشور نیز اطلاعاتی را کسب کنید. اپلیکیشن آن برای گوشی‌های اندروید و اپل در دسترس است.

این بود لیست ما از برنامه‌های رایگان آموزش زبان. می‌بینید که افزایش تقاضا برای یادگیری زبان‌های جدید برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی را به وجود آورده است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم