17 ایده برای کسب درآمد پسیو

یکی از اهداف هر کارآفرین این است که بتواند از راه‌های مختلف درآمد پسیو کسب نموده و درعین‌حال وقت کمی صرف کند، تا بتواند به مسئولیت و وظایف اصلی خود رسیدگی کند. بااینکه این درآمد برای هرکسی مهم است اما به‌راحتی به دست نمی‌آید و به‌طورکلی کسب درآمد پسیو دشوار است. شاید مجبور باشید ماه‌ها و یا سال‌ها فعالیت کنید و هیچ سرمایه‌ای دریافت نکنید، تا این‌که سرانجام فعالیت شما نتیجه دهد و درآمد موردنظر خود را به دست آورید.

حقیقت این است که ارزش زمان از پول بیشتر است. درحالی‌که پول خرج می‌شود و دوباره به دست می‌آید، اما زمان استفاده می‌شود و دیگر بازنمی گردد. با گذشت زمان و افزایش سن، افراد قدر زمان را بیشتر دانسته و برای آن اهمیت بیشتری قائل می‌شوند.

درآمد پسیو چیست؟

قبل از برنامه‌ریزی برای کسب درآمد پسیو باید بدانید که درآمد پسیو دقیقاً چیست. در این زمینه اطلاعات زیادی وجود دارد و با جستجو در فضای وب می‌توانید اطلاعات ارزشمندی به دست آورید. زمانی که یک درآمد پسیو است، به این معناست که آن پول یا درآمد جاری نیست. اما به این معنا نیست که این درآمد به‌کل نادیده گرفته شده است. بلکه عکس این حالت وجود دارد. بلکه باید کاملاً آن را زیر نظر بگیرید و بر آن نظارت داشته باشید.

 

1. یک وبلاگ راه اندازی کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد پسیو این است که وبلاگ راه اندازی کنید. وبلاگ‌ها می‌توانند در بلندمدت درآمدی زیادی به همراه داشته باشند. اگر می‌خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید، بدانید که این کار به وقت و فعالیت زیادی نیاز دارد. برای موفقیت یک وبلاگ به امکاناتی نظیر موتور جستجوگر بهینه، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، و تهیه مطالب مفید، نیاز دارید. بعدازاینکه وبلاگ شما طرفدارانی به دست آورید، می‌توانید از طریق تبلیغات و فعالیت‌های دیگر، درآمد خوبی به دست آورید.

2. کتاب‌های الکترونیکی نوشته و چاپ کنید.

یک روش مؤثر دیگر برای درآمدزایی این است که کتاب‌های الکترونیکی نوشته و چاپ کنید. کتاب‌های غیرداستانی که در زمینه خاصی مانند بازاریابی آموزش دهند، معمولاً فروش بیشتری دارند. گرچه کتاب‌های داستانی هم طرفداران خود را دارند، اما اگر نویسنده حاذقی نباشید، موفقیت چندانی به دست نخواهید آورد، زیرا در این زمینه رقبای زیادی وجود دارند.

3. کلاس‌های آموزشی آنلاین برپا کنید.

آیا مهارت خاصی دارید؟ آیا می‌خواهید با انتقال این مهارت به دیگران درآمد کسب کنید؟ راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی آنلاین می‌تواند ایده خوبی باشد. بااین حال، همانند راه‌های دیگر کسب درآمد پسیو ، این راه هم به تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد. برای مثال، اگر در زمینه کامپیوتر اطلاعات خوبی دارید، می‌توانید درباره مشکلات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، یا تکنیک‌های خاص، کلاس‌های آموزشی مجازی ترتیب بدهید.

4. کتاب‌های صوتی عرضه کنید.

اگر در زمینه خاصی مهارت دارید، می‌توانید این مهارت‌ها و توضیحات مربوطه را در قالب کتاب‌های صوتی تولید نموده و سپس در بازار عرضه کنید. برای این کار باید زمان صرف کرده و محصول باکیفیتی ارائه دهید، سپس می‌توانید درآمد پسیو خوبی کسب کنید. انتظار نداشته باشید که چیزی سر هم کنید و درآمد خوبی کسب کنید.

5. بازاریاب توانمندی باشید.

یکی از بهترین راه‌های برای کسب درآمد پسیو بازاریابی است. اما این کار به‌هیچ‌وجه آسان نیست. برای این کار به کاربران زیادی نیاز دارید. به زبان دیگر، باید یک زمینه خوب و یک عده مخاطب جدی داشته باشید. با داشتن مخاطب می‌توانید در ازای دریافت پول تبلیغات انجام دهید. اگر در کار خود جدی باشید، موفق خواهید شد. اما این کار به وقت و انرژی زیادی نیاز دارد. با این کار می‌توانید به‌صورت یک واسطه عمل کرده و غیرمستقیم فروش انجام دهید.

6. به یک واسطه تبدیل شوید.

در عرصه تجارت همه افراد با مفهوم واسطه آشنا هستند. کار واسطه‌ها این است که مشتری را به خریدار موردنظر مرتبط می‌کنند. اما این کار چندان آسان نیست. برای انجام این کار باید وقت صرف نموده و مشتری‌های بالقوه را پیدا کنید.

7. اپلیکیشن تلفن همراه ایجاد کنید.

بله می‌دانم که ایجاد یک اپلیکیشن کار چندان راحتی نیست و به پول و مهارت خاصی نیاز دارد. با اینکه اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد، اما با ایجاد یک اپلیکیشن موفق می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. می‌توانید در زمینه خاصی که بدان علاقه دارید، و یا مهارت خاصی که دارید، اپلیکیشن ایجاد کنید.

8. در زمینه املاک سرمایه‌گذاری کنید.

سال‌های سال است که مشاوران املاک درآمد خوبی دارند. افراد ثروتمند یا تجار، با خرید خانه و املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند، و یا برای راه‌اندازی شرکت و دفتر خود آپارتمان‌هایی اجاره می‌کنند. به همین دلیل این کار درآمد خوبی دارد. بنابراین اگر سرمایه دارید، می‌توانید آن را در این زمینه استفاده کنید.

9. کالاهای دیجیتال را در Etsy به فروش برسانید.

Etsy منبعی برای فروش کالاهای مختلف است. اما آیا می‌دانستید که در آنجا می‌توانید کالاهای دیجیتال را هم به فروش برسانید؟ تنها کافی است که کالای خود را معرفی نموده و مشخصات آن را ارائه دهید، دیگر همه‌چیز خودش انجام می‌شود. اگر کالای شما باکیفیت باشد، فروش خوبی خواهد داشت.

10. قطعه موسیقی خود را تولید کنید.

اگر درزمینهٔ موسیقی استعداد دارید، می‌توانید موسیقی موردنظر خود را تولید نموده و سپس در سایت‌های مرتبط عرضه و به فروش برسانید. این کار آسان نیست و به تلاش و استعداد نیاز دارد. بنابراین تحقیق نموده و ببینید چه نوع موسیقی طرفداران زیادی دارد. موسیقی روز را بررسی کرده و ببینید چه ویژگی‌هایی دارد، سپس از آن الهام بگیرید.

11. در یوتیوب ویدیوهای آموزشی درست کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد پسیو این است که از یوتیوب استفاده کنید. این کار آسان نیست و برای موفقیت باید بتوانید توجه میلیون‌ها مخاطب را به خود جلب کنید. اما در صورت موفقیت درآمد پسیو  بالایی کسب خواهید نمود.

تحقیق کنید و ببینید چه موضوعی طرفداران بیشتری دارد. ویدیوهای مختلف را بررسی کنید. افراد موفق در این زمینه را دنبال کرده و از آن‌ها الهام بگیرید.

12. به صورت آنلاین تصاویر حرفه‌ای به فروش برسانید.

یکی دیگر از راه‌ها برای کسب درآمد پسیو این است که تصاویر حرفه‌ای خود را در وب سایت‌هایی مانند iStockPhoto و Shutter Stock گذاشته و حتی در خواب هم درآمد به دست آورید. اگر در این زمینه جدی هستید باید کار با فتوشاپ و زوایای تصویر را یاد بگیرید. در این کار با رقبای زیادی مواجه خواهید شد. اگر در این زمینه موفق هستید، جای نگرانی نیست. می‌توانید تصاویر موردعلاقه خود را در زمینه‌های مختلف عرضه کنید.

13. از کارت‌های اعتباری که پول نقد در اختیارتان قرار می‌دهند استفاده کنید.

یکی از راه‌های کسب درآمد پسیو این است که ازاین‌گونه کارت‌های اعتباری استفاده کنید، بخصوص اگر می‌خواهید این پول را در جایی خرج کنید. شاید این کار شما را ثروتمند نکند، اما پول موردنیاز برای مخارج روزانه را در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید به‌صورت آنلاین درباره این کارت‌ها جستجو نموده و بهترین نوع آن‌ها را پیدا کنید. البته گول تبلیغات سایت‌های مختلف را نخورید، زیرا آن‌ها با معرفی شرکت مربوطه حق کمیسیون دریافت می‌کنند.

14. سهام خریداری کنید.

خرید سهام هم یکی از راه‌های موفق درآمدزایی است. همچنین برای درآمد نیاز نیست سهام را به فروش برسانید. با خرید بخشی از سهام یک شرکت می‌توانید تا هر زمان که بخواهید درآمد کسب کنید. برای خرید سهام خوب تحقیق کنید. برای این کار باید نه‌تنها اطلاعات خوبی داشته باشید، بلکه باید همواره اطلاعات خود را به‌روز کنید.

15. در وام‌های فردی سرمایه‌گذاری کنید.

این‌گونه وام‌ها به این صورت هستند که افراد به‌صورت آنلاین به یکدیگر پول قرض داده و در ازای آن پول دریافت می‌کنند. برخی از سایت‌های موفق در این زمینه به الگوریتم‌های مجهز هستند که میزان ریسک سرمایه‌گذاری را اعلام می‌کنند. بنابراین اگر مقداری پس‌انداز دارید می‌توانید به این صورت درآمدزایی کنید. خوب تحقیق کنید و سایت خوبی را انتخاب کنید.

16. دستگاه خودپرداز نصب کنید.

با توجه به مکان زندگی‌تان، با راه‌اندازی دستگاه خودپرداز در فروشگاه یا مغازه‌ها، می‌توانید درآمد کسب کنید. شرکتی را انتخاب کنید که به شما اجازه دهد این دستگاه‌ها را در مکان‌های مختلف نصب کنید و با این کار درآمد کسب کنید. روش درآمدزایی از این طریق به این صورت است که درصدی از هزینه تراکنش نصیب شما خواهد شد. با افزایش تراکنش پول خوبی به دست خواهید آورد. این شیوه درآمدزایی کاملاً پسیو است و ماهانه درآمد خوبی به دست خواهید آورد. که البته میزان آن به شرکت مربوطه بستگی دارد.

17. سایت‌های آموزشی راه اندازی کنید.

اگر از بازاریابی آنلاین و سئو باخبر باشید، شاید بخواهید در این زمینه وب سایتی راه‌اندازی کنید. سایت‌های که درآمد خوبی به دست می‌آورند، در این زمینه‌ها هستند: بیمه، کارت‌های اعتباری، و ارائه رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن. در زمینه خاصی که اطلاعات دارید، با شرکت‌های مربوط مکاتبه کرده و محصول و اطلاعات خود را به آن‌ها معرفی کنید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم